Gå til innhold

Hva har dere prøvd av medikamenter for å få spiren til å sitte?

lenafk

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva slags medikamenter dere har prøvd og  hvordan dere opplevde de. Og hva som førte til suksess for de som har fått :)

De har satt meg på assisstert befruktning pga at jeg har lite eggreserve og for at samboer har veldig lite antall. Men vi har alikevel klart å bli gravide 4 ganger på egenhånd, som jeg mistet tidlig. Har to SA med eks, også mistet tidlig. De alle betegnes vel som kjemiske siden jeg mistet de mellom uke 4 og 5.

Har nå også vært igjennom et forsøk hvor jeg ble gravid, men det var vel muligens en blanding mellom EXU og SA pga en blødning på egglederen. Så har mistet 7 totalt

De har funnet at jeg har antifosfolipid syndrom, som gjør at jeg må gå på blodfortynnende Albyl-E og Fragmin hele svangerskapet. De vil også gi meg Lutinus frem til uke 12.

Lurer litt på om jeg kanskje har litt kort lutefase, så kommer til å spørre om HCG støtte, for jeg begynte å spotte 9 dager etter innsett, men om det var pga Lutinusen eller ikke er jeg usikker på, begynte å blø mer etter 11-12 dager.

Lutinusen er bedre enn Crione, men har hørt at det fins flere produkter, noen som anbefaler en?

På neste forsøk så kommer jeg til å spørre om Prednisolon, og håper riksen er med på det!

Noe annet jeg bør tenke på som jeg bør spørre legen om?

Fortsetter under...

hvis du bor i oslo, så er jo cyklogest den beste av progesteronene :) bedre enn crinone og lutinus.. er ikke så mye klin av den... når du går på progesteron, skal det strengt talt ikke vre nødvendig meg hcgstøtte.. da anbefales heller dobbel dose progesteron faktisk :)

jeg har kommet meg til uke 13+4 nå :) tkket være fragmin, albyl-e og lutinus :)

masse lykke til :)

Har 2 barn på 8 og 12. Etter det 5 sa/ma/mola. Så fekk eg crinone + albyl-e + klexane + prednisolon. Gjekk og på pergotime + eggløysingssprøyte 1 syklus. Har blitt gravid på første pp kvar gang eg har prøvd, bortsett frå 1 gang (3 pp). Men fekk likevel hormonstimulering. Spirene (ja 2!) Sitter fortsatt 32+3 og sjølv om eg ikkjetrur det er heilt sant så har eg no veldig håp :) lykke til!

:) Tusen takk for svar!

Var herlig å komme inn å lese svarene deres, er så godt å lese sukssess historier når man sliter :)

Var ikke klar over at de heller anbefalt dobbel dose med progresteron, så det skal jeg ta opp med de :) Følte egentlig at jeg fikk ganske mye siden jeg tok lutinus 3 ganger om dagen, med 100mg tror jeg det var, vet at de har høyere doser også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...