Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Jeg har feiret jul med familien min og er skikkelig sliten. Jeg har to små barn å passe på og en mann som er sliten etter å ha jobbet mye i desember. Vi er fire søsken, to gutter og to jenter. Gutta sitter pal hele jula, mens mamma og søsteren min planlegger. Om jeg blander meg i deres samtaler for å ha oversikt over hva som skjer blir jeg avfeid. Om jeg ikke står klar der de vi ha meg i det øyeblikket de mener jeg skal hjelpe med noe blir de sure, selv om de ikke forteller hva de har planlagt. Hele jula har jeg ryddet og styrt det jeg kan på egenhånd. Jeg har ryddet opp etter flere måltider alene mens de andre har pratet ved bordet. Skrellt alle poteter, ryddet alt rot, passet egne og de andre sine barn og mye mer. De ser det bare ikke. Likevel får jeg bjeffet komandoer etter meg på en måte som hentyder at jeg ikke gjør noe for fellesskapet. Dette tror jeg kommer av at jeg ikke får lov å delta i planleggingen, fotarbeidet liksom bare skjer og de registrerer ikke at det er jeg som gjør det. Om jeg setter meg ned for å amme, får jeg en sur kommentar om at det er fott at noen har mulighet til å sette seg. Hele tida sitter alle mennene foran skjermene sine uten at noen kommentrer det. Og ja, jeg har sagt i fra.. mange ganger og på ulike måter, men fordi de er enige om at jeg ikke gjør noe spiler det visst ingen rolle hvordan jeg opplever det. Utblåsning: Dette er siste gang jeg gidder å tilbringe flere dager sammen... Anonymous poster hash: 552be...839
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 På tide å si fra!! Sett ned pumpsen!! Anonymous poster hash: 03075...8c5
Superdolly Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Da velger du dem bort neste jul. Eller påske, eller når den neste store familiesammenkomsten er. Blir noen sure eller spør, så sier du bare at du er lei av å få kjeft for ting du ikke kan noe for. Lei av å bli behandlet som et barn. Seriøst: De planlegger, men nekter å informere deg. Og så blir de sinte på deg fordi du ikke vet. De forventer at du skal stå på og jobbe, men setter ikke pris på det du gjør og nekter å gi deg den informasjonen du trenger for å gjøre det de forventer. Jeg hadde glatt valgt dem bort, og fortalt dem akkurat hvorfor.
Camillok Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Sure kommentarer over amming - der er de laaaaangt over grensen! Hadde også droppet dem neste år - men klar beskjed om hvorfor! Lykke til
BareMas Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Slutt å gjør d du gjør, så skal de grinete kjerringene få se! Rett og slett, vent på kommandoene før du gjør noe, du vet jo at de kommer alikevel. Begynn å svar "Jonas eller Per tar da det de, programmet de ser på er uansett straks ferdig" Evnt. Kan du jo påberope deg ammefri og juleferie! Ikke finn deg i slikt allefall, dette hørtes mektig urettferdig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå