Gå til innhold

Akkurat testet positivt, men har ekstreme menssmerter.. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått positiv test og har lette menssmerter som kommer og går. Har forstått at dette er vanlig.

I natt våknet jeg opp til skikkelig kraftige smerter. Ble kvalm og kom meg ut på badet hvor jeg holdt på å besvime. Kaldsvettet og svartnet for meg i tillegg til veldig kvalme. Jeg er vant til sterke menssmerter og har tidligere opplevd å nesten besvime, men dette er det verste jeg har opplevd. Det var forferdelig vondt! Jeg var sikker på løpet var kjørt, men jeg har ikke blødd en dråpe. Det ga seg etterhvert etter to paracett og varmeflaske.

Er det noen som har opplevd å få skikkelig kraftige menssmerter uten blødning tidlig i graviditeten? Hvordan gikk det? Er så redd for å miste nå...

Legger til at jeg muligens har endometriose, men det er ikke konstatert med lap. Graviditet er oppnådd ved IVF.

Anonymous poster hash: 375cc...706

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sterke menssmerter i store deler av graviditeten. Ikke sånn at jeg holdt på å besvimt og kaste opp, men slik at jeg var "bundet" til sofan. Fødte en frisk og rask baby for et år siden. :)

Anonymous poster hash: 88099...bb1

Skrevet

Det er vanlig å ha en del menssmerter i starten, spesielt om dette er ditt første barn.
Hvis det er noen trøst, så hadde jeg ikke menssmerter da jeg hadde en SA for noen år siden, men dette er jo selvfølgelig individuelt.

Husk at det vanligste er vanligst - i de aller fleste tilfeller går det bra.

Hvis du er urolig kan du jo ta kontakt med fastlegen, er ikke godt å gå å bekymre seg når en er gravid.

Sender deg en god klem :)

Anonymous poster hash: 576fb...532
Skrevet

Da hadde jeg reist å fått en ul for sikkerhets skyld.Kansje det er utenfor livmor og det er farlig , da trenger du ikke ha blødninger.Det er ikke vanlig å ha ekstreme menssmerter på den måten , kan hende det er en cyste også noe som ikke er helt uvanlig når man blir gravid,Eller kansje det er ingenting.Men sjekk det opp og så slipper du å bekymre deg:)

Skrevet

En av mine venninner hadde ekstremt vondt nesten daglig de første ukene. Hun var på tidlig ul for å se at babyen var på rett plass, hvilket den var. Tror også hun hadde litt småblødninger - alt gikk veldig bra og det viste seg på OUL at det var to babyer inni der. Visstnok er det vanligere med større smerter ved strikking av livmor hvis det er to. De fant aldri noen annen grunn til smertene. Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar :) Godt å høre at flere har opplevd sterke menssmerter og at det likevel har gått bra. 

Jeg ringte IVF klinikken og de mener ikke det er graviditet utenfor livmor da det ikke gir sånne symptomer. Ellers sa de jeg bare må se det an og at smerter kan være truende abort... Men at så lenge det ikke blør er alt ok foreløpig.. 

Det skjedde i natt igjen på omtrent samme tid som i går. Våkner opp av tiltakende menssmerter et par timer etter jeg har sovnet. Det økte på til det var helt forferdelig vondt og jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Tok to paracett, la varmeflaske på magen og så gikk det over i løpet av en halvtime sånn som i går. Synes også murringene / smertene som kommer innimellom på dagtid begynner å ta seg opp. Fikk også et skikkelig krampetak tidligere i dag som gjorde at jeg måtte sette meg ned og bare puste. Men det gikk fort over igjen.. 

Huff jeg håper de nattesmertene gir seg. Jeg klarer ikke å nyte å endelig være gravid, jeg går bare og venter på at det skal begynne å blø... Forstår ikke hvorfor dette skjer. :( 

HI

Skrevet

Jeg hadde svake menssmerter i starten..

I mine to svangerskap utenfor livmoren, hadde jeg en så ekstrem smerte at jeg måtte ligge i fosterstilling, eller stå bøyd over sofaen/senga. 

Skrevet

I mine to svangerskap utenfor livmoren, hadde jeg en så ekstrem smerte at jeg måtte ligge i fosterstilling, eller stå bøyd over sofaen/senga. 

Men da er det sentrert til ett sted og tilstede hele tiden, ikke sant? Ikke som menssmerter?

hi

Skrevet

Men da er det sentrert til ett sted og tilstede hele tiden, ikke sant? Ikke som menssmerter?

hi

var ikke slik med meg.. Jeg hadde vondt overalt. den type smerte som virker som om sitter i rumpa nesten, hvis du har hatt sånn. Eneste som hjalp var  å stå foroverbøyd. 

Men det gikk over etter et par timer begge gangene.. Første gangen gikk det over av seg selv, uten at legene noen gang fant ut av hvor fosteret satt. (var vel på 15 ultralyder eller noe og blodprøver hver dag..)

Andre gangen endte det med at jeg fødte fosteret i do, og vips var smertene over..

Men nå skal jeg jo ikke skremme deg. hehe. De fleste med graviditeter utenfor livmoren har smerter på kun èn side ja,, 

Det er jo vanlig med menssmerter tidlig i svangerskapet. Og hvis det ikke er sammen med blødninger, så skal du nok ikke bekymre deg alt for mye. Men du kan jo dra på en tidlig ul så er du sikker på hvorda ting står til

Skrevet

hi

var ikke slik med meg.. Jeg hadde vondt overalt. den type smerte som virker som om sitter i rumpa nesten, hvis du har hatt sånn. Eneste som hjalp var  å stå foroverbøyd. 

Men det gikk over etter et par timer begge gangene.. Første gangen gikk det over av seg selv, uten at legene noen gang fant ut av hvor fosteret satt. (var vel på 15 ultralyder eller noe og blodprøver hver dag..)

Andre gangen endte det med at jeg fødte fosteret i do, og vips var smertene over..

Men nå skal jeg jo ikke skremme deg. hehe. De fleste med graviditeter utenfor livmoren har smerter på kun èn side ja,, 

Det er jo vanlig med menssmerter tidlig i svangerskapet. Og hvis det ikke er sammen med blødninger, så skal du nok ikke bekymre deg alt for mye. Men du kan jo dra på en tidlig ul så er du sikker på hvorda ting står til

Takk for svar :) 

Jeg skal til legen om en uke og måle HCG så skal høre om å få en tidlig UL. :) 

Ja har hørt det er vanlig med menssmerter.. Kanskje det bare er individuelt hvor sterke de er og at når jeg har sterke menssmerter til vanlig så blir de veldig sterke nå. Det har ikke blødd en dråpe nei, så får bare håpe det går bra :) 

Skrevet

Hei! Jeg hadde slike smerter om natten som du beskriver + at de også kunne komme på dagtid. Aldri opplevd tilsvarende, det var så vondt at jeg ikke visste hvordan jeg skulle "komme meg gjennom/over" smertene. Tårene spratt!!

Heldigvis holdt ikke disse på i mange uker, det var kun i begynnelsen av graviditeten. Opplevde også en mindre blødning uke 13, men da hadde disse smertene gitt seg for lengst.

Har et friskt barn :-)

Tvi tvi :-)

Anonymous poster hash: 0bc81...076

Skrevet

Hei! Jeg hadde slike smerter om natten som du beskriver + at de også kunne komme på dagtid. Aldri opplevd tilsvarende, det var så vondt at jeg ikke visste hvordan jeg skulle "komme meg gjennom/over" smertene. Tårene spratt!!

Heldigvis holdt ikke disse på i mange uker, det var kun i begynnelsen av graviditeten. Opplevde også en mindre blødning uke 13, men da hadde disse smertene gitt seg for lengst.

Har et friskt barn :-)

Tvi tvi :-)

Å takk for svar :) Det var veldig beroligende :) Det skjedde i natt igjen.. Håper det gir seg om noen uker hos meg og. Men da skal jeg prøve å slappe litt mer av.

Tok du paracett når det skjedde? Det står i pakningsvedlegget at man ikke bør ta i mer enn en uke i strekk.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg da. Haha - får god øving i å takle smerter til fødselen av det her. Ropte det ut i natt at hvis riene er verre enn det her så vet jeg ikke om jeg vil :P Haha, neida..

Godt å høre at det er flere enn meg i hvert fall :)

Skrevet

Jeg tok ibux!! Jeg hadde ikke

Skrevet

Jeg tok ibux!! Jeg hadde ikke fått med meg at ibux ikke skulle tas..

Forsøk å slappe av, det går oftest bra!!

:-)

Skrevet

Jeg hadde sterke menserter ca en mnd etter jeg fant ut jeg var gravid forrige gang. Var derfor jeg sjekket. Så hadde menssmerter fra uke 4-5 til uke 8. Ikke sånn at jeg ble helt medtatt, men veldig sterke. Håper alt er fint :) det er det nok :)

Skrevet

Mennesker opplever smerte forskjellig. Jeg er veldig sensitiv på mensdmerter. Blir fort uvell.

Når jeg var gravid hadde jeg voldsomme smerter de første ukene slik du beskriver men de kom når som helst på døgnet.

På UL sa de at jeg bare var veldig sensitiv og reagerte veldig på at livmor utvidet seg. Jeg hadde også voldsomme smerter når den trakk seg sammen igjen.

Veldig greit at du får sjekket det.

Har du forsøkt bare med varme for å lindre? Siden du får det hver natt kanskje bare legge deg med varme på magen?

Anonymous poster hash: c8412...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...