Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Jeg bor i en firemansbolig i andre etasje. Hadde kjempeherlige naboer rett over gangen, men de flyttet i sommer. Hun som flyttet inn, har brukt mange mnd på å flytte inn, eller bedre sagt, foreldrene hennes gjorde det for henne. For hun er ikke helt frisk, visstnok. Har sett henne et par ganger, og hun ser helt frisk ut, men kanskje det er noe psykisk, så jeg bryr meg ikke. Vel, alle vi bruker felles inngang, og jeg er den eneste som støvsuger og vasker inngangen og trappene, de to i første etasje bryr seg ikke. Flere ganger har hun gamle dama sagt til meg " kan ikke du vaske gangen en gang i uken, så kan vi betale deg " hvor jeg svarte at det vil jeg ikke, ettersom det er noe alle skal gjøre. Ikke en eneste gang har de sagt takk eller feks kjøpt en liten gave til jul, for å vise at de setter pris på det. Mannen min har hjulpet dem så mye, hvis det var noe i leiligheten de trengte hjelp til. De ofrer oss ikke noe. Jævla gamle folk. Og det tar 5 min å støvsuge gangen, men datteren er visst for god for det. Så, jeg vasker en gang i mnd. Og driter i hvordan det ellers ser ut. Og om de ikke bryr seg, hvorfor skal jeg? Og om en mnd flytter jeg i mitt drømmehus, og det blir godt å bli kvitt ganlingene og hele shiten her. De som er frekkest er gamle folk, ikke alle, men de jeg har vært borti. Og ene naboen er over 50 år, skallet rund fyr, har kjøpt seg ny BMW, skikkelig sporty. Hadde ikke råd til det da han var ung, så i gamle dager må han leve ut drømmen. Fysj! Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Eh, javel. God jul og kos deg i drømmehuset.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Den siste skjønte jeg ikke. En 50åring som kjøper seg BMW er da ikke fysj? Hvordan skulle det plage deg? Ellers er du nok klar for å flytte, ja. De er nok også klar for at du flytter.. Anonymous poster hash: 07b8a...01b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Hvor ble det av respekten for eldre mennesker og gleden ved å gi uten å få noe igjen for det.......? Dama tilbyr å betale for at du vasker gangen. Ta det som et kompliment da vel..! Anonymous poster hash: b3167...5c6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Respekt my ass. Jeg vet når noen er frekk og vil utnytte bare. Så nei, de to gamlinger får ikke lenger respekt fra meg. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Den siste skjønte jeg ikke. En 50åring som kjøper seg BMW er da ikke fysj? Hvordan skulle det plage deg? Ellers er du nok klar for å flytte, ja. De er nok også klar for at du flytter..Anonymous poster hash: 07b8a...01b De er nok klar for at jeg flytter? Hva mente du med det? De kan prise seg for at de hadde nabo som meg, ellers hadde det vært svinesti her og de ikke hadde kunnet spørre noen om hjelp. Vi har vært dumsnille, rett og slett. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 er man gammel når man er 50? Anonymous poster hash: de1e7...dd2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Skjønte ikke så mye av dette. Ble mye kjeft og lite substans.... Folk som har foreldre som hjelper ti. skallet fyr med BMW og eldre damer som tilbyr penger for vask. Det var essensen og jeg forstår ikek helt hvem av dem som var gammel og gjerrig. Er det deg? Anonymous poster hash: 4e189...7e9
SagflisiHåret Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Hmm, hun har jo tilbudt seg å betale deg, kanskje hun er for dårlig i kroppen til å drive med trappevask? Synes du overreagerer. Hun VIL jo bidra på sin måte. Du er nok drittlei av fellesskapet du er påtvunget, bra du skal flytte!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Skjønner ikke helt dette jeg. Er det ikke datteren som har flyttet inn da, ikke gamle folk? Hjalp ikke foreldrene henne med å flytte inn bare,de bor der vel ikke? Anonymous poster hash: e09b7...47a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Skjønner ikke helt dette jeg. Er det ikke datteren som har flyttet inn da, ikke gamle folk? Hjalp ikke foreldrene henne med å flytte inn bare,de bor der vel ikke? Anonymous poster hash: e09b7...47a Skulle nesten tro at det er de som bor her og ikke datteren. De er her hver dag, mange ganger om dagen kommer de og går. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Skjønner ikke helt dette jeg. Er det ikke datteren som har flyttet inn da, ikke gamle folk? Hjalp ikke foreldrene henne med å flytte inn bare,de bor der vel ikke? Anonymous poster hash: e09b7...47a Skulle nesten tro at det er de som bor her og ikke datteren. De er her hver dag, mange ganger om dagen kommer de og går. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f Men da er det ikke de gamle folkene som bor der da? Hvorfor er du så sint på de? Du sier datteren ser frisk ut, men kanskje hun er psykisk syk. Kanskje det er derfor de tilbydde seg å betale deg for å vaske, kanskje derfor de er der mange ganger om dagen. Hvorfor kaller du de for jævla gamle folk som er frekke og gjerrige? De bor der jo ikke engang. Anonymous poster hash: e09b7...47a
Gjest lillehi Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Du høres ut som den perfekte nabo😉 god jul🎅
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Skjønner ikke helt dette jeg. Er det ikke datteren som har flyttet inn da, ikke gamle folk? Hjalp ikke foreldrene henne med å flytte inn bare,de bor der vel ikke? Anonymous poster hash: e09b7...47a Skulle nesten tro at det er de som bor her og ikke datteren. De er her hver dag, mange ganger om dagen kommer de og går. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f Hvorfor bry seg om hun har mye besøk av foreldrene?? Du høre skikkelig ut som den surmegga! Anonymous poster hash: 4e189...7e9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Skjønner ikke helt dette jeg. Er det ikke datteren som har flyttet inn da, ikke gamle folk? Hjalp ikke foreldrene henne med å flytte inn bare,de bor der vel ikke? Anonymous poster hash: e09b7...47a Skulle nesten tro at det er de som bor her og ikke datteren. De er her hver dag, mange ganger om dagen kommer de og går.Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f Men da er det ikke de gamle folkene som bor der da? Hvorfor er du så sint på de? Du sier datteren ser frisk ut, men kanskje hun er psykisk syk. Kanskje det er derfor de tilbydde seg å betale deg for å vaske, kanskje derfor de er der mange ganger om dagen. Hvorfor kaller du de for jævla gamle folk som er frekke og gjerrige? De bor der jo ikke engang. Anonymous poster hash: e09b7...47a Fordi det er de som har ringt tusen ganger om dagen på døra mi for å spørre om hjelp til ditt og datt, det er de vi hilser på hver dag, så det er de som tar seg av alt, datteren bare bor der. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Du høres ut som den perfekte nabo god jul Ja, jeg er den perfekte naboen. Som vasker gangen og kommer og hjelper til når det trengs. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f
Selma_ Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 Her var det lite forståelse å få av brukere, hi. Grøss!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 Er det er slags sameie du bor i? I så fall foreslår jeg at du tar dette opp på neste sameiemøte, og foreslår at dere kjøper vask av fellesområder som alle betaler for. Så bitter som du blir av dette, synes jeg ikke det er verdt at du bruker tid på dette mer. Og neste gang noen ringer på å ber om hjelp sier du/dere at der ikke passer. Liten nytteverdi i å bli så sur som dette for bagateller (du sier jo selv at det tar 5 min å støvsuge gangen) spør du meg. Anonymous poster hash: 2a7a1...19e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Du høres ut som den perfekte nabo god julJa, jeg er den perfekte naboen. Som vasker gangen og kommer og hjelper til når det trengs. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f For så å bli dritsur og baksnakke naboene i rimelig stygge ordelag etterpå. Virkelig perfekt nabo det ja... Anonymous poster hash: 2a7a1...19e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #20 Skrevet 27. desember 2013 Sure gamlinger på 50??? Mannen min er over 50!!! Han er ikke sur, og han er I stand til å støvsuge gangen, trenger ikke betale andre for å gjøre det. Anonymous poster hash: 53146...ebe
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #21 Skrevet 27. desember 2013 Jah, ser nå at dette dumt å ta opp her. Dere er så perfekte. Not! Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #22 Skrevet 27. desember 2013 Og bare det er sagt, så står det regler nede på inngangsdøren at alle skal vaske en gangi uken. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f
Selma_ Skrevet 27. desember 2013 #23 Skrevet 27. desember 2013 Jeg skjønner deg litt , Hi. Du er sikkert litt småirrittert på dem, fordi du både gjør jobben din og deres, også får du ikke takk engang. Skjønner frustrasjonen. Hadde jeg vært ei eldre dame, og ei annen ung jente støvsugde og vasket gangen, hjalp meg når jeg trengte hjelp, så hadde jeg nok bakt eller kjøpt noe, for å vise min takknemlighet. Men det er meg da Syns du bare skal gi blaffen i dem, du skal jo snart flytte uansett, så får de andre irritere seg.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #24 Skrevet 27. desember 2013 Og bare det er sagt, så står det regler nede på inngangsdøren at alle skal vaske en gangi uken. Anonymous poster hash: 7b7bb...a7f Men så ta det opp på neste møte da! Les alle svarene for du spyr ut mer edder og galle. Men du er kanskje ikke interessert i konstruktive svar, bare uforbeholden støtte til ditt overdimensjonerte sinne og å få lov å kjefte på oss også? Anonymous poster hash: 2a7a1...19e
Superdolly Skrevet 27. desember 2013 #25 Skrevet 27. desember 2013 Jeg skjønner at du er irritert og frustrert og drittlei. Problemet, og det som gjør at du får lite forståelse her, tror jeg er at hi ikke er veldig forståelig skrevet. Du sauser sammen små og store ting, og greier ikke forklare hva som er problematisk. Essensen jeg sitter igjen med etter å ha lest hi, er følgende: Ei jente har flyttet inn rett over gangen og har brukt lang tid på det. Foreldrene hjelper henne mye og besøker henne ofte. En dame tilbød deg penger for å vaske gangen for henne. En mann kjøpte seg BMW og han er over 50 år, tykk og skallet. Ingen andre enn du vasker gang og trapp. Jeg skjønner at det sikkert er mye mer som gjør at du irriterer deg, men når du skriver litt uklart er det ikke så lett for andre å skjønne hva du vil fram til. Hvorfor irritere seg over at naboen kjøper seg bil, liksom? Hadde det vært like ille om han kjøpte Mercedes? Eller Toyota? Vi prøver ikke å framstå som "så perfekte", som du skriver, men vi skjønner rett og slett ikke hvorfor du er så sint. Trekk pusten dypt og prøv å finn ut akkurat hva som irriterer deg, og hold deg til å skrive det. Så kanskje vi forstår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå