Serepta Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Det beste med jula, er forventningene på forhånd. Vi henger opp julegardinger, adventskalendere, stjerner og lys 1 søndag i advent/1 desember - og gleder oss frem mot jul og kjenner på forventningene. 1 og 2 juledag er det ro og kos. Men nå er jula over føler jeg. Julegjestene har reist hjem, vi drar på hytta i helga og blir til over nyttår - og jeg begynner å glede meg til å plukke bort juletingene og få det "ryddigere" igjen. Flere ?
★julestjerne★ Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Drog fram julepynten på mandag, tek ned ut i januar. Er tradisjonell på den måten, desember er advent og jula varer frå 24.des til 13.jan. For mange markerar nyttår slutten på jula, men slik nymotens skikk er ikkje vi med på
Serepta Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2013 Vi er nymotens vi da :-) Når hverdagen og arbeidsdagen begynner er det ikke mye jul igjen. Har aldri ventet til 13 dag jul med å ta pynten ned, selv om det er det som er "regelen" Pynter når vi har mest glede av det, og tar den bort når vi føler jula er over. Men juletreet pyntes ikke før lille julaften da, så det får stå til neste helg.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Jeg må jo si jeg lurer på hva det er dere går å gleder dere til i over tre uker om jula skal være slutt tredje juledag. Hva med å gjøre litt ut av jula, ikke bare feire advent? Anonymous poster hash: 0ce71...08d
Serepta Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2013 Vi gleder oss til å være sammen, ha fri, spille spill og dra på hytta sammen. Det koser vi oss fortsatt med selv om nissene plukkes bort.
Englenemine Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Taes ikke vekk før etter nyttår. Men da pleier det gå rimelig kjapt. Jeg pynter tidlig så får masse førjulskos og julestemning i hele Desember. Litt nedtur når julaften er over hehe og gleder meg allerede til neste års 1. Desember
LeTwinsA Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Pynter til jul lillejulaften vi, men tar ned rett etter nyttårsaften 1 desm pynter vi til advent som da er ventetiden til jul. men om jeg skulle vært borte nå, så hadde jeg nok gjort som deg jeg også
Gjest Julia1984 Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Når jeg begynner på jobb igjen i januar er det nytt år, ferien er over og jeg orker ikke komme hjem til julenisser og juletre. Den der tradisjonen med 13 dag jul eller 20 dag jul er så bak mål og er langt fra livsstilen vi lever i dag
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Vi tar det andre veien, veldig lite julestemning før andre halvdel av desember (ingen julepynt og Adventspynt utenom kalender og lysestake), og deretter pynt som får stå til slutten av juleferien. Vi er bortreist 3.-5. så jeg tenkter at jeg tar alt bort den 6. Vi har ikke så mye utenom juletreet, så det føles ikke som om julenissen har overtatt huset vårt akkurat. Skjønner at de som pynter tidlig i desember begynner å ønske å få huset sitt tilbake. Anonymous poster hash: 6fdbc...30d
★julestjerne★ Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Når jeg begynner på jobb igjen i januar er det nytt år, ferien er over og jeg orker ikke komme hjem til julenisser og juletre. Den der tradisjonen med 13 dag jul eller 20 dag jul er så bak mål og er langt fra livsstilen vi lever i dag Ikkje for oss som jobbar både kvardag og helg i jula, då er det liten forskjell på 27.des og 4.jan. VI lever ikkje ein spesiell livsstil i dag, du lever ditt liv, eg lever mitt liv og naboen lever sitt liv.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Følger tradisjonen og venter til 13 dag jul. Pyntet heller ikke før lille jualften som man egentlig skal så synes det blir litt raskt å rydde den bort nå. Anonymous poster hash: 73b08...f4d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Vi julepyntet huset 20.desember, og det blir stående til 1.januar. Da må huset ryddes og vaskes klart til nytt år. Elsker juletre, men kan ikke ha det i hus utover nyåret. Anonymous poster hash: 09dfb...696
Vinterlilje Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Pynter 23.desember og tar ned jula 6.januar. Jula er så visst ikke over for oss
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Her pynter jeg til advent først, og etter et par uker kommer julepynten fram Pga en bursdag og påfølgende selskap så pyntes juletreet en uke før julaften. Jeg pakker gjerne ned jula 1. eller 2. januar, da er jula over for min del (bortsett fra adventsstakene i vinduene, de får henge litt lenger) Anonymous poster hash: b81bf...7cc
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Jeg pynter alt til advent og tar jula bort 1. eller 2. Januar.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Tror jeg plukker ned ting på soverommene nå før nyttår, juletreet får stå lengst mulig, samme med diskre ting på spisebordet. Anonymous poster hash: 56dcc...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå