Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 På tømmedag setter alle spanna sine på et samlested for å få de tømt. Vanligvis har vi nok med ett spann, men om det er spesielle ting som jul, bursdag, besøk etc så har vi ikke plass til alt søppelet vårt, og må egentlig samle det opp for å kaste det i den nytømte beholderen vår - og dermed få samme problem uken etterpå. Det hender derfor at jeg år ned om morgenen før søppelbilen kommer, og kaster et par poser i de spanna som kanskje bare er halvfulle. Min mann mener dette er fryktelig frekt, men jeg mener at så lenge spanna er satt frem for tømming er det greit. Og jeg fyller de ikke akkurat opp, om eierne skal kaste en pose eller tre om morgenen er det rikleig plass til det. Alle naboene her er pansjonister og kun 2 i husholdningen. Ergo lite søppel. Hva mener dere ? Anonymous poster hash: dc556...a89
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Frekt.. Her veier de bosset og vi betaler for det vi kaster. Hadde blitt sur om naboen drev å fylte opp vårt søppelspann fordi de ikke har klart å kilde sortere bedre. Anonymous poster hash: f4f07...6e1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 De veier ikke bosset her. Tømming er tømming, og alle betaler det samme enten spannet er satt frem eller ikke. HI Anonymous poster hash: dc556...a89
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Helt greit syns jeg så lenge de er satt fram for henting. Evnt om du hadde spurt en av naboene om du kunne få kaste i deres så kunne det faktisk gå før de blir satt fram og forklarer det med at det er litt ekstra akkurat da pga jul/bursdag/andre spesielle ting - men da bør du ha et godt forhold til naboene... Anonymous poster hash: 9aa9b...35c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 I utgangspunktet er jeg enig med mannen din, men hvis du spør naboene og de sier ja er det jo ikke noe problem. Mange steder, som her, betaler man redusert pris for halv beholder. Da er det ikke lov å fylle den mer enn halvfull. Hvis naboene dine har en slik avtale kan det bli dyrt for dem at du tar deg til rette. Anonymous poster hash: 97ebe...b5e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 De har ikke en sånn avtale nei. Vi bor i borettslag, og tømming er inkludert i leien uavhengig av hvor my som er i spannet. Det er ikke mulig å ha andre avtaler på dette enda. HI Anonymous poster hash: dc556...a89
Kliko Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Om spannet er satt frem til tømming er det greit. Men er jo ikke verre enn å spørre noen av naboene da :-) da får du jo klarhet i om det er greit eller ikke også;-)
★julestjerne★ Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Ville ikkje reagert særlig så lenge spanna vsr satt ut for tømming, men i utg.pkt. er det kjempefrekt.
SmellyCat Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Greit nok då lenge du vet at det ikke medfører merkostnader for naboene og dunkene er satt frem for tømming. Det enkleste er jo å spørre de aktuelle naboene om det er greit.
Balumpalump Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Jeg syns det er frekt så lenge du ikke har spurt om lov. Hvis jeg hadde ledig plass kunne naboene gjerne bruke den HVIS de spurte om lov først...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 De har ikke en sånn avtale nei. Vi bor i borettslag, og tømming er inkludert i leien uavhengig av hvor my som er i spannet. Det er ikke mulig å ha andre avtaler på dette enda. HI Anonymous poster hash: dc556...a89 Vi har det helt likt i vårt borettslag og jeg gjør akkurat det samme med god samvittighet Anonymous poster hash: 98216...7c7
Gjest Julia1984 Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Spørre om lov å kaste søppel i en søppelkasse som allerede er satt fem til tømming? Hadde ikke brydd meg i'm det var min søppelkasse. Hvilken skade gjør det? Har jo ingen betydning for min hverdag det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Hehe, mamma var på besøk og kastet (ved feil) søppel i naboens spann, de tok det faktisk ut av sitt spann og opp i vårt! Anonymous poster hash: 68cf8...554
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Greit hvis man spør først Anonymous poster hash: a740e...711
Wopi Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Hva??? Gjør du det! Det synes jeg er skikkelig frekt!! Jeg hadde blitt ordentlig sinna, synes det er å ta seg til rette på en drøy måte. Spør du derimot, er det en helt annen sak!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Null problem! Så lenge det er satt frem og halvfullt, så hadde jeg ikke tenkt over det en millimeter en gang. Anonymous poster hash: 2fec9...9f3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 Da håper jeg det er greit at jeg driter i din do hvis min er full. Vennlig hilsen naboen. Anonymous poster hash: 23732...5a6
Gjest ronja røverdatter Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 Ingen problem så lenge spannene er satt fram for tømming og det er rett før de blir tømt.
mamman til to gutter Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Jeg hadde mest sannsynlig ikke merket det hvis du kastet i min, men jeg hadde nok spurt før jeg kastet i andres.
Lea87 Skrevet 27. desember 2013 #20 Skrevet 27. desember 2013 Jeg ser at det er helvete mange darlige naboer der ute.
klishe89 Skrevet 28. desember 2013 #21 Skrevet 28. desember 2013 Det er liksom ingen grenser for hva man kan krangle om... FOLKENS! Det er SØPPEL!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #22 Skrevet 28. desember 2013 Ikke rart det erkrig i verden, om dette er å regne som DRIT frekt! Anonymous poster hash: 90b8d...177
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #23 Skrevet 28. desember 2013 Kniiiis. Nordmenn på sitt beste. INGEN skal få kaste søppel i mitt spann selvom jeg ikke trenger det selv. Skal de kaste noe der skal jeg ha penger i allefall. Er så glad jeg bor et sted der naboer sier vi kan bruke deres søppelbøtte hvis den ikke er full og som synes det er ok å ha fremmede biler foran sitt eget hus når vi har gjester. Når det gjelder HI. Hvorfor ikke bare gjøre en avtale med ALLE naboer, er det tømmedag og man har litt ekstra søppel så er det lov å fylle halvfulle spann? Anonymous poster hash: 49365...613
*Miss Marple* Skrevet 28. desember 2013 #24 Skrevet 28. desember 2013 Ikke i min villeste fantasi kunne jeg tenkt at noen hadde syns det var frekt! Hva i all verden er frekt med å legge søppel i en kasse som er satt frem for å tømmes? På hvilken måte kan det påvirke eieren av kassen? Jeg håper at noen av dere som svarer at det er så fantastisk frekt kan svare meg på det, for her svikter fantasien min. Jeg skjønner det faktisk ikke. Men siden det tross alt er flere som anser dette som toppen av frekkhet kan du jo spør naboene dine neste gang det faller seg sånn om det er greit det du gjør. Sånn for å ha ditt på det tørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå