Gå til innhold

Noen pt'er her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha svar fra de som virkelig kan trening, ikke de som tror de har hørt eller har hørt.

Jeg lurer litt på hvor hard styrketrening må man ha for og stramme opp evt bli sterkere?

Må man pushe seg?

Må man slite med vektene på de siste rep?

Må man svette for og få resultater?

Eller holder det med grei vekt og greit slit etter siste rep?

Jeg vet med meg selv at om jeg må slite, svette og bli kjempe andpusten så mister jeg lysten på trening veldig fort.

Hva må til for at man ser resultater? Både styrke og stramme opp.

Anonymous poster hash: 3ce67...e03
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I starten trenger du ikke slite deg ut. Begynn rolig, for og så gradvis øke. Men hvis du ønsker resultater over lengre tid bør du nok trene litt hardt. Du bør pushe deg selv slik at det er tungt med de siste repetisjonene.

Styrke kan trenes på forskjellige måter. Varier øvelser og treningsform. Finn det du liker best og som motiverer deg mest. Hvis motivasjon er et problem kan det være lurt å starte med gruppetimer, man føler seg ofte mer forpliktet til å prestere når man trener sammen med andre. Eller finn deg en treningskompis. Ta noen timer med pt eller treningsveileder som kan hjelpe deg å komme i gang.

Du bør trene minst to ganger i uken for at det skal ha noe for seg. Tren for eksempel styrke to ganger i uken og kondisjon en gang i uken. Da får du tre økter og holder treningen ved like. Lykke til :)

Anonymous poster hash: c0aff...37a

Skrevet

I starten trenger du ikke slite deg ut. Begynn rolig, for og så gradvis øke. Men hvis du ønsker resultater over lengre tid bør du nok trene litt hardt. Du bør pushe deg selv slik at det er tungt med de siste repetisjonene.

Styrke kan trenes på forskjellige måter. Varier øvelser og treningsform. Finn det du liker best og som motiverer deg mest. Hvis motivasjon er et problem kan det være lurt å starte med gruppetimer, man føler seg ofte mer forpliktet til å prestere når man trener sammen med andre. Eller finn deg en treningskompis. Ta noen timer med pt eller treningsveileder som kan hjelpe deg å komme i gang.

Du bør trene minst to ganger i uken for at det skal ha noe for seg. Tren for eksempel styrke to ganger i uken og kondisjon en gang i uken. Da får du tre økter og holder treningen ved like. Lykke til :)

Anonymous poster hash: c0aff...37a

Tusen takk for svar

Anonymous poster hash: e6bce...3de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...