Gå til innhold

Tannverk og smertestillende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fryktelig vondt i en visdomstann som må trekkes. Men har verken mot eller penger til å få det utført. Enkelte dager tar jeg 3 paracet fordelt utover dagen (500mg), andre dager ingen. Hvor lenge kan jeg holde på sånn? Er jo ikke helt bra å ta paracet :(

Anonymous poster hash: de366...679

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fryktelig vondt i en visdomstann som må trekkes. Men har verken mot eller penger til å få det utført. Enkelte dager tar jeg 3 paracet fordelt utover dagen (500mg), andre dager ingen. Hvor lenge kan jeg holde på sånn? Er jo ikke helt bra å ta paracet :(

For det første: bytt til ibux. Bedre for tannsmerter. Ta 400mg eller 600mg om 400 ikke er nok. Du kan antageligvis gå slik lenge, flere mnd, men anbefaler deg å starte og spare penger nå evt ta kontakt med tannlege og spørre om du kan få delbetaling.

Anonymous poster hash: f08ac...68f

Skrevet

Takk for rådet :)

Skrevet

Ta to 500mg paracet, pluss 400-600mg ibux, i tillegg skyller du morgen, kveld pluss etter hvert måltid med feks Listerin eller Corsodyl, må være bakteriedrepende munnskyll. Tanntråd, tannstikker daglig, til du kommer deg til tannlegen etter høytid. Svindyrt med tannlegevakt, men ikke drøy for lenge, kjevebetennelse er skummelt!

Anonymous poster hash: 700e9...aa4

Skrevet

Takk for rådet :)

Tannsmerter er ille så føler med deg. For å skremme deg til mot, så gikk jeg så lenge med hull i en tann at det ble tannrotbetennelse i den.. Det var ille det :( men du, om det er en visdomstann, er du sikker på at vanlig tannlege kan fjerne den? Husker jeg måtte på sykehuset til kjeveortoped(?) for å trekke to av mine.. Den gang betalte jeg bare egenandel på hundreognoe kroner til han..

Anonymous poster hash: f08ac...68f

Skrevet

Ta to 500mg paracet, pluss 400-600mg ibux, i tillegg skyller du morgen, kveld pluss etter hvert måltid med feks Listerin eller Corsodyl, må være bakteriedrepende munnskyll. Tanntråd, tannstikker daglig, til du kommer deg til tannlegen etter høytid. Svindyrt med tannlegevakt, men ikke drøy for lenge, kjevebetennelse er skummelt!

Anonymous poster hash: 700e9...aa4

Paracet og ibux bør faktisk ikke blandes.

http://mobil.aftenposten.no/helse/Legemiddelverket-frarader-a-mikse-Ibux-og-Paracet-6971918.html#.Ur0fMXi9LCQ

Skrevet

Takk for alle råd :) Eneste positive med dette er at jeg ikke orker å spise så mye, så jeg får iallefall av litt ekstra her og der ;) Ikke vært å sjekket hos tannlegen engang ennå, så vet ikke hvor og hvordan den må trekkes. Hva koster en sånn konsultasjon da? Byttet til ibux nå forresten :)

Skrevet

Det koster fort 4-700 kr. Kommer helt an på hvor du bor. Det billigste er faktisk å be om en hastetime. Da ordner de den tanna der og da og du slipper å betale for kontroll først. Men til gjengjeld får du ingen kontroll på noen av de andre tennene.

Jeg gjorde det og betalte ca 900kr for å trekke den vonde tanna.

Smertegrensen for paracet er 4 gram (8 vanlige tablettar) til dagen. Jeg tar 3-4 gram hver eneste dag. Men det er klart at det er jo veid opp i mot sterke smerter. Det er ikke for gøy liksom.

Ibux og paracet er absolutt best for slike smerter. Jeg vet at det er mange som advarer mot det, men det blir brukt av leger.

Jeg brukte paralgin forte først, for jeg går egentlig på noen tabletter som ikke skal blandes med ibux, men det hadde ikke like god effekt.

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå til tannlegen. Det blir sjelden bedre og det kan bli så mye verre.

Lykke til :)

Skrevet

Huffja, jeg vet at det bare blir verre, men er så vanvittig redd! :( Blir helt ødelagt bare av tanken på det. Men merker at det ikke kan bli så mye vondere før jeg må komme meg til tannlegen, jeg slipper jo ikke unna.. Usj!!! Takk for svar ang tabletter iallefall. Har tidligere fått servert en blanding av paracet og ibux på sykehuset, så det er visstnok ikke så farlig nei :) Du svarer alltid så fint og hyggelig, du har hjulpet meg med flere forskjellige ting her inne. Tusen takk for det :)

Skrevet

Så kjekt å lese :)

Du kan også be om beroligende hos tannlegen :)

Det fikk jeg når jeg trakk 2 visdomstenner.

Skrevet

Det er en beteyggelse å høre.. :) Har aldri tatt det før, blir man litt likegyldig til hele prosessen da?

Skrevet

Du får refundert store deler av summen av NAV etterpå.

Anonymous poster hash: 9c57b...168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...