Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Har legetime i morgen, vanlig svangerskapskontroll. Men etter det? Skal jeg selv kontakte føden etter så og så lenge, eller? Legen min er så lite erfaren med graviditet, og jordmor har ferie. Er som dere skjønner førstegangs. Anonymous poster hash: 42b24...a66
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 ... Anonymous poster hash: 42b24...a66
SourApple Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Jeg var på siste svangerskapskontroll ca rundt termin. Fikk et tlfnr og beskjed om å ringe dit om barnet ikke var kommet innen en uke. Ringte noen dager etterpå jeg slik at jeg fikk time til overtidskontroll på dagen jeg var en uke over. Var på overtidskontroll på sykehuset (en onsdag), ble strippet, fikk ny time tre dager senere (fredag). Fikk også tilbudet om å bli satt i gang før helgen om jeg følte for det, men de anbefalte det ikke siden jeg da kunne bli liggende i fødsel i løpet av helgen og det var mindre folk på vakt da (de ville helst ha flere på vakt for å gi en bedre oppfølging under igangsettelse). Dessuten var jeg veldig ung og førstegangs. Jeg takket nei siden jeg var litt redd for å bli satt i gang og fordi at jeg ville at det skulle skje naturlig. Men ingenting skjedde.. Ble strippet på fredag og fikk beskjed om å komme mandag morgen for å bli satt i gang for da kunne man ikke vente lengre siden jeg ville være 13 dager over termin. Jeg troppet opp like gravid mandag morgen og ble satt i gang. Barnet kom natt til tirsdag, 14 dager etter termin. Følte jeg fikk veldig god oppfølging. Hadde en egen jordmor inne hos meg under hele fødselen + 2-3 til når det ble litt dramatikk. Om det er noe du lurer på så kan du vel ta kontakt med sykehuset? De er som regel veldig behjelpelig. Ps: Hadde jeg fått valget i dag så ville jeg ikke ventet til over helgen. 14 dager over termin er innenfor normalen, men ved enkelte sykehus har de en regel på max 11 dager.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Tusen takk for veldig informativt svar! Da satser jeg på å ringe føden om jeg går en uke over. Håper så klart at fødselen skjer av seg selv og om ikke mange dagene, men vet at det kan skje at jeg må settes i gang. Jeg er veldig skeptisk til å vente for lenge før igangsetting, så håper å slippe det så sent som 14 dager over... Anonymous poster hash: 42b24...a66
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Knip igjen til onsdag Anonymous poster hash: 58bc1...6b2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Hehe, skal prøve;) Anonymous poster hash: 42b24...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå