Gjest usababy Skrevet 27. desember 2013 #26 Skrevet 27. desember 2013 (endret) Litt beskjemt her, men jeg kan og ha slike tendenser.. Det er ikke for å rakke ned på andres forventninger og glede, men noen ganger kommer det jeg tenker for fort ut.. Jeg er slik at om jeg gleder meg til noe prøver jeg , egentlig automatisk, og dempe mine egne forventninger slik at jeg ikke skal bli skuffet.. Dumt og jeg prøver og forandre både det og at jeg snakker fortere enn jeg tenker Så kanskje ikke legg så mye i det, det trenger ikke være vondt ment. Bra du forsøker å endre på det. En mister helt lysten til å fortelle hyggelige ting når folk svarer negativt. Har opplevd det selv, og det føles som A) misunnelse Eller B ) rakke ned på andres valg for å hevde seg selv Ikke sikkert det er sånn ment, men sånn føles det for oss som opplever den reaksjonen når vi forteller om noe vi gleder oss til. Det å glede seg på andres vegne, enten det er noe en selv ville valgt eller ikke, det er en ting flere burde ta litt innover seg. Skjønner skuffelsen din, HI. Endret 27. desember 2013 av usababy
MrsMilla Skrevet 27. desember 2013 #27 Skrevet 27. desember 2013 Jeg er fra california! Det er helt supert der når dere drar, tipper dere får en helt topp tur! Om dere skal til disneyland, ta det en tirsdag eller så, mye kø! Anbefaler seal beach, newport beach, santa monica og de rolige stedene. Lei bil, så er det lettere å komme rundt. Kjør gamleveien ved sjøen :-) si til svigerinna di at været passer dere supert, men at kanskje andre liker andre temperaturer og steder. Bare parer hennes uttalelser med noe positivt og ta lett på det :-)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #28 Skrevet 27. desember 2013 Utenfor tema, men jeg har vært i California i månedsskiftet juli-august, og det var ikke spesielt varmt! Særlig ikke i SF. Anonymous poster hash: 65818...64a OMG! Er et stykke fra den ene enden til den andre av staten eller? California er ikke akkurat lite ... Sf har helt andre temp enn f eks San Diego. Og hvis det var weekend tur så var det litt vel langt å reise vel? Anonymous poster hash: 77b75...429
Fru vims Skrevet 27. desember 2013 #29 Skrevet 27. desember 2013 Tenker at hun bare er misunnelig. Ikke tenk på det. Men gled dere til ferien
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #30 Skrevet 28. desember 2013 Kjenner meg godt igjen i det du forteller:) Jeg og samboeren min bygger oss hus nå, og hver gang svigermor er på visitt for å se på huset. Så sier hun ingenting, verken hun eller datteren. Vi har må planlagt å feire jul i syden til neste år, og er spent på hvordan dette vil bli mottatt. Da vi egentlig skulle feire jul hos svigermor. Men sannheten er den at vi ønsker å slippe unna både henne og datteren. Da de begge er bidragsytere til negativ stemning. Anonymous poster hash: 63c4b...f02
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #31 Skrevet 28. desember 2013 om din svigerinne sliter med økonomi eller sykdom eller andre ting som gjør det vanskelig for dem å reise, du mistenker jo misunnelse, da synest jeg det er frekt av deg å brife!vi reiser på flere ferieturer i året, jeg snakker ikke så høyt om det til de jeg kjenner som ikke kan reise i det hele tatt. og om det hadde kommet tilsvarende kommentar som fra din svigerinne, så hadde jeg tatt det til meg, og ikke kastet skitt på henne med å se på henne som smålig, misunnelig, rar og sjalu. tenk deg om! ikke rart hun er sur, du har sikkert rett i at hun er sjalu, hun liker det sikkert ikke, og hun er sikkert lei av deg som briefer! Anonymous poster hash: 32bb2...0cc [/ Søppelkommentar! Anonymous poster hash: 63c4b...f02
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #32 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er fra california! Det er helt supert der når dere drar, tipper dere får en helt topp tur! Om dere skal til disneyland, ta det en tirsdag eller så, mye kø! Anbefaler seal beach, newport beach, santa monica og de rolige stedene. Lei bil, så er det lettere å komme rundt. Kjør gamleveien ved sjøen :-) si til svigerinna di at været passer dere supert, men at kanskje andre liker andre temperaturer og steder. Bare parer hennes uttalelser med noe positivt og ta lett på det :-) Av ren nysgjerrighet må jeg spørre. Er du amerikaner? Hvor lenge har du bodd i Norge og kunnet norsk? Synes du skriver bra i så fall. Anonymous poster hash: 20afe...ee1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #33 Skrevet 28. desember 2013 Du kan jo si ifra neste gang, hvordan det oppfattes av at hun sier slike ting. Kanskje hun får en vekker. Høres ut som hun kunne hatt godt av det. Anonymous poster hash: 907e5...b3f
Helene Harepus Skrevet 28. desember 2013 #34 Skrevet 28. desember 2013 om din svigerinne sliter med økonomi eller sykdom eller andre ting som gjør det vanskelig for dem å reise, du mistenker jo misunnelse, da synest jeg det er frekt av deg å brife! vi reiser på flere ferieturer i året, jeg snakker ikke så høyt om det til de jeg kjenner som ikke kan reise i det hele tatt. og om det hadde kommet tilsvarende kommentar som fra din svigerinne, så hadde jeg tatt det til meg, og ikke kastet skitt på henne med å se på henne som smålig, misunnelig, rar og sjalu. tenk deg om! ikke rart hun er sur, du har sikkert rett i at hun er sjalu, hun liker det sikkert ikke, og hun er sikkert lei av deg som briefer! Anonymous poster hash: 32bb2...0cc At du selv drar på flere ferieturer i året betyr ikke at HI gjør det også! For alt vi vet er dette hennes første ferietur på lenge og så er hun frekk som ikke "skåner" voksne damen som oppfører seg som en misunnelig unge?! (Det var dessuten svigermor hun snakket med i utgangspunket og ikke svigersøster)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå