Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Jeg blir ikke klok på henne. Men det er nok fordi vi er så forskjellige. Hun har en spesiell måte å opptre på noen ganger, og sier en del ting jeg oppfatter som direkte ufint og frekt. Jeg vet ikke om hun mener det slik, eller om hun er misunnelig. I går var vi i juleselskap. Vi har booket en ferietur til et varmt sted i fellesferien til neste år, noe vi gleder oss veldig til. Jeg sier dette til min svigermor, og forteller glad og fornøyd at vi ser så fram til denne turen. Det har skjedd mye trist i løpet av året, så vi ser på denne turen som et stort lyspunkt. Svigermor gleder seg med meg, og så kommer det fra min svigerinne "det er jo veldig varmt der på den tida. Jeg snakket med ***** og hun sa hun aaaldri ville reist på den tida. De skal ned på samme plass til våren. Jeg tror det blir veeeeeldig varmt." Jeg ble nesten ikke overrasket, for dama var sur fra hun kom, så jeg ventet meg en kommentar av et slag. Men like etter hun hadde sagt dette, og svigermor ble litt satt ut hun også, så sier hun at de også skal på tur. En weekend-tur til Europa til høsten...... Jeg sier at det blir sikkert veldig fint, og skryter litt av det. Jeg vil ikke diskutere eller komme på kant med henne, for jeg har så lyst til å ha en noenlunde grei tone med henne, siden vi må omgås i familien. Men hvordan ville dere tolket noe sånt? Dette eksempelet er bare et av mange. Hun blir rett og slett litt sur hvis jeg eller mannen min forteller noe som er bra for oss. Anonymous poster hash: 24a87...6a4
Gjest Gul stjerne Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Dere skal til Tyrkia i juli- august? Det hadde jeg aldri orket, det er aaaaaltfor varmt.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Nei, vi skal til California. HI Anonymous poster hash: 24a87...6a4
Bananahammock Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Nei, vi skal til California. HI Anonymous poster hash: 24a87...6a4 Kan jo hende hun bare er litt kort, og ikke skjønner hvor teit hun egentlig er?
Gjest Gul stjerne Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Men da blir det jo bare deilig God tur!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Joda, Bananahammock, jeg har tenkt samme tanken selv HI Anonymous poster hash: 24a87...6a4
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 California??? Det er jo faktisk kaldt på den tiden!! Anonymous poster hash: 4a5b0...e57
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Ja, altså jeg trodde jo heller ikke at det var fare for noe hetebølge der da. Men uansett hvor vi skulle reist, så hadde det antagelig vært noe galt med stedet....... Tips til hva man kan svare på sånt? HI Anonymous poster hash: 24a87...6a4
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 California??? Det er jo faktisk kaldt på den tiden!! Anonymous poster hash: 4a5b0...e57 Kaldt? De har da sommer da som her.. Anonymous poster hash: f4932...b0c
Bananahammock Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Ja, altså jeg trodde jo heller ikke at det var fare for noe hetebølge der da. Men uansett hvor vi skulle reist, så hadde det antagelig vært noe galt med stedet....... Tips til hva man kan svare på sånt? HI Anonymous poster hash: 24a87...6a4 "Åja"
Tarssan Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Litt beskjemt her, men jeg kan og ha slike tendenser.. Det er ikke for å rakke ned på andres forventninger og glede, men noen ganger kommer det jeg tenker for fort ut.. Jeg er slik at om jeg gleder meg til noe prøver jeg , egentlig automatisk, og dempe mine egne forventninger slik at jeg ikke skal bli skuffet.. Dumt og jeg prøver og forandre både det og at jeg snakker fortere enn jeg tenker Så kanskje ikke legg så mye i det, det trenger ikke være vondt ment.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 California??? Det er jo faktisk kaldt på den tiden!! Anonymous poster hash: 4a5b0...e57 Kaldt? Har du vært i California i Juni-juli-august? Anonymous poster hash: 3db34...e8c
mamman t go`gutta Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 Å dere er heldige. Og JA, det kan bli varmt der på den tiden, men det er jo bare deilig. Da vi var der var det opp mot 40 grader, deilig og varmt. Riktig god tur, og nyyyyt det.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. desember 2013 #14 Skrevet 26. desember 2013 California og Florida har vel gode temperaturer på sommeren ja, men det er vel stort settt da folk har tid til å reise på ferie? Mye mer praktisk å reise til USA med skolebarn i sommerferien, enn utenom skoleferie da de likevel må følge opp skolearbeid og lekser. OG ta fri far skole et par uker eller tre. Hun høres litt misunnelig ut. Jeg skjønner heller ikke greia med folk som alltid må stille spørsmålstegn ved andres valg, Da hun fortalte om weekend-turen, så skulle du bare sagt: Er ikke det stress da, med kun en weekendtur?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 om din svigerinne sliter med økonomi eller sykdom eller andre ting som gjør det vanskelig for dem å reise, du mistenker jo misunnelse, da synest jeg det er frekt av deg å brife! vi reiser på flere ferieturer i året, jeg snakker ikke så høyt om det til de jeg kjenner som ikke kan reise i det hele tatt. og om det hadde kommet tilsvarende kommentar som fra din svigerinne, så hadde jeg tatt det til meg, og ikke kastet skitt på henne med å se på henne som smålig, misunnelig, rar og sjalu. tenk deg om! ikke rart hun er sur, du har sikkert rett i at hun er sjalu, hun liker det sikkert ikke, og hun er sikkert lei av deg som briefer! Anonymous poster hash: 32bb2...0cc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Tror jeg er like rar som svigerinnen, for jeg vil kalle dette for en helt vanlig samtale. Anonymous poster hash: 8867f...587
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 California??? Det er jo faktisk kaldt på den tiden!! Anonymous poster hash: 4a5b0...e57 Nei det er det absolutt ikke. Bodde der i 3 år, det er varmt og fint hele sommeren gitt. Ikke spesielt kaldt om vinteren heller:) Deilig reisemål:) Anonymous poster hash: ffe27...a05
Bustetroll Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 (endret) Slik var jeg faktisk selv før.. Ikke så alt for ofte , men nok til at venninnen min satte meg på plass en kveld for 5 år siden.Det var slike småkommentarer som svigerinnen din kom med, jeg også kunne komme med.Jeg har aldri sagt noe til venninnen min som var ment som frekt eller stygt, men da hun konfronterte meg med det, gikk et opp et stort lys, og når jeg hørte noen eksempler (samme type eksempler som du kommer medd) så "så" jeg det fra hennes side, og forstod at andre kunne oppleve det som nedverdigende og frekt, uten at det overhodet var ment slikt fra min side... Nå har jeg visst sluttet helt ;p Bare tenkte 2 ganger før man snakker iblandt.Men hun trenger nok at noen forteller henne det, på en hyggelig måte så klart,Hun mener neppe noe stygt med det hun sier, men det er ikke så lett å oppfatte det på din måte, uten at du forteller henne det. Jeg syntes ikke eksempelet du kom med der, var så ille, men hvis det ofte og på mange området, så skjønner jeg at det blir irriterende i lengden. At i ditt hode sier hun "Du gjør ting på feil måte, gjør som meg, det er mye bedre". Endret 27. desember 2013 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Utenfor tema, men jeg har vært i California i månedsskiftet juli-august, og det var ikke spesielt varmt! Særlig ikke i SF. Anonymous poster hash: 65818...64a
*Smiley* Skrevet 27. desember 2013 #20 Skrevet 27. desember 2013 Hvis hun alltid sier det når dere forteller om noe bra som har hendt dere så er det kansje misunnelse.Jeg hadde dessverre en mor som var sånn og jeg kunne aldri fortelle noe som helst.Er jo vanlig at foreldre støtter og er glad på barna sine vegne.Jeg vet hvordan det føles når noe alltid må si noe negativt og det er kjipt!Så hvis dette skjer ofte så skjønner jeg at du reagerer ja.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #21 Skrevet 27. desember 2013 om din svigerinne sliter med økonomi eller sykdom eller andre ting som gjør det vanskelig for dem å reise, du mistenker jo misunnelse, da synest jeg det er frekt av deg å brife! vi reiser på flere ferieturer i året, jeg snakker ikke så høyt om det til de jeg kjenner som ikke kan reise i det hele tatt. og om det hadde kommet tilsvarende kommentar som fra din svigerinne, så hadde jeg tatt det til meg, og ikke kastet skitt på henne med å se på henne som smålig, misunnelig, rar og sjalu. tenk deg om! ikke rart hun er sur, du har sikkert rett i at hun er sjalu, hun liker det sikkert ikke, og hun er sikkert lei av deg som briefer! Anonymous poster hash: 32bb2...0cc Selvfølgelig måtte det komme et slikt surmaga innlegg også. Hvor i all verden leser du at svigerinnen min er syk eller sliter med dårlig økonomi?? Det er slett ikke tilfelle! Slutt å trekke dine egne dårlige konklusjoner, uten å vite hvordan situasjonen er. HI Anonymous poster hash: 24a87...6a4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #22 Skrevet 27. desember 2013 Hvis hun alltid sier det når dere forteller om noe bra som har hendt dere så er det kansje misunnelse.Jeg hadde dessverre en mor som var sånn og jeg kunne aldri fortelle noe som helst.Er jo vanlig at foreldre støtter og er glad på barna sine vegne.Jeg vet hvordan det føles når noe alltid må si noe negativt og det er kjipt!Så hvis dette skjer ofte så skjønner jeg at du reagerer ja. Det er omtrent ALLTID hver gang vi forteller om noe bra ja. Det kan også være noe ungene har vært med på eller gjort. Det finnes ingen interesse. I stedet er det plutselig veldig viktig å komme med noe hun kan overgå med selv. HI Anonymous poster hash: 24a87...6a4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 27. desember 2013 #23 Skrevet 27. desember 2013 om din svigerinne sliter med økonomi eller sykdom eller andre ting som gjør det vanskelig for dem å reise, du mistenker jo misunnelse, da synest jeg det er frekt av deg å brife! vi reiser på flere ferieturer i året, jeg snakker ikke så høyt om det til de jeg kjenner som ikke kan reise i det hele tatt. og om det hadde kommet tilsvarende kommentar som fra din svigerinne, så hadde jeg tatt det til meg, og ikke kastet skitt på henne med å se på henne som smålig, misunnelig, rar og sjalu. tenk deg om! ikke rart hun er sur, du har sikkert rett i at hun er sjalu, hun liker det sikkert ikke, og hun er sikkert lei av deg som briefer! Anonymous poster hash: 32bb2...0cc Jeg kan ikke se at HI har skrevet at denne damen hverken er syk eller fattig?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #24 Skrevet 27. desember 2013 om din svigerinne sliter med økonomi eller sykdom eller andre ting som gjør det vanskelig for dem å reise, du mistenker jo misunnelse, da synest jeg det er frekt av deg å brife! vi reiser på flere ferieturer i året, jeg snakker ikke så høyt om det til de jeg kjenner som ikke kan reise i det hele tatt. og om det hadde kommet tilsvarende kommentar som fra din svigerinne, så hadde jeg tatt det til meg, og ikke kastet skitt på henne med å se på henne som smålig, misunnelig, rar og sjalu. tenk deg om! ikke rart hun er sur, du har sikkert rett i at hun er sjalu, hun liker det sikkert ikke, og hun er sikkert lei av deg som briefer! Anonymous poster hash: 32bb2...0cc Å fortelle at man gleder seg til en utenlandstur etter å ha hatt det tøft en periode er da ikke å "briefe"! Jeg mener svigerinnen burde ha gledet seg på deres vegne. Og uansett så er dette tydeligvis en mønster hos denne svigerinnen, ikke bare en engangskommentar. Jeg har veldig dårlig råd, og har hatt det over lang tid. Jeg gleder meg likevel på mine venners vegne når de drar på ferietur til utlandet flere ganger i året. Men det som sårer, det er når såkalt gode venner forteller alle andre enn meg at de skal på tur - mulig det er et misforstått ønske om å "skåne" meg, men det er faktisk mye vondere å bli holdt utenfor, være den eneste som ikke får vite om turen på forhånd, være den eneste som ikke får høre noe om hvordan turen har vært, og hvis jeg prøver å spørre så byttes det tema nesten umiddelbart. Jeg tror det kommer av at de ikke greier å nyte sine egne goder på samme måten hvis de skal tenke på at jeg aldri kan ta meg ferie..... Men de sårer altså meg mye mer ved å utelukke meg fra å dele gode opplevelser pga min økonomi. Den de kommer med når de har problemer, det er jo meg, da er jeg plutselig den eneste som kan forstå... Anonymous poster hash: bb612...210
Superdolly Skrevet 27. desember 2013 #25 Skrevet 27. desember 2013 Hvis hun alltid sier det når dere forteller om noe bra som har hendt dere så er det kansje misunnelse.Jeg hadde dessverre en mor som var sånn og jeg kunne aldri fortelle noe som helst.Er jo vanlig at foreldre støtter og er glad på barna sine vegne.Jeg vet hvordan det føles når noe alltid må si noe negativt og det er kjipt!Så hvis dette skjer ofte så skjønner jeg at du reagerer ja. Det er omtrent ALLTID hver gang vi forteller om noe bra ja. Det kan også være noe ungene har vært med på eller gjort. Det finnes ingen interesse. I stedet er det plutselig veldig viktig å komme med noe hun kan overgå med selv. HI Anonymous poster hash: 24a87...6a4 Jeg hadde en venninne som var slik. Jeg kunne aldri få skryte av mine barn, for da kom det bare en historie hvor hennes barn langt overgikk mine. Hun kune aldri si noe positivt om noe som skjedde i mitt liv, enten overgikk hun det eller så rakket hun ned på det. Uansett. Og jeg orker ikke å omgås folk som bare tapper meg for krefter ved å være så negative, så jeg kuttet henne ut. Det er vel ikke så lett å kutte ut en svigerinne, men jeg hadde nok begrenset kontakten så mye jeg kunne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå