Gå til innhold

6 mnd og vil ikke ha mer pupp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Forrige sluttet også selv i den alderen. Klarer å lure henne til å amme om morgenen. Hjelp.

Anonymous poster hash: e6d29...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjeeeelp....?

Skrevet

går over til MME

Anonymous poster hash: 4bc13...fa8
Skrevet

Min sluttet selv da han var 4 1/2 mnd... fikk ikke gjort noe med det...
Ville droppet mme og gått over til grøt, middag og eventuelt teste brødskiver.

Skrevet

Brød til så liten baby?

Skrevet

Er det virkelig et problem?

Du har ammet mer enn de tre første mnd og kan slutte med god samvittighet:)

Anonymous poster hash: 093c8...112

Skrevet

6 mnd er ein fin alder å slutte synes eg, så lenge det er frivillig frå barnets side. Håpar mi gjer samme valget.

Skrevet

Vi hadde en periode med alle tre rundt den alderen da de ikke var interessert i puppen på dagtid. Jeg sluttet å mase og ammet 1-2 ganger om natten for å holde på melken. Så plutselig ville de ha pupp igjen og etter det var ammingen mye mer kos.

Men mine barn begynte med grøt og grønnsaksmos ved ca 5 mnd og spiste gode porsjoner da de var 6 mnd.

Skrevet

Brød til så liten baby?

Er ikke noe problem å gi 6 mnd gml baby brød. Men da er det selvsagt en fordel om den er vant til å spise fast føde som grøt og middag først da.

På helsestasjonen jeg bruker anbefaler de i alle fall ikke å starte med MME, for det er mulig barnet ønsker pupp etter hvert igjen, men det er vanskelig å få til om man tar i bruk flaska.

Skrevet

Nå har jo helsestasjonene begynt å anbefale mat fra 4 mnd alder kontra fullamming til 6 mnd. Helt utenom det du spør etter HI, men følte det var relevant. Forsøk å opprettholde ammingen så godt det går, går det ikke er det ikke noe nederlag :) min hadde også en liten nedtur på ammingen rundt denne tiden, men det nok seg opp :) lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...