Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Har ett prosjekt, og skal organisere bevegelseslek for barn 1-3 år og 3-5 år, skal gjennomføres i en bhg. Noen forslag? Bør ta ca 15 min å gjennomføre. Anonymous poster hash: 9edbc...10b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 1-3 da ville jeg tatt sangleker med bevegelse.3-5 år da ville jeg tatt stiv heks e.lKommer jo litt an på hvor stor plass du har også. Anonymous poster hash: e2d53...a8c
BareMas Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Minirøris! Masse bevegelse/dans til musikk, ungene elsker det! Alle ungene i alle aldre synes det er digg
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Minirøris! Masse bevegelse/dans til musikk, ungene elsker det! Alle ungene i alle aldre synes det er digg Hva er det? 1-3 da ville jeg tatt sangleker med bevegelse.3-5 år da ville jeg tatt stiv heks e.lKommer jo litt an på hvor stor plass du har også. Anonymous poster hash: e2d53...a8c Har god plass, har en gymsal jeg kan bruke om jeg vil, tenker å bruke den til de største, og være inne på avd med de minste. Anonymous poster hash: 9edbc...10b
BareMas Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Minirøris! Masse bevegelse/dans til musikk, ungene elsker det! Alle ungene i alle aldre synes det er diggHva er det? 1-3 da ville jeg tatt sangleker med bevegelse.3-5 år da ville jeg tatt stiv heks e.lKommer jo litt an på hvor stor plass du har også. Anonymous poster hash: e2d53...a8c Har god plass, har en gymsal jeg kan bruke om jeg vil, tenker å bruke den til de største, og være inne på avd med de minste. Anonymous poster hash: 9edbc...10b I barnehagen har de en cd med musikk som de danser til. I musikken så så synger de hva de skal danse. F.eks å ri hest, sprelle med beina, vifte med håret o.l. Vi prøvde en liten runde med dette på et foreldremøte, litt av en økt!! Har også sett film av ungene i farta til dette, alle ungene var med, tilbod med de aller minste, og se storkoste seg.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Google minirøris. Kjempepopulært. Stasjoner - en dansestasjon, sprette ball stasjon, klatre i ribbevegg, hinke, hoppe, trille ball til hverandre, balansere, hoppetau, rokkeringer, ulike ballspill, stå i bro, piruetter.. Dette er en lek som forutsetter flere voksne, minst en på hver stasjon. Ofte er det suksess å dele barna opp i mindre grupper. Danskeleik, istedenfor at noen går ut, så får alle være med hele tiden. Hver gang musikken stopper skal de stå i frys. Musikkstyrer kan bestemme om de skal danse på en spesiell måte, eks som prinsesser, ulike dyr, roboter osv. Rødt og grønt lys - en stårved mål/veggen, og de andre skal komme fram dit først. Må stå i frys hver gang den som står snur seg. Hvis den som står ser at de rører på seg så må de begynne på nytt. Den som kommer fram til veggen først får stå neste runde. Vet ikke hva leken heter, men litt samme greia som den over. En står vendt mot veggen og roper til de andre, eks: alle med rød genser kan ta tre skritt, de med sko kan gå 3 museskritt, elefantskritt, bakover, snurre osv. Anonymous poster hash: 2b255...547
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Minirøris er super gøy,og er fabelaktig for alder 3-5,det er en cd som heter minirøris(det er gym med musikk),det er basert på friskis og svettis programmet.,google mini-røris el søk på youtube. når du kjøper cd som heter minirøris,følger det med en plakat med bevegelsesinstrukser du kan henge på veggen.lurt å lytte til sangene og vite hva de ulike bevegelsene er til ulike sanger. snøgubber er en fin bevegelses sang for de minste,for de minste er hinderløype med musikk fint Anonymous poster hash: 1de4a...91f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå