Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Min datter fikk mange julegaver fra sin farmor, masse billigdrit. Helt ubrukelige klær og alt er kjøpt på Nille eller sparkjøp og Cubus. Jeg vet nøyaktig hvorfor hun gir så mange gaver og, for å være den snilleste som gir masse gaver . Greien er at om hun hadde brukt pengene på EN ordentlig gave hadde det vært mye bedre. Men hun vil virke så snill som gir Så mange gaver. Hadde hun hatt lite penger og dermed bare kjøpt 1 gave hadde ikke gjort noenting. her er det ingenting nyttig. Hun vil som sagt bare være den snille som gir flest gaver. Anonymous poster hash: 1383b...163
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Huff, jeg blir trist av all denne groteske utakknemligheten som oversvømmer oss. Skjerp deg! Anonymous poster hash: 4dbff...482
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Håper ikke barnet ditt arver den ufordragelige utakknemligheten din! Anonymous poster hash: 1b338...78e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Minner meg om min ex svigermor. Kjøpte bare drit til ungene og gjerne på salg for flere månder siden. Og passet dermed ikke. Så enden på visa, var at jeg pakket opp julegavene lille julaften og byttet de til noe anvedelig Anonymous poster hash: e5a30...a15
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Gjesp.. Håper ikke du viser denne siden av deg selv til datteren din... men hun vokser vel opp og blir akkurat lik.. Har sånne som deg i slekta... grøss. Anonymous poster hash: c56af...eeb
Nullstress;) Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 Så grusomt det må være for barnet ditt! Tenk å ha en farmor som ønsker at barnebarnet skal få mange gaver
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Så grusomt det må være for barnet ditt! Tenk å ha en farmor som ønsker at barnebarnet skal få mange gaver Det er bedre med en skikkelig gave enn mange dritting hun aldri kommer til å bruke Anonymous poster hash: 1383b...163
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Så grusomt det må være for barnet ditt! Tenk å ha en farmor som ønsker at barnebarnet skal få mange gaver Det er bedre med en skikkelig gave enn mange dritting hun aldri kommer til å bruke Anonymous poster hash: 1383b...163 Bare be dem slutte å komme med gaver da! Hvis alt er bare dritt så blir du sikkert ikke fornøyd uansett. En gave er en gave og da sier man takk! Anonymous poster hash: 64c64...6f1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Jeg tror ikke ett sekund på at det er DATTEREN din som er misfornøyd med ting fra Nille, sparkjøp og cubus, som forøvrig har mange ordentlige ting! En normal unge blir vel like glad for en tegneblokk fra nille til 20 kr, som en fra lekebutikken til 100kr?!?? Tipper du angrer når datteren din er tenåring, og du har oppfostret en ufyslig ung dame som kun vil ha ting til 10000 kr +++ Anonymous poster hash: c56af...eeb
Gjest MMJ Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Ser mange mener dette er en grusom tanke av HI.... Men det må vel være lov til å tenke slik? Her hadde vi også ei som tidligere overøste mine barn med gaver (som de ikke kunne bruke oftes). Tror de fikk 20 gaver hver det ene året. Jeg syntes det var trist rett og slett. De fikk ikke gjort annet enn å åpne gaver fra henne, som de der igjen bare la til side. Mine barn er ikke utakknemlige, men man kan vel ikke forlange at de skal bli glade for ALT? Ingen har sagt noe til denne gavmilde personen (tror jeg), som bare ville glede, men hun har av en eller annen grunn roet seg litt, og nå får de en fin gave av henne (under 200 kr tipper jeg). Perfekt! Jeg hadde blitt like glad om gaven kostet 20 kr. Men jeg vil ikke ha 20 gaver fra samme person Hilsen ei som er veldig takknemlig fastisk
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 Jeg har takket henne masse og jeg har ikke vist noe missnøye ovenfor min datter. Hun ble kjempe glad når hun gikk gavene, men jeg ser jo hva hun leker med og vil gå med av klær. Hun fikk ikke mange gaver til jul og hun fikk ikke mye dyrt, men var ting av kvalitet Anonymous poster hash: 1383b...163
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 Hadde blitt strålende glad om barna mine et år kunne fått mer enn 5-6 gaver. Jeg må selv dele opp i flere ting for at de uke bare skal få 2-3 gaver. Hun vil glede barnebarnet og det er jo veldig bra! Drit eller ikke.. Som jeg skrev i en annen tråd her: noen har tenkt på barnet og ønsker å se glede. La det være glede:) Anonymous poster hash: 688e5...8ff
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #14 Skrevet 26. desember 2013 Hadde blitt strålende glad om barna mine et år kunne fått mer enn 5-6 gaver. Jeg må selv dele opp i flere ting for at de uke bare skal få 2-3 gaver. Hun vil glede barnebarnet og det er jo veldig bra! Drit eller ikke.. Som jeg skrev i en annen tråd her: noen har tenkt på barnet og ønsker å se glede. La det være glede:) Anonymous poster hash: 688e5...8ff Den gleden gikk over veldig raskt Anonymous poster hash: 1383b...163
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #15 Skrevet 26. desember 2013 Nille og Cubus kan jo ha bra ting de, men vi vet jo ikke HVA det er datteren har fått. Vi har ei gammeltante i familien som gir helt syke gaver. Gamle ting kjøpt på fretex og lagret på et loft. Ikke passer gavene til mottakeren, og de lukter så f I rferdelig gammelt og ekkelt at det meste dessverre går i søpla. Vi burde vel be henne droppe gaver, men hvordan? Anonymous poster hash: 623b2...7b9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #16 Skrevet 26. desember 2013 Hadde blitt strålende glad om barna mine et år kunne fått mer enn 5-6 gaver. Jeg må selv dele opp i flere ting for at de uke bare skal få 2-3 gaver. Hun vil glede barnebarnet og det er jo veldig bra! Drit eller ikke.. Som jeg skrev i en annen tråd her: noen har tenkt på barnet og ønsker å se glede. La det være glede:) Anonymous poster hash: 688e5...8ff Den gleden gikk over veldig raskt Anonymous poster hash: 1383b...163 Det er mulig det, men når det viktigste med gaver er blitt hva det er i stedet for hvorfor det er, blir det utakknemlig. Blir oppriktig lei meg når jeg ser alle som ikke blir glad for gaver de selv eller barna får. Jeg har kun meg selv og et par fjerne slektninger som kjøper gaver til barna. Det er type "billiggaver" og kjøpt i sympati fordi barna og jeg kun har hverandre. Men at de har tenkt på barna og kjøper noe er det som er viktig.. Anonymous poster hash: 688e5...8ff
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #17 Skrevet 26. desember 2013 Dette har i mine øyne mye med miljøhensyn å gjøre, og overforbruk. Verden har ikke godt av at folk kjøper en masse drit som aldri blir brukt og som havner på en altfor full dynge. Folk må moderere seg litt, ikke bare kjøpe for å kjøpe. Bedre å kjøpe EN ting som det faktisk er behov for og som blir brukt. Anonymous poster hash: 227ca...825
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. desember 2013 #18 Skrevet 26. desember 2013 HVA er galt med klær fra Sparkjøp og Cubus?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #19 Skrevet 26. desember 2013 Å, gurimalla, tenk å gi bort klær kjøpt på cubus!!?? Er det mulig liksom Anonymous poster hash: 2baed...d71
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #20 Skrevet 26. desember 2013 stakkars datteren min som fikk klær kjøpt på cubus i julegave fra sin egen mamma. ser ikke poenget med at gting kjøpt på cubus,nille og sparkjøp ikke er nyttige fine gaver. Anonymous poster hash: fd8e0...85e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #21 Skrevet 27. desember 2013 Mine barn fikk ingen pakker fra farmor de. Ikke i år og ikke i fjor. Og alle fikk gavekort på Cubus fra morfar. Synes det er kjempefint jeg. Du bør gå litt i deg selv og tenke på holdnigene dine. Anonymous poster hash: b2af0...a72
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #22 Skrevet 27. desember 2013 De nevnte butikkene kan ha mye fint, men jeg skjønner hva HI mener. Jeg blir også koko av å få "ræl" som kun ser kult ut i emballasjen, men som er helt ubrukelig. Det er bare sløsing med ressurser. Og klær som er laget av akryl! Jeg blir så lei meg, for jeg selv får hetta av å ha på akryl og det får faktisk småbarna våre også. (Har testet på de uten å la det skinne gjennom at det er mitt forhatte akryl). Så alt av akryl går rett til noen stakkars barn i øst-Europa. Anonymous poster hash: 41dc1...305
sug lut Skrevet 27. desember 2013 #23 Skrevet 27. desember 2013 Min datter fikk mange julegaver fra sin farmor, masse billigdrit. Helt ubrukelige klær og alt er kjøpt på Nille eller sparkjøp og Cubus. Jeg vet nøyaktig hvorfor hun gir så mange gaver og, for å være den snilleste som gir masse gaver . Greien er at om hun hadde brukt pengene på EN ordentlig gave hadde det vært mye bedre. Men hun vil virke så snill som gir Så mange gaver. Hadde hun hatt lite penger og dermed bare kjøpt 1 gave hadde ikke gjort noenting. her er det ingenting nyttig. Hun vil som sagt bare være den snille som gir flest gaver. Anonymous poster hash: 1383b...163 For et motbydelig innlegg.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #24 Skrevet 27. desember 2013 Min datter fikk mange julegaver fra sin farmor, masse billigdrit. Helt ubrukelige klær og alt er kjøpt på Nille eller sparkjøp og Cubus. Jeg vet nøyaktig hvorfor hun gir så mange gaver og, for å være den snilleste som gir masse gaver . Greien er at om hun hadde brukt pengene på EN ordentlig gave hadde det vært mye bedre. Men hun vil virke så snill som gir Så mange gaver. Hadde hun hatt lite penger og dermed bare kjøpt 1 gave hadde ikke gjort noenting. her er det ingenting nyttig. Hun vil som sagt bare være den snille som gir flest gaver. Anonymous poster hash: 1383b...163 Kan du ikke si hva slags gaver hun fikk da? Hva er helt ubrukelige klær? Anonymous poster hash: 505f8...520
Cat.68 Skrevet 27. desember 2013 #25 Skrevet 27. desember 2013 Mine barn er ikke utakknemlige, men man kan vel ikke forlange at de skal bli glade for ALT? Jo vet du lilje det synes jeg faktisk man kan. Det er viktig å lære barna at det er tanken bak som teller og ikke hva som er i. Om ikke gaven inneholder det man ønsker seg eller står til forventingen så er det faktisk noen som brukt av sine penger, tenkt på, og brukt tid på å kjøpe gaver til akkurat ditt barn. Det fortjener respekt fra både barnet og de voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå