Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Vi skal bytte fra sprinkelseng til juniorseng på jenta som blir 2 år i januar. Jeg er usikker på om jeg skal gjøre ett "nummer" ut av det, ved å la ho hjelpe til å få opp sengen pluss å snakke litt om det sove i den eller ikke si så mye om det og legge ho som vanlig når kvelden kommer. Selv føler jeg det mest riktige er at ho skal få ta del i hele prosessen og snakke om det, men da er jeg redd jeg jazzer ho mere opp til at ho blir mer usikker selv da ho legger seg. Hva gjorde dere og hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 7994a...3cd
Gjest cd0da Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Vi gjorde det enkelt. Kjøpte senga, skrudde den opp og ungen la seg. Easy piece og cake
Musemorbr / Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Vi lot babysenga stå i rommet, og hadde en fin prat om at babyer må ha vegger på senga fordi de ikke forstår at de må være i senga si om natten. Store, flinke barn VET at de skal ligge i senga si, så de kan få storungeseng. Det virket her fra første stund.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Vi snakket om d på forhånd og forklarte at hun hadde blitt så stor at hun trengte seng for store jenter. Gikk veldig greit;) hun hadde sprinkelsengen en natt inne til seg så tok vi den bort. Vær forberedt på en del turer ut av sengen! He he:) Vår jente fant stadig på unnskyldninger de første dagene til å stå opp. Anonymous poster hash: 300c7...4b9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Takk for svar, men dere som snakket med barna om skifte av seng, hvor gamle var de da? Anonymous poster hash: 7994a...3cd
Honningmelon Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Jenta mi var litt over 2 år da vi byttet seng. Skrudde den bare oppvog kvittet osscmed sprinkelsenga. Så vel forresten på forhånd at hun skulle få ny fin seng med stjerne og måne på.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Snuppa ble lagt kl 7 i ny seng og sovna halv 8 og sover enda. Sengen ble satt opp uten at ho merket det og nevnte ikke noe til ho, kun samme rutiner som vanlig. Men fortsatt lenge til morgenen, men krysser fingrene for at ho blir i senga til normale tider:) Anonymous poster hash: 7994a...3cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå