Ugl@ ruger... Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 I går kveld var plana å ta tidlg kveld, kl 22. Men hørte at mine to fantefrøkner ikke hadde sovnet, så da de spurte så fikk de komme inn til meg, ble både lest eventyr, lagd skyggefigurer og sett litt film på nettbrettet før vi sovna i en haug sånn rund midnatt, far i huset fikk jobben med å bære dem inn i seng. Innser nå at vi gjør sånt alt for skjeldent, det er jo koselig. Alt for lenge siden at 8 åringen sov i armkroken min, herlighet så fort tida flyr. 6 åringen lurer seg jevnlig inn i senga til oss. I dag har de sittet mye i armkroken begge to, deilig med ro og tid. Denne romjula er veldig rolig siden jeg ikke orker stort pga kvalmen, men tydelig at ungene ikke har vondt av rolig tempo de heller. I morra reiser mann og de to minste til svigers i helga, jeg får lov å bli hjemme, det skal primært soves og knaskes agurk! Går alt bra så har jeg en liten krabat til neste år, en ting er sikkert, dette blir siste jula som gravid! Trøsta er at om ca 6 uker så bør kvalmetåka lette, så bør jeg få ca 12 uker som er ok før siste trimester melder seg med diger mage, halsbrann, hovne ankler og bekkensmerter. Jeg ser nemlig ingen grunn til at dette svangerskapet blir noe anneledes enn de foregående tre. Urealistisk optimisme ligger nemlig ikke for meg, bedre å være en realitetsorientert nøktern pessimist, da blir man nemlig svært skjeldent skuffet om ikke annet! Blir ikke lenge før jeg tar med meg agurken min til sengs, og nei..ikke for det enkelte syke hoder tenker på, men for å ha noe å knaske på når kvalmen melder seg nemlig! En liten fordel med kvalmen, ingenting frister av saltmat eller veldig søte saker. Dagens middag ble kålrabistappe uten salt og en kokt gulerot. Men, tilbake til overskrifta...det er mer enn verdt det! Blir stas med en til å få gode klemmer av, fortelle røverhistorier og gi av min tid til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå