Gå til innhold

fått dato til forsamtale, har mensen da. Hva skjer med ultralyden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok dette ble en litt klønete overskrift. Men jeg så over kalenderen min nå, å oppdaget at jeg skal inn på første samtale på prøverør den dagen jeg har mensen. Leser at alle klinikker vil ta en ultralyd av kvinnen på dette første møte. Må jeg bytte timen da? Vil ikke ha gynekologisk undersøkelse når jeg har mensen

Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 8fddd...642

Skrevet

Hvis det er aller første møtet der,på sykehuset(?)er det ikke sikkert de tar UL... Ihvertfall ikke,om du har gjort alle undersøkelser på forhånd??? JEG ble ihvertfall ikke så mye som titta på engang,første timen på riksen. For alt var sjekket på forhånd,så da gjorde dem ikke det :) Men uansett,kan du ringe føre deg og høre :)

Skrevet

Uansett ikke noe problem å ta UL når man har mensen. Bare litt mer gris og noen kan føle det litt småflaut, men ULen kan gjennomføres som vanlig!

Skrevet

I innkallingen til forsamtale for oss stod det i brevet at om jeg hadde mensen, så trengte jeg ikke avbestille/utsette timen. Nå ble det ikke noe sak for meg uansett siden jeg ikke hadde mensen da, men greit å få den infoen i brevet.

Skrevet

Tusen takk for svar:-) tror det blir utrolig pinlig for meg å skulle ha ultralyd da. For min del tror jeg det blir best å evt utsette det, hvis mulig:-)

Flott at det sto i brevet du fikk, det gjorde det ikke her nemlig;-)

Skrevet

De har jo gjort dette mange ganger og bryr seg nok ikke om du har mensen, men hvis du synes det blir ubehagelig kan du jo høre med dem om du får utsette. Jeg har inntrykk av at det er lange ventelister, og det er kanskje vanskelig med ny time fort, men det skader ikke å ringe og høre.

Skrevet

De har jo gjort dette mange ganger og bryr seg nok ikke om du har mensen, men hvis du synes det blir ubehagelig kan du jo høre med dem om du får utsette. Jeg har inntrykk av at det er lange ventelister, og det er kanskje vanskelig med ny time fort, men det skader ikke å ringe og høre.

Dette er et privat forsøk, så ikke fult så lange ventelister der:-) nei legene bryr seg nok ikke. Bare jeg som er sjenert når det gjelder slike ting, å det å skulle ha mensen i tillegg kommer til å bli forferdelig pinlig for meg som er pså sjenert. Hehe.

Skrevet

Jeg var i samme dilemma. Ring og spør om det er en avbestilling. Det gjorde vi! Og fikk time 2 dager etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...