Gå til innhold

Ungene mine får "bare" 10 gaver hver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres fryktelig lite ut når jeg ser at unger her inne får både 40 og 50 gaver hver.

Men de er storfornøyde og synes de får kjempemange gaver - og er takknemlige for det de får.

Men både vi foreldre og slektninger kjøper gjerne en gave hver som koster litt, fremfor hundre småting.  Får de flere ting, pakkes det likevel i en gave for å ikke bruke timesvis på oppakning.

Farmor og Farfar : 1 gave

Mormor og morfar : 1 gave

Onkel og tante 1 : 1 gave

Onkel og tante 2 : 1 gave

Onkel og tante 3 : 1 gave

Mamma og pappa : 1 gave

Bestevenn : 1 gave

Vennepar : 1 gave

Julenissen : 1 gave

Fra hverandre : 1 gave

Flere som får få, men fine gaver ?

Anonymous poster hash: 0e90f...f7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fikk han

1 fra mamma

1 fra pappa

4 pakker fra forskjellige tanter

1 fra onkel

1 fra bestemor

1 fra farmor og farfar

1 fra julenissen

Syns han fikk kjempe fine gaver jeg,å han var storfornøyd selv! :)

Han er 2 år forresten.

Anonymous poster hash: b9155...e51
Skrevet

Hmm, la meg se...

Mamma og pappa -  1 gave.

Bestemor og bestefar - 1 gave

Mommo og mannen - 1 gave

Morfar og kona - 1 gave

Oldemor- 1 gave

Tante og onkel - 1 gave

Tante - 1 gave

Onkel og tante - 1 gave

Bestevenn - 1 gave

Det blir 9 gaver, også hadde jeg i tillegg kjøpt en genser til hver av ungene som det sto fra "nissen på loftet" på.

Mine unger er superfornøyd 

Anonymous poster hash: 1d2dd...c38
Skrevet

Barnet mitt fikk det samme som dere ;-) Hun og jeg er kjempe fornøyd!!

Skrevet

Mine 3 fikk seks individuelle gaver og to fellesgaver. Synes det var nok jeg!

Anonymous poster hash: f8dd1...772

Skrevet

Her fikk gutten på snart 5 år 16 gaver, egentlig hadde vi bedt folk å holde seg til én gave pga plassproblemer, men noen jukset. Han var strålende fornøyd med alt.

Svigermor 3 gaver: en bok, et puslespill og en brannbil

Svoger 2 gaver: en labyrint kule og en Playmobil båt

Svigerinne 2 gaver: en jakke og et dinosaur egg (?)

Mine foreldre 1 gave: sjørøverøyen til Playmobil

Min kusine 1 gave: et planetarium som viser planetene som lys på en vegg eller et tak

En venninne 1 gave: puslespill

En venninne 1 gave: ??? (på vei...)

En kollega av mannen 1 gave: et puslespill, egentlig en takkegave fordi de fikk låne trillen vår når de hadde gjester. Veldig snilt av dem da!

Oss: 4 gaver, overdrev litt i år synes jeg: en DVD i julestrømpen, en bok, et puslespill og et byggespill

Svigerfamilien er veldig glad i "mengde", så jeg tar det som en liten seier at de ikke gir mer. Var selvsagt ikke enkelt for mannen å få med seg alt i kofferten (inkl. støpejern stekepanne) og på flyet hjem, men det gikk akkurat. :)

God Jul!

Anonymous poster hash: 63dae...3f7

Skrevet

Hæ!? Ungen min fikk sikkert 30 gaver og jeg var faktisk flau pga det... Flau over den overfloden vi har mens andre unger sitter og fryser og sulter på julaften :( Hun orket ikke åpne alle engang.

10 pakker hadde vært plenty!

Skrevet

Har 2 barn, så legger sammen hvor mange de fikk

Fra oss: 2 pakker

Besteforeldre: 2

Farfar: 6 (han ser de veldig sjeldent)

Onkel&tante 1: 6

Onkel&tante 2: 2

Onkel&tante 3: 2

Tante : 2

Onkel&tante 4: 2

Venner av de : 3

Så da ble det 27 gaver fordelt på 2 barn. Og det var altfor mye. Minste jenta på 3 mistet interessen etter noen gaver.

Anonymous poster hash: a8ef7...39a

Skrevet

Mine fikk rundt 10 stk hver, har ikke hørt noen klager på det. For et mareritt det må være å rydde etter å ha åpnet 50 gaver :P

Anonymous poster hash: 03941...659
Skrevet

Har ikke telt hvor mange gutten min på 1,5 år fikk, men ca samme antall og det holder jo mer enn nok. Han har fått masse leker og et par tusenlapper til å sette på konto. Syns noen av summene er altfor høye... Syns det er ekkelt å ta i mot på hans vegne jeg...

Anonymous poster hash: eaac2...b4d
Skrevet

Samme som hos dere! De fikk mange fine og skikkelige gaver som de ble veldig glade for. :-)

Skrevet

Mine barn fikk 4 gaver hver, men vi er veldig få i familien... Uff, nå høres vi vist veldig stakkarslig ut, men gavene som barna mine får er i store verdier.

Anonymous poster hash: 8e46c...aa1

Skrevet

Jenta mi fikk:

2 gaver fra oss

2 fra mormor/morfar

4 fra farmor/farfar

1 fra onkel

1 fra min tante/onkel

1 fra venner

1 fra fadder på skolen

14 til sammen

Anonymous poster hash: 82c32...a05

Gjest Julia1984
Skrevet

Det høres fryktelig lite ut når jeg ser at unger her inne får både 40 og 50 gaver hver.

Men de er storfornøyde og synes de får kjempemange gaver - og er takknemlige for det de får.

Men både vi foreldre og slektninger kjøper gjerne en gave hver som koster litt, fremfor hundre småting. Får de flere ting, pakkes det likevel i en gave for å ikke bruke timesvis på oppakning.

Farmor og Farfar : 1 gave

Mormor og morfar : 1 gave

Onkel og tante 1 : 1 gave

Onkel og tante 2 : 1 gave

Onkel og tante 3 : 1 gave

Mamma og pappa : 1 gave

Bestevenn : 1 gave

Vennepar : 1 gave

Julenissen : 1 gave

Fra hverandre : 1 gave

Flere som får få, men fine gaver ?

Anonymous poster hash: 0e90f...f7d

De får ting de ønsker seg!! Ønsker de seg billige ting hjelper det lite å kjøpe dyre og fine gaver som du sier!!

Skrevet

Mine fikk også rundt 10 stk hver. Jeg synes det er helt passe! ;-)

Skrevet

Våre fekk 9 gåver kvar, to frå kvart sett besteforeldre  og to frå oss, og ei gåve frå kvar onkel/tante.  Synes det er rikeleg.

Skrevet

Våre fikk vel ca 10 de også. Jeg synes det er mer enn nok. Vi har dessuten laget en regel om at det ikke er "lov" med mer enn en pakke fra hver giver til hver mottaker. Særlig mamma er ekstrem på ørti pakker med tull og det blir for mye for ungene, de mister gleden etter hvert og vi mister helt oversikten over papir, lapper, ting og penger. 

Skrevet

Besteforeldrene og tante:1pk

onkel:1pakke

Onkel og tante:penger

onkel og tante :1pakke

onkel og tante:1pakke

oldeforeldre:1pakke

Onkel:1pakke

Onkel:penger

Nissen:3

og fra mamman: 5

2konvuolutter og 14pakker,men hun fikk ikke mange pakker ifht søskenbarn,og av  meg fikk hun flere pakker med ting hun trenger,for å øke mengden litt,så hun ikke føler på pakkehavet søskenbarn og noen av de voksne hadde.hun får gaver fra 1side av slekta.

Anonymous poster hash: 8d86d...228

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...