Gå til innhold

Hvorfor er dette trist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på facebook nå om noen som hadde ryddet vekk juletingene idag. Da mente folk at det var trist, synd på ungen, at det ikke skapte tradisjoner for barnet m.m.

Om de har lyst til å rydde vekk julen 2. juledag er da dette opp til de? Og kan ikke se det er trist for barnet deres når hun skriver at de pynter til jul 1. desember? 

Anonymous poster hash: bcc75...2bd
Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Folk kan jo synes det er trist selv om det er opp til dem?

Jeg er enig med "folk". Jula er nå...ikke 1. desember. Og merkelige tradisjoner å rydde vekk jula når vi såvidt har startet høytiden.

Men ja, de gjør som de vil!

Skrevet

Trist at noen har misforstått jula.

Anonymous poster hash: c6f7a...13c
Skrevet

Nei.. Skjønner heller ikke hvorfor det skal være så trist!. Det blir vel deres tradisjoner også da. Hver sin smak :) 

Skrevet

synes at høytiden nå er over.. imorgen er det 27 desember.. helt vanlig dag.. jula er ferdig.. er for faen ingen grunn å ha julenisser og engle greier i stua.. sammen med et juletre.. nei.. kast d ut.. jula er ferdig... vi venter kun på nyttår nå.

Anonymous poster hash: f410b...ac9
Skrevet

synes at høytiden nå er over.. imorgen er det 27 desember.. helt vanlig dag.. jula er ferdig.. er for faen ingen grunn å ha julenisser og engle greier i stua.. sammen med et juletre.. nei.. kast d ut.. jula er ferdig... vi venter kun på nyttår nå.

At du er lei av jula er én ting, men jula ER ikke over. Julen ringes inn 24. desember klokken 17 (eller er det 16?) og varer i tretten dager. Det er bestemt fra høyere hold enn deg.

Om du velger å gjøre ting annerledes er opp til deg, men det betyr ikke at det ER slik.

Anonymous poster hash: f3291...953

Skrevet

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Julen-tar-slutt-nar-den-egentlig-begynner-7412393.html#.UrtQJfTuIlR

Det er trist å pakke bort julen når den såvidt har begynt. 

Men i moderne tid handler julen nesten bare om gaver. Ikke for alle, men for majoriteten av de som feirer. Derfor starter vi så utrolig tidlig, for så å være lei når tiden vi faktisk feirer starter. 

Det er jo en grunn for at julaften ikke er rød dag, men at første dag er. Fordi julen ikke starter før førstedag. Tenkt over det noen gang?

Ja det er faktisk veldig trist. Vi har glemt våre verdier og tradisjoner.

Skrevet

Julen varer til 13 januar den. 27 desember har julen bare vart i to dager. 

Skrevet

For meg har julen vart siden vi pyntet juletreet lillejulaften og varer ftemdeles frem til nyttårsaften.. 1. Januar er jula over for meg.

At andre velger å gjøre det annerledes synes jeg overhodet ikke er trist, for det er deres sak. Men jula er ikke over nå selv om folk som pynta tidlig er lei ;)

Skrevet

Jeg lar pynten stå frem til nyttårsaften, men helt ærlig så er jeg alltid helt ferdig med jula 2. juledag. Jeg synes førjulstida i desember er kjempekoselig og fulle av julestemning, men etter 2. juledag er den følelsen erstattet med en metthetsfølelse. Jeg liker egentlig førjulstida aller best, og så er jo julafta veldig koselig også. Vi har hatt en kjempefin jul i år, men nå vil  jeg tilbake til hverdagen. 

Anonymous poster hash: 3745f...93b
Skrevet

trist er vel ikke ordet. men virker jo temmelig idiotisk å feire jul tidlig i desember, og ikke i rom jula, når resten av norges befolkning gjør det. ser ikke vitsen med det......

Anonymous poster hash: d17d0...f5b

Skrevet

Jeg synes heller ikke at trist beskriver det best. Folk må gjøre som de vil. Hadde nok lurt litt om jeg kom til noen som hadde ryddet bort jula en av de første dagene nå. Men legger meg ikke opp i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...