Gå til innhold

Dere med to sønner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner dere jenta? Jeg har etter to litt tøffe svangerskap og fødsler sagt at nok et nok. Men vet ikke om jeg kommer til å slå meg til to med at jeg aldri fikk datteren.. Nå er det jo meget mulig at en nr tre ville blitt gutt og, og jeg ville jo blitt glad for det.. Blir glad å få høre meninger fra dere med sønner, og som mener dere er ferdige! Savner dere jenta? Tror dere at dere kommer til å gjøre det?

Anonymous poster hash: 72f52...a00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det

Anonymous poster hash: 10217...650
Skrevet

Savner ikke en jente, nei. Kan hende jeg får lyst på et barn til i fremtiden, men er faktisk helt greit med enda en gutt :) jeg vil bare ha barn, uavhengig av kjønn...

Skrevet

Jeg har tre gutter. Har aldri savnet en jente.

Jeg har aldri tenkt på kjønn, verken før eller etter svangerskap og fødsler.

Har fått utrolig mange kommentarer på dette med gutt/jente.

Tror aldri jeg kommer til å savne jente. Eller kanskje når guttene blir store og jeg kun blir farmor? Kanskje jeg da får et ønske om å være mormor?

Aner ikke, men. pr. dags dato er jeg meget fornøyd med mine tre gutter. :-)

Skrevet

Jeg savner ikke en jente, har aldri hatt en jente så det er jo ikke noe å savne. Syns det er praktisk med to gutter og veldig glad for at de er friske :)

Anonymous poster hash: 3d1ba...3bb

Skrevet

Jeg har to gutter og jeg tenker at iallefall nå (og kanskje senere også) har de mest glede av hverandre når de er samme kjønn, mer felles interesser, etc. Hadde jeg kunnet velge hadde jeg kanskje tenkt jente for min del, men for eldste sin del var det fint det ble gutt. De leker veldig fint sammen, mye mer enn om det hadde vært en av hvert kjønn tror jeg.

Anonymous poster hash: f787b...99b
Skrevet

Nei. Gutter passer meg særdeles godt, liker aktiviteten, kreativiteten og gutteleker. Søsteren min har 3 jenter som nå er i tenårene. Det har vært og er sååå mye intriger, baksnakking og ren ondskap mellom venninner og ja, søstre.

Vi har lyst på er nytt barn, men som 41-åring er ikke kjønn viktig!

Anonymous poster hash: 69ba2...4d9

Skrevet

Jeg fikk først gutt, så fikk jeg en gutt til 2,5 år senere.

Jeg var veldig fornøyd, så praktisk med de to som delte interesser og leker, hadde så mye glede av hverandre.

Da det var gått noen år begynte vi snakke om et siste barn, kanskje det var litt lite med bare to barn? Vi tenkte fremover og lurte på om vi kom til å angre om vi ikke fikk et barn til, kom frem til at det kom vi garantert til å gjøre ;)

Vi valgte derfor å få vårt tredje barn, kjønn var aldri noe tema, hverken for meg eller mannen. Jeg synes det hadde vært greit med enda en gutt, var fornøyd med å være guttemamma, jeg passer definitivt bedre med sabeltannsverd i hånden enn med hårfletting og tyllskjørt, jeg er veldig lite jålete selv. Veldig praktisk også med samme kjønn, både med tanke på arving og at de har glede av de samme tingene, noe som gjør det lettere med alt fra aktiviteter til å se en film sammen...

Da jeg ble gravid var "alle" på meg om dette med kjønn, alle kommenterte det altså, at nå ville vi prøve på jenta. Jeg ble faktisk litt såret av det, hormonell som jeg var. En gutt var veldig velkommen hos oss, og var ikke nestbest fordi vi prøvde på jente. Jeg ble sinna og såret på vegne av en potensiell sønn faktisk, for en sønn er akkurat like perfekt for meg som en datter.

Da ultralyden viste jente trodde jeg ikke på det, jeg var helt innstilt på at vi skulle ha tre gutter. Andre ultralyden viste også jente, så det var nok ingen tvil. Det ble en liten omstillingsprosess for meg faktisk, jeg hadde ikke noe spesielt ønske eller behov om jente, men nå skulle jeg likevel bli jentemamma.

Det gikk selvfølgelig kjempefint, men det har overhodet ingen betydning altså. Kjærligheten til barnet er den samme uansett hvilke kjønn det er, du elsker barnet ditt, det er så enkelt som det. Det føles ikke noe annerledes å få en jente..

Anonymous poster hash: 7065b...fb4
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Og skal ikke under noen omstendigheter ha flere barn.

Under begge svangerskapene har jeg kjent litt på at jeg ønsket meg jente, men når jeg tenker forbi kjoler og dilldall - er jeg utrolig glad for guttene mine.

Rett frem, ukompliserte og greie. Rause med koser og klemmer - og jeg har tro på at de finner seg flotte kjærester i fremtiden slik at jeg blir inkludert i livet deres selv om jeg "bare" blir farmor.

Skrevet

Vi har tre barn, savner ikke jenta. De er friske og raske. Glade gutter vi får mye skryt for:) Men jeg storkoser meg når jeg kan kjøpe jenteting til jul og bursdager. Men det er en annen sak

Anonymous poster hash: b7b5f...6f5

Skrevet

Har to flotte gutter og savner ikke en jente :) Syns jo det er mange søte kjoler og spennende jenteleker, men det stopper liksom der. Eneste er eventuelt et langt stykke inn i fremtiden, jeg får jo antakeligvis bare svigerdøtre. Og svigerdøtre innlemmer vel først og fremst sin egen familie i ting som graviditet, bryllupsplanlegging osv. Men jeg er 100 % sikker på at jeg vil få ta akkurat like stor del i graviditet, barnebarn og bryllup bare jeg blir en svigermor som bryr meg om og ikke med :) Og på en måte er det godt å bare ha sønner, som skal få lov til å slippe unna graviditeter, fødsler og intens barseltid.... Og forbilder som fotballfrue....

Men du sier du er usikker på om du klarer å slå deg til ro uten en datter. Da må du jo ikke høre på oss, men følge din egen magefølelse. Som du selv sier så er det jo meget mulig at en evt tredjemann også blir gutt, men dere må jo selv finne ut hva som føles rett for dere. Vi er hvert fall ferdige, og ville aldri i livet ha byttet ut noen av guttebassene våre for ei jente :strix:

Anonymous poster hash: 5b6a7...74f
Skrevet

Jeg har to gutter, og er stort sett veldig fornøyd med det. Det hender jeg har lyst på ei lita jente, som når min venninnes datter sitter i en hel time og lager julepynt sammen med oss, sånn i motsetning til sønnene våre som er lei hele juleverkstedet etter 8 minutter og stikker av for å leke krig :) Men en datter er ikke verdt enda et tungt svangerskap, en grusom fødsel og en slitsom barseltid. Så med mindre jeg kan bestille en fiks ferdig 4-årig jente så er det helt utelukket :)

Anonymous poster hash: 4dae0...3a5
Skrevet

Jeg har to små gutter, og er per dags dato ferdig med barn. Jovisst hadde det vært koselig med ei lita tulle, men om jeg skal få et barn til så blir det ikke for å "endelig få jenta" - men for å få et barn til :)

Gutter er herlige, og jeg er strålende fornøyd med å være guttemamma!

Skrevet

Savner ikke jente. Har litt lyst på nummer tre, men det er ikke pga kjønn, men fordi jeg synes tre barn er passe. Mannen vil ikke ha flere, så det blir nok ikke flere på meg. Jeg trives godt med å være guttemamma :) Jeg er ikke så prinsessete av meg så hadde ikke handlet rosa tyll hvis jeg hadde hatt jente. Hvertfall ikke før hun absolutt skrek seg til det ;)

Anonymous poster hash: 995ca...0a4

Skrevet

Har to sønner og savner ikke ei jente! De er sååå glad i mora si at det er utrolig. jeg var selv guttejente, lekte med gutter, likte sport og leker mer med mine sønner enn faren. Vi skal diskutere tredje barnet om ett år eller to men jeg ønsker meg ett barn, uansett kjønn. alle rundt oss ønsker OSS ei jente og det er litt irriterende.

Anonymous poster hash: 48409...54b
Skrevet

Jeg er en av de som ønsket meg gutt når jeg ble gravid, så da det ble bekreftet så følte jeg meg ekstra heldig!
Når jeg gikk med andremann tenkte jeg det kunne være gøy med en av hver, men ble ikke lei meg når jeg fikk en gutt til!
Jeg savner ikke jenta selv om om tanken om å få en jente har vært der, men nå skal jeg ikke ha flere barn og er velsignet med to flotte friske gutter :)

Skrevet

Har fire gutter og savnet ei jente særlig da jeg fikk nummer 1. Ønsket meg jente, og trodde jeg kom til å få ei jente, og dum som et brød i alder av 20 år.

Skal innrømme at jeg har hatt et lite håp inni meg hver gang at denne gangen er det ei jente, men fra da jeg fikk vite pån UL at det var gutter, så var det ut å handle lyseblått og liuke fornøyd.

Nå siste gangen i alder av 39 år, så spilte det ingen rolle om hva det var, bare det kom levende ut! ( mye komplikasjoner)

OG..... jeg ville ikke ha byttet bort noen av mine fire gutter med jenter i det hele tatt. Disse gutta er vèl oppdratte, hjelper meg med det ene og det andre, hjelper besteforeldre, høflige og kjekke :D

Eneste minuset må nok være at jeg aldri blir mormor, men får være snill farmor og ikke ei drage av ei heks som mange er :)

Skrevet

Jeg har to gutter og ønsker meg ei jente dersom vi velger å få fler barn. Men jeg tviler sterkt på at vi får fler barn, da vi føler vi har fult opp med de to vi har. Men det kan jo være at det kommer et brennende ønske om et tredje barn når de to vi har vokser til. Men om det så skjer at vi ønsker oss fler barn så blir det ikke pga et ønske om motsatt kjønn. Om jeg blir farmor eller mormor spiller ingen rolle, men jeg ville gjerne prøvd meg som jentemamma i tillegg om jeg fikk velge kjønn selv :)

De to guttene vi har er herlige. Den ene er en skikkelig koseklump og han andre er en rolig liten kar som elsker å tegne/male/ bygge lego :)

Anonymous poster hash: 5e93e...e16

Skrevet

Jeg savner absolutt ikke noen jente, og skal heller ikke ha flere barn.

Skrevet

Nei, savner ingen jente, meget fornøyd med to gutter. Det er så morsomt med Gutter. Og veldig praktisk :)

Skrevet

Jeg venter straks gutt nummer 2, og JA jeg savner jenta:) Og det betyr virkelig ikke at jeg ville at gutten i magen skulle vært jente. Man får det man får og forhåpentligvis vil samboern prøve på å få jente en siste gang;)

Anonymous poster hash: 8c8c8...b9b
Skrevet

Jeg har tre gutter og savner ikke noen jente. Da jeg ble gravid med nr to og tre håpet jeg at det var en jente, fordi jeg ønsket meg begge deler. Men da nr tre ble født følte jeg meg definitivt ferdig med barn og familien var komplett.

Jeg er veldig jålete og jentete av meg og har fått gutter som ikke diskriminerer. Her lages det faktisk julepynt i timesvis...

Anonymous poster hash: d6b16...da4

Skrevet

Jeg ønsker meg et barn nummer tre. Tidligere tror jeg at jeg savnet jenta, men nå tror jeg egentlig  at jeg mer savner det tredje barnet. Det er ikke sikkert jeg klarer å overtale mannen til å få en til, og hvis jeg ikke gjør det, vil jeg nok "alltid" savne et tredje barn. Ikke en jente. For det kan jo like gjerne bli en gutt. ;) 

For all del, hvis jeg ikke får et tredje barn, vil jeg nok komme over det... Jeg er jo så heldig å ha to. Men et savn vil det nok være. 

Anonymous poster hash: 05272...050
Skrevet

Jeg har to gutter og vi ønsker i alle fall et barn til om ikke enda flere. Jeg har overhodet ingen preferanser og tar gjerne en hel guttegjeng:-) Føler ikke savn etter en jente, men har lyst på flere barn. Om det blir gutter eller jenter er ikke av betydning...

Anonymous poster hash: d73be...f8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...