Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Vi gifter oss til våren og skal få ut invitasjonene i løpet av januar.. Men vi (eller mest jeg ) sliter med hvordan vi skal gjøre det med tanter/onkler og søskenbarn på min manns side. De er fryktelig mange og vi har ikke så mye kontakt med noen av de selv om vi bor i samme by. En onkel/tante og to kusiner har vi derimot mye kontakt med selv de bor langt unna. Min familie bor på andre siden av landet. Vi har et maxtall når det kommer til gjester og vil jo naturligvis ha vennene våre med. Men vi vil heller ikke fornærme noen. Mitt forslag er å invitere de som bor lengst unna til vielse og fest og de vi ikke har så mye kontakt med kun vil vielsen. Jeg vil ikke dele opp i middag/kaffe-gjester heller. Huff, hvordan har dere løst det? Anonymous poster hash: f7010...538
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Man inviterer virkelig ikke kun til vielse, da lar man heller være! Tenk på gjestene da, skal de liksom kjøpe klær, ordne hår og sminke ( bruke mye penger), pluss kjøpe gave også skal de ikke få være med på festen. Jeg synes i utgangspunktet at alle i lik relasjon burde behandles likt, men det er bedre å da invitere de dere har god kontakt med til alt og droppe resten enn slik du foreslår. (Rett fra levra mening....) Anonymous poster hash: c54cc...3ca
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Vielsen er åpen for alle og det er ikke uvanlig at slekt og kjente dukker opp i kirka uten invitasjon til bryllupsfeiringa. Man inviterer ikke til vielse. Anonymous poster hash: fb4bf...f31
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Man inviterer virkelig ikke kun til vielse, da lar man heller være! Tenk på gjestene da, skal de liksom kjøpe klær, ordne hår og sminke ( bruke mye penger), pluss kjøpe gave også skal de ikke få være med på festen. Jeg synes i utgangspunktet at alle i lik relasjon burde behandles likt, men det er bedre å da invitere de dere har god kontakt med til alt og droppe resten enn slik du foreslår. (Rett fra levra mening....) Anonymous poster hash: c54cc...3ca Jeg forventer da ikke gave fra de som ikke er med på festen! Og ser da virkelig ikke for meg at de kjøper inn nye klær eller går til frisøren for å være med på en vielse det tar 15 minutter å reise til. HI Anonymous poster hash: f7010...538
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Vielsen er åpen for alle og det er ikke uvanlig at slekt og kjente dukker opp i kirka uten invitasjon til bryllupsfeiringa. Man inviterer ikke til vielse. Anonymous poster hash: fb4bf...f31 Det er ikke i kirka, men en humanetisk vielse i et galleri. Anonymous poster hash: f7010...538
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Man inviterer virkelig ikke kun til vielse, da lar man heller være! Tenk på gjestene da, skal de liksom kjøpe klær, ordne hår og sminke ( bruke mye penger), pluss kjøpe gave også skal de ikke få være med på festen.Jeg synes i utgangspunktet at alle i lik relasjon burde behandles likt, men det er bedre å da invitere de dere har god kontakt med til alt og droppe resten enn slik du foreslår.(Rett fra levra mening....)Anonymous poster hash: c54cc...3ca Jeg forventer da ikke gave fra de som ikke er med på festen! Og ser da virkelig ikke for meg at de kjøper inn nye klær eller går til frisøren for å være med på en vielse det tar 15 minutter å reise til. HI Anonymous poster hash: f7010...538 Det hadde jeg følt meg "forpliktet" til om jeg hadde fått en invitasjon. Jeg mener en invitasjon til,kun vielse er uhørt, men det er min mening. I vårt bryllup inviterte vi likt fra familiene på begge sider, og alle var med hele dagen. Vi ville heller ikke ha kaffegjester. Anonymous poster hash: c54cc...3ca
SmellyCat Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 Vielsen er åpen for alle og det er ikke uvanlig at slekt og kjente dukker opp i kirka uten invitasjon til bryllupsfeiringa. Man inviterer ikke til vielse. Anonymous poster hash: fb4bf...f31 Det er ikke i kirka, men en humanetisk vielse i et galleri. Anonymous poster hash: f7010...538 Det er uansett ikke greit.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Uansett, man inviterer ikke til kun en vielse.
Musemorbr / Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Må slenge meg med her. Det er IKKE akseptabelt å invitere kun til vielse.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Vi slet med det samme, men man inviterer IKKE til vielse. Det er frekt og oppleves som man ikke er bra nok til å få middag, men bør gi en gave. Det hjelper ikke hva dere forventer, det er dårlig skikk. Vi prioriterte venner foran slektninger vi ikke har kontakt med, ihvertfall når folk må reise. Min familie bor ikke i samme by som oss. Jeg ville invitert de dere ønsker å spandere en fest på, helt enig at det er tull med kaffegjester. Alt eller ingenting. Anonymous poster hash: ad2b1...48c
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Hvis dere har en form for mottagelse med litt å drikke, litt fingeravtrykk og kanskje et par taler der er det ok å invitere til vielsen, men ikke om det er bare vielse. Jeg tror heller jeg ville invitert alle tanter og onkler til vielsen og så bare de fettere og kusiner som føles nermest, uansett hvor de bor. Anonymous poster hash: 64da7...b54
Gjest Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 Alle eller ingen. Og folk har dermed et valg til å takke nei, siden de også kanskje ikke har noen relasjon til dere
___ Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 Hvis dere har en form for mottagelse med litt å drikke, litt fingeravtrykk og kanskje et par taler der er det ok å invitere til vielsen, men ikke om det er bare vielse. Jeg tror heller jeg ville invitert alle tanter og onkler til vielsen og så bare de fettere og kusiner som føles nermest, uansett hvor de bor.Anonymous poster hash: 64da7...b54 Ikke fingeravtrykk, fingermat!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #14 Skrevet 26. desember 2013 Hva med å ha en fest med kun familie på bryllupsdagen og heller invitere til stor vennefest etterpå da? Ville heller gått for det da jeg er enig med se andre i at man ikke inviterer kun til vielse. Anonymous poster hash: 66dfd...e9c
Tired mama Skrevet 26. desember 2013 #15 Skrevet 26. desember 2013 Inviter de dere har lyst til å invitere, men inviter dem da til hele greia. Jeg ser ikke vitsen med å invitere slektninger til bryllup som man aldri har kontakt med. Deres bryllup, dere bestemmer. Jeg lot være å invitere noen av mine søskenbarn. Har null kontakt med dem. Men inviterte søsteren til disse søskenbarna mine (min kusine). Men det er fordi vi har god kontakt. Kan aldri se for meg at jeg hadde blitt invitert til de søskenbarna mine som jeg ikke inviterte heller.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #16 Skrevet 26. desember 2013 Blås i gamle normer og regler. Inviter de dere har kontakt med, og som dere har lyst til å invitere. Det gjorde vi, og har ikke fått noen reaksjoner på det, ihvertfall ikke åpenbare. Vi inviterte mine to tanter og onkler, og fire av mannens seks. Anonymous poster hash: 1a8ff...d9c
Sisch Skrevet 26. desember 2013 #17 Skrevet 26. desember 2013 Vi har også stor familie og ikke så mye kontakt med alle. Inviterte de vi har kontakt med (det baller fort på seg med antall, og vi ville ikke invitere bare for å invitere), og ba alle vennene våre til kaffe. En løsning som vi ble veldig fornøyde med
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #18 Skrevet 26. desember 2013 Vi kommer til å ha samme problem når vi gifter oss...Dvs; Samboer har 9 tanter/onkler (ink. inngifte), 5 stesøsken + deres menn og barn (12 stk) , 12 fettere/kusiner på sin farsside som vi har svært lite kontakt med.Og på morssiden har han 3 tanter/onkler + 5 fetter/kusiner vi har MYE kontakt med...Betyr det at vi må invitere de 38 personene vi IKKE har kontakt med, om vi skal kunne invitere de 8 vi har kontakt med da?Nå har jeg ikke tatt med min familie, venner, foreldre og besteforeldre heller.Man må bare invitere de man ønsker tenker jeg. Anonymous poster hash: e2e83...e21
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #19 Skrevet 26. desember 2013 Gjør som min bror og svigerinne gjorde. De ba de tantene, onklene og søskenbarne de hadde mest kontakt med. Man kan ikke be halve slekta bare fordi det er bryllup. Jeg gjorde heller ikke det. Vi var 45stk til sammen. Passe stort:) Anonymous poster hash: 997ac...d2d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #20 Skrevet 26. desember 2013 Hvis jeg hadde blitt invitert kun til vielse, ville jeg begynt å lure. Ikke sikkert jeg hadde lest invitasjonen godt nok til å skjønne at jeg faktisk kun var invitert til vielse. Hvordan har du tenkt å formulere dette i innbydelsen egentlig? Mitt tips; Inviter de dere har kontakt med, da til "hele pakken". Dropp resten. Anonymous poster hash: d693b...21d
DramaMama Skrevet 26. desember 2013 #21 Skrevet 26. desember 2013 Sier som de andre; man kan ikke invitere til kun vielse. Det er også stor fare for misforståelser med mindre du presiserer at folk er bedt kun til vielsen. Jeg ville uansett aldri gjort det. Be de dere vil, utelat de dere ikke har kontakt med. Det er deres dag!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. desember 2013 #22 Skrevet 26. desember 2013 Inviter for all del ikke bare til vielse. Det er jo rent ut frekt og uhøflig. Inviter de dere ønsker å ha i bryllupet deres, med på festen, hverken mer eller mindre. Jeg har aldri skjønt dette med å invitere en haug mennesker man egentlig ikke kjenner, snakker med eller evt bryr seg særlig om. Et bryllup handler om å feire kjærligheten sammen med de menneskene som betyr mest for en. Iallefall for min del. Jeg hadde for eksempel aldri blitt fornærma om kusina mi, som jeg aldri snakker med, lot være å invitere meg i bryllupet sitt, selv om hun inviterte sin andre kusine- som hun faktisk henger med på jevnlig basis. Hvorfor skulle jeg det?
IceNose Skrevet 26. desember 2013 #23 Skrevet 26. desember 2013 Inviter de som betyr noe for deg og som du ukentlig har kontakt med Inviter dine venner, den familien dere har kontakt med.Det er bedre å ha få gode venner/nær familie tenker jeg, enn å ha 100 gjesterhvor man mest sannsynelig ikke kommer til å rekke snakke med alle.Du skal tenke på hvem DU vil at skal dele dagen med dere, ikke på omnoen blir fornærmet.Blir de det så får de være det tenker jeg Vi var 30 stykker og jeg angrer ikke på det.Jeg har flere tanter,onkler og søskenbarn jeg ikke har kontakt med, de ble ikke bedt
LME1001 Skrevet 26. desember 2013 #24 Skrevet 26. desember 2013 Sier som de andre; man kan ikke invitere til kun vielse. Det er også stor fare for misforståelser med mindre du presiserer at folk er bedt kun til vielsen. Jeg ville uansett aldri gjort det. Be de dere vil, utelat de dere ikke har kontakt med. Det er deres dag! What she said!
mamma_til_verdens_beste Skrevet 26. desember 2013 #25 Skrevet 26. desember 2013 Jeg for min del hadde ikke giddet å komme til bare vielse om jeg var invitert til det. Synes det er kjipt nok å komme til vielse, for så å reise hjem, og tilbake til fest utpå kvelden.Synes dere skal invitere dem dere vil invitere til bryllupet jeg, ikke de dere bare føler dere må invitere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå