Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Han har helt plutselig begynt å svare meg og herme om jeg sier noe til han, gjør helt motsatt av hva jeg ber om osv. Kjenner jeg holder på å klikke! Hva er beste metoden for å bli kvitt denne oppførselen?! Anonymous poster hash: 13a3c...d97
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Gi klar beskjed om at barnet ikke får oppføre seg sånn. Anonymous poster hash: 488eb...5fe
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Gi klar beskjed om at barnet ikke får oppføre seg sånn. Anonymous poster hash: 488eb...5fe Å, det var et godt råd:) takk! Tenkte ikke på det selv :-s Anonymous poster hash: 13a3c...d97
Bananen Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 4-åringen her har også begynt slik. Sier også bestemt nei til meg når jeg ber henne om noe. Tror denne oppførselen går litt ut på å bli kjent med egen identitet, men det er fortsatt ikke akseptabelt. Jeg har begynt å kjøre hardt mot hardt. Hun får tre advarsler, så er det rett på time-out i 4 minutter (etter alder), etterfulgt av en samtale om hvorfor hun måtte sitte der. Skikkelig nanny-hjelpen stil. Dette fungerer ofte, men ikke alltid. Ellers er det å gi konsekvenser knyttet til oppførselen, som at om hun ikke kler på seg som hun skal, får ikke hun bli med ut osv. Å overse dem har også god effekt. Når det blir sagt "stygge"ting til meg, overser jeg til hun har roet seg, så forteller jeg at jeg blir veldig lei meg og spør om hun syns det er hyggelig om jeg sier slikt til hun. Dessverre har jeg ingen løsning for å bli kvitt slikt permanent. Finnes det en løsning på det, eller er det kanskje bare alderen og utviklingen som må gå sin gang? Ellers anbefaler jeg en god dose tålmodighet, og velg dine kamper med omhu.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Gjør minst mulig utav det. En advarsel og ut på gangen, eller overse ALL uønsket oppførsel. En 4-åring kan tidvis være sjarmerende, men en 8-åring med slik oppførsel er uspiselig. Ta det med rota og vær kosekvent. Start ALDRI en kamp eller diskusjon du ikke er 100%sikker på å vinne, da kan du like godt spare deg bryet. Anonymous poster hash: 12941...9c5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Det er ingen gode grunner til å gi mer enn en advarsel om ungene gjør noe galt. Enten gir du ingen reaksjon i det heletatt eller så gir du en mulighet til å be om undskyldning eller så gir du den reaksjonen du har bestemt deg for med en gang. Anonymous poster hash: 88858...75e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå