Gå til innhold

Overrasket over hvor lite takknemlighet folk viser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leverte barna til far på julaften. Vi åpnet gaver sammen før de dro. Jeg har ingen familie p feire med, men har familie som sender noe småtteri til barna. Jeg kjøper alltid flere små ting så det blir flere gaver til de. Bruker 1000,- på hver av de. De eneste gavene jeg får er de tingene de har laget i barnehagen.

Jeg leste igjennom en del innlegg her i går. Skuffet over gavekort, skuffet over bestikk, ja, lista var lang.. Dere bør virkelig skamme dere! Vær takknemlig for at dere har familie og noen å få gaver fra! Gleden ved å gi er større enn å få. Julen skal liksom være magisk, også ødelegger dere magien ved å klage på at noen anstrengte seg for å finne på noe til akkurat deg. Hva så om det ikke var akkurat det du ønsket deg?! Materialistisk og utakknemlig...

Hilsen en som satt alene julaften og elsket den påtegnede koppen og den malte esken jeg fikk. Det var alt jeg fikk, men de som jeg er mest glad i tenkte på meg:)

Anonymous poster hash: c1827...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig.

For meg tyder det på elendig oppdragelse og folkeskikk når folk begynner å sette krav til hva som er bra gaver å gi til jul.

Bare det at noen har tatt seg tiden å finne noe å kjøpe til meg setter jeg umåtelig stor pris på! Og for de som ikke har hatt tid eller råd, så skjønner jeg det og blir ikke skuffet.

Anonymous poster hash: 99d2d...e90

Skrevet

Mange unge og bortskjemte folk her inne som har seilt gjennom livet på sølvfat og forventer det samme når de blir voksne og etablert. De har ikke opplevd mye her i livet. Jeg prøver å lære min 6 åring at det er mange barn (og voksne) som ikke er like heldige som oss. Mange som hverken har penger til julemat eller gaver, har en familie, hus etc...

Disse som klager over gavekort, bestikk etc bør stikke fingeren i jorda å få litt perspektiv på livet!!

Anonymous poster hash: cb41f...c1e

Skrevet

Endelig et innlegg jeg er 100% enig i.

Jeg liker deg. ;-)

Anonymous poster hash: 543ad...713

Skrevet

Så enig med deg!

Her sitter jeg igjen med en "ekkel"/vond(?) følelse etter julekvelden, samboerens familie (foreldre og bestemora hans) var her da. Bestemor/oldemor ønsket seg ikke noe til jul, så vi viste ikke helt hva vi skulle kjøpe til henne, tenkte konfekt, men så fikk vi vite at broren til samboeren skulle gi det. Greit nok, jeg fant ut at siden hun ikke baker til jul selv lenger, så kunne det jo være koselig med noe hjemmelaget kaker og godis.. Alt i alt brukte jeg 7-8 timer på å lage i stand gaven til henne, ringte svigerforeldrene mine for å høre hva hun likte osv, for å være sikker på at hun fikk noe hun likte. Men, når hun åpnet det, så hun bare surt bort på oss og satte bort gaven, uten å se noe mer på hva innholdet var alt i alt. Gaven fra svogeren min åpnet hun ikke engang, hun bare ristet på den, satte opp en sur mine, og sa seg ferdig med den :/

Her var vi glade og fornøyde med alt vi fikk, enda det kanskje ikke er hva som sto på "ønskeliste", så er vi jo innlært at man skal være glad for at man får noe i det heletatt, og enda man ikke trenger det der og da, så har det jo ofte vist seg at vi trenger det senere likevel.

Svigermor var jo begeistra som noe annet rart for alt hun fikk :D Jublet og klappet i hendene, smilte og lo om hverandre, selv når hun åpnet opp juleduk/løper nr 25 eller noe (alt i alt ja, ikke i år.. hehe) ;) Hun syntes den var nydelig, og når vi besøkte henne i går, hadde hun lagt den stolt oppå en annen juleduk :)

Hvorfor ikke si hva man ønsker seg da, om man skal resultere det i å være sur og grinete resten av julekvelden for at man har fått feil gave?

Anonymous poster hash: b8245...ab7
Skrevet

Endelig et innlegg jeg er 100% enig i.

Jeg liker deg. ;-)

Anonymous poster hash: 543ad...713

Enig. Skammelig med den kravmentaliteten mange viser.

Anonymous poster hash: 12d4d...7ca

Skrevet

Var i kirken på julaften og presten sa i prekenen: " de du får gave av, de er glad i deg", og det satt igjen hos 5-åringen her som sa: "mamma, vet du, jeg blir glad for alt jeg får jeg, for de jeg har fått gave av er så glad i meg!"

Tenk litt på den dere!;)

Skrevet

Veldig veldig enig!

Jeg jobber i butikk på et kjøpesenter og blir hvert år forundret av kundene som kommer med flere store bæreposer fulle av julegaver som de går fra butikk til butikk og spør om å få bytte inn. Det er spill og leker, klær og andre ting de ikke vil la ungene beholde, men bytter inn i tilgodelapper de kan "bruke en annen gang". Ungene tusler bak mamma som bytter inn alle lekene og tingene de fikk til jul... Har mang en gang lurt på hva det egentlig er de formidler til barna sine.

Jeg er 39 år gammel, har fire barn, og har til dags dato aldri byttet inn en eneste julegave. Vi har alltid tatt imot det vi har fått med stor takk, noen har jo kjøpt akkurat denne gaven for å glede oss.

Anonymous poster hash: eaab8...1e5
Skrevet

Jeg leverte barna til far på julaften. Vi åpnet gaver sammen før de dro. Jeg har ingen familie p feire med, men har familie som sender noe småtteri til barna. Jeg kjøper alltid flere små ting så det blir flere gaver til de. Bruker 1000,- på hver av de. De eneste gavene jeg får er de tingene de har laget i barnehagen.

Jeg leste igjennom en del innlegg her i går. Skuffet over gavekort, skuffet over bestikk, ja, lista var lang.. Dere bør virkelig skamme dere! Vær takknemlig for at dere har familie og noen å få gaver fra! Gleden ved å gi er større enn å få. Julen skal liksom være magisk, også ødelegger dere magien ved å klage på at noen anstrengte seg for å finne på noe til akkurat deg. Hva så om det ikke var akkurat det du ønsket deg?! Materialistisk og utakknemlig...

Hilsen en som satt alene julaften og elsket den påtegnede koppen og den malte esken jeg fikk. Det var alt jeg fikk, men de som jeg er mest glad i tenkte på meg:)Anonymous poster hash: c1827...5da

Er så enig som det går ann. Men syns det er veldig trist at du satt alene på julaften :(

Anonymous poster hash: ba7a8...998

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Prøver 'å ta jula tilbake', bort fra alt det materialistiske og overfladiske, det har jo faktisk ingen verdi.

På den annen side er det lov å unne seg selv noe i julepresang også:)

Anonymous poster hash: 28524...796

Skrevet

Hilsen en som satt alene julaften og elsket den påtegnede koppen og den malte esken jeg fikk. Det var alt jeg fikk, men de som jeg er mest glad i tenkte på meg:)Anonymous poster hash: c1827...5da

Er så enig som det går ann. Men syns det er veldig trist at du satt alene på julaften :(

Anonymous poster hash: ba7a8...998

Det skal du ikke tenke på:) jeg hadde det helt fantastisk frem til barna dro og da var julen over. Da la jeg meg på sofaen og så på masse koselig på tv. Var veldig behagelig:)

HI

Anonymous poster hash: c1827...5da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...