Gå til innhold

Hvordan gikk du ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiste du? Og trente du mye? I såfall, hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosthold er mye viktigere enn trening om du skal ned i vekt.

Jeg trener en del uansett, men når vekten skal justeres kutter jeg sukker og hvetemel. Da går det veldig enkelt, bortsett fra noen dager med søtsug.

Ikke lavkarbo altså, men bort med godterier og tomme karbohydrater:)

Anonymous poster hash: 42313...589

Skrevet

meldte meg inn i vektklubb og fikk se hvor mye kalorier jeg putta i meg! og gikk lange turer med barnevogna. 

Anonymous poster hash: bbd61...af0
Skrevet

Brukte shape-up appen og registrerte alt jeg puttet i meg. Spiser mest grønnsaker/salat, litt kjøtt/fisk/kylling og litt ris. Aldri potet. Brød spiser jeg av og til, men stort sett bare knekkebrød.

Drikker ikke kalorier, kun vann eller te.

Litt godteri en gang i uken.

Gikk ned 25kg ved å spise mindre og riktigere :) Har gått ned ytterligere 10 kg etter at jeg økte treningen til 3-4 økter pr uke. For det meste spinning og styrketrening.

Anonymous poster hash: aee14...1e3

Skrevet

Okay, er brød fy-fy? Merket dere eventuelt noe forskjell når dere sluttet og spise det?

Skrevet

Okay, er brød fy-fy? Merket dere eventuelt noe forskjell når dere sluttet og spise det?

Jeg er av den oppfatningen at alt med måte er det som funker best for meg :) Brød er vel ikke fy-fy med mindre du kjører lavkarbo. Men om man skal ned i vekt må man redusere inntaket. Da er det å bytte ut 2 brødskiver med 2 knekkebrød en enkel måte å spare masse kalorier på. Jeg merker i tillegg at jeg er mye mindre oppblåst etter at jeg kuttet det meste av brød.

Anonymous poster hash: aee14...1e3

Skrevet

Jeg skal gå på 5:2 - i tillegg til at kutte ut godteri og spise mindre brødmat. Det er faktisk den perfekte kombinasjonen for meg som har insulinresistanse :)

Anonymous poster hash: 5f13b...9b4

Skrevet

Etter fødselen trente jeg 4 ganger i uken, men etter 6 måneder hadde jeg ikke gått ned en eneste av de 5 kiloene jeg skulle ned. Da begynte jeg på pcmf dietten og etter 2-3 uker hadde jeg enkelt nådd målet mitt. Har også holdt meg der etterpå. Dietten går for å være en av de mest effektive og må ikke brukes over for lang tid. I korte trekk, begrens proteininntaket til 2,5 x ønsket vekt. For meg som vil med til 70 kg blir det 175 gram av kyllingfilet, mager fisk, svin, okse, kesam light eller lignende. Tre måltider per dag. Unngå helt poteter, pasta, brød og lignende. Spis kun grønnsaker som tomat, løk, agurk, blomkål, broccoli, salat. Dropp eggeplomme, frukt og smoothier. Dropp å steke kjøtt i smør eller olje. Bruk det du vil av krydder. Selv gikk det mye i karbonadedeig med tacokrydder, grønnsaker og salsa. Rømmen ble byttet ut med kesam light. Ellers stekte jeg kyllingfilet med indisk krydder og spiste det med grønnsaker. En annen viktig del av dietten er å IKKE drive kondisjonstrening mens dietten pågår, men litt styrke er ok. Etter at jeg nådde målet mitt har jeg blitt mye mer bevisst på hva jeg putter i meg, både av mengder og type mat. Trening er kun en liten del av det å gå ned i vekt, kostholdsendringer må til!

Anonymous poster hash: 4aabb...b5d

Skrevet

Alt med måte funker for meg. Kutter ned på sukker og søt mat en stund, og trener masse. Trene gjør jeg uansett om jeg slanker meg eller ikke,men skal jeg ned noen kilo (5-8) tenker jeg heller mer på maten. Jeg har aldri slanket meg masse (det meste er vel 10-12 kilo), men det er fokus på kost som funker best. Trening funker som oppstramming underveis, selv om jeg aldri egentlig ar vært spesielt slapp i kroppen. Har alltid trent mye. Trener litt forskjellig. Jogging (som virker best på min forbrenning i alle fall), aerobic, intervalltrening, step, styrke, dans, ridning osv.

Anonymous poster hash: 24eee...b26

Anonymous poster hash: 24eee...b26

Skrevet

Fikk bulimi.

IKKE anbefalt 

Anonymous poster hash: 014fe...bfb
Skrevet

1500 kcal per dag (unntatt lørdager) sunn fornuft. Trener både styrke og kardio.

Hver 3 time for å unngå søtsuget :-)

Fant ut at shopping var en fin erstatning for søtsaker men blir ganske dyrt i lengden.

Skrevet

Spise hver 3 time *

Skrevet

Byttet ut brød med knekkebrød.

Kuttet ut alt hvitt brød, baguetter, Hvitløksbrød osv.

Kun godis på fredag eller lørdag.

Ikke noe drikke med kalorier.

Ellers spiste jeg forholdsvis normalt og variert, men litt mindre middagsporsjoner. Var også obs på kaloriantallet på frokost og lunsj, sparte heller litt ekstra kalorier til middag.

Trente spinning og styrke to ganger i uka. (Spiste ikke noe ekstra for å veie opp for kaloriene jeg mistet når jeg trente).

Registrerte all mat og trening på shape up appen.

Tok meg 4 mnd og komme tilbake i matchvekt.

Dette er et halvt år siden. Har klart å holde meg på samme vekt, selvom jeg unner meg litt mer fy-mat.

Jeg har tro på kaloriunderskudd og kickstart, selvom det vel ikke er anbefalt.

Anonymous poster hash: 02f7d...e88

Skrevet

Spise hver 3 time *

Jeg som trodde du trente både styrke og kardio hver 3. time. :P

Skrevet

vektklubben. gikk ned 20kg på 20 uker og har holdt vekten av

Anonymous poster hash: 38fdf...416
Skrevet

Etter fødselen trente jeg 4 ganger i uken, men etter 6 måneder hadde jeg ikke gått ned en eneste av de 5 kiloene jeg skulle ned. Da begynte jeg på pcmf dietten og etter 2-3 uker hadde jeg enkelt nådd målet mitt. Har også holdt meg der etterpå. Dietten går for å være en av de mest effektive og må ikke brukes over for lang tid. I korte trekk, begrens proteininntaket til 2,5 x ønsket vekt. For meg som vil med til 70 kg blir det 175 gram av kyllingfilet, mager fisk, svin, okse, kesam light eller lignende. Tre måltider per dag. Unngå helt poteter, pasta, brød og lignende. Spis kun grønnsaker som tomat, løk, agurk, blomkål, broccoli, salat. Dropp eggeplomme, frukt og smoothier. Dropp å steke kjøtt i smør eller olje. Bruk det du vil av krydder. Selv gikk det mye i karbonadedeig med tacokrydder, grønnsaker og salsa. Rømmen ble byttet ut med kesam light. Ellers stekte jeg kyllingfilet med indisk krydder og spiste det med grønnsaker. En annen viktig del av dietten er å IKKE drive kondisjonstrening mens dietten pågår, men litt styrke er ok. Etter at jeg nådde målet mitt har jeg blitt mye mer bevisst på hva jeg putter i meg, både av mengder og type mat. Trening er kun en liten del av det å gå ned i vekt, kostholdsendringer må til!Anonymous poster hash: 4aabb...b5d

Takk for en kortfattet og forståelig forklaring. Har prøvd å lese meg til PCMF, men det har vært så komplisert forklart.

Jeg har kun ett spørsmål. Er det 3*175g protein, eller 175g fordelt på tre måltider?

Anonymous poster hash: 13ea6...775

Skrevet

Cellegift.... Anbefales ikke det heller ;-)

Anonymous poster hash: fdbd5...d0b

Skrevet

Kutte godis og dritt. Begrense karber. Fysisk aktivitet. Ingen hokus pokus.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg begynte å trene. Var aldri noe i veien med kostholdet.

Skrevet

Spise mindre rett og slett. Går aldri sulten, men husk at hjernen trenger litt tid på å registrere at du ikke er sulten lenger.

Skrevet

Bestemte meg.

Begynte å trene. Kuttet snop og spiste sunt. Gikk ned 35 kilo på et halvt år.

Anonymous poster hash: 31903...c42

Skrevet

Trening og KUN trening... nyyyyter mat og drikker sukkerholdig brus (holder meg unna lettprodukter og kunstig søtningstoffer)... har gått ned over 10kg på litt over et halvt år:))) alle gamle klær passer og vel så det...

Jeg løper, driver med spinning og trener styrke minst 2 ganger i uka:)))

Dette er min oppskrift. Lykke til!

Skrevet

Easy life. Minus 30 kg på et år. Kan anbefales!

Anonymous poster hash: 0ed93...3a8

Skrevet

Går tur i raskt tempo eller jogger. Hver dag. Det har liksom blitt fritiden min, min lille time eller to hvor jeg er helt for meg selv.  Så vekt har ikke vært fokus, bare en bonus. Jeg spiser omtrent som normalt, bare byttet ut mye av brødet med knekkebrød. Spiser godis i små mengder, drikker veldig skjeldent brus eller juice.

Har gått ned nesten 30 kg på 10 mnd.

Skrevet

Løpe, løpe, løpe. Samt ta riktige valg.

Jeg tror de fleste vet innerst inne hva som er riktig å spise. Det krever litt mer egeninnsats på kjøkkenet men du verden så effektivt. Ned 20 kg på fem måneder og så de siste 7 på seks måneder.

Anonymous poster hash: e5271...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...