Gå til innhold

"Svigermor" osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Bare for å oppklare, siden det tydeligvis er litt uklart hva "sviger-" betyr. Svigermor, svigerfar osv brukes utelukkende om personer man er i famile med gjennom EKTESKAP. Altså, mor til samboer er ikke svigermor, bare " mora til x".

Anonymous poster hash: 70a75...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert helt korrekt det du sier, men etter 23 år som samboere kaller jeg foreldrene til mannen min (ikke ektemannen, men mannen) for svigerforeldrene mine.

Så får de som irriterer seg over det bare leve med det.

Skrevet

Det er sikkert helt korrekt det du sier, men etter 23 år som samboere kaller jeg foreldrene til mannen min (ikke ektemannen, men mannen) for svigerforeldrene mine.

Ikke sikker de(vi) irriterer oss over det, men kanskje vi tenker at du er litt mindre smart.

Anonymous poster hash: 9244c...4be

Skrevet

Ikke sikker de(vi) irriterer oss over det, men kanskje vi tenker at du er litt mindre smart.

Anonymous poster hash: 9244c...4be

Hahahah, er det mulig :P

Skrevet

Hva kaller "mannen din" deg da, "kona mi".

Anonymous poster hash: f8b9e...277

Skrevet

Det er sikkert helt korrekt det du sier, men etter 23 år som samboere kaller jeg foreldrene til mannen min (ikke ektemannen, men mannen) for svigerforeldrene mine.Så får de som irriterer seg over det bare leve med det.

Ikke sikker de(vi) irriterer oss over det, men kanskje vi tenker at du er litt mindre smart. Anonymous poster hash: 9244c...4be

Og det lever jeg veldig godt med.

Skrevet

Helt utrolig hva folk kan irritere seg over. Get over it, sier jeg bare. 

Skrevet

Og man har ikke stefar eller stemor før en av foreldrene dør, og den andre gifter seg på nytt. Sånn eeegentlig. 

Men jeg ser ikke problemet. Folk skjønner vel lettere hvem det er, om man sier svigermor og ikke mamman til X. Forøvrig kaller jeg barnefaren sine foreldre for svigers, enda vi ikke har vært sammen på flere år. 

Anonymous poster hash: c4de8...4e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...