Gå til innhold

Hvor mye betale for hundepass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga samboers jobbvsitasjon må vi finne noen som kan passe hunden vår i 6 mnd. Vi har funnet en aktuell kandidat men usikker på hva som er vanlig å betale. Vi vil dekke mat, utstyr og alt annet hunden måtte trenge under oppholdet. Vanskelig å vite en fair pris. Hva hadde dere betalt eller forventer å få?

Anonymous poster hash: 88b82...517

Skrevet

Har du snakket med vedkommende som skal passe hunden? Spurt hva hun tenker seg?

Jeg passet en hund i tre uker i fjor, det er jo ikke så lenge da. For meg var det ikke noe særlig mye ekstrajobb. Jeg har hund fra før, så jeg går uansett tur hver dag. Og det er ikke noe mer jobb å fore to hunder enn en... Jeg fikk en flaske vin, en boks med karameller, og noen spesialiteter fra det landet hundeeierne var i på ferie. Var fornøyd med dette.

Jeg synes det må være greit å prate om det med hundepasseren. Avklar også hvordan dere vil gjøre det med veterinærutgifter, dersom det skulle oppstå behov.

Skrevet

Nei vi har ikke snakket med de angående pris. De har sagt de er interessert men har ikke kommet så mye lenger enn det pga jul.

Vi har aldri gjort dette før så aner ikke hva som er vanlig nå betale. Vi kjrnner ikke disse personene da dette er gjennom en annonse.

De bor en halvtime unna oss og jeg er hjemme i denne perioden og vil oedne med eventuelle veterinærutgifter som oppstår akutt. Min mann er i utlandet og jeg blir alene med barnet disse 6 mnd.

H.i

Skrevet

Passer jeg hunder til venner tar jeg ikke noe. Hadde det vært en fremmed så kanskje 300,- i uka.

Anonymous poster hash: cdc55...b0c

Skrevet

Unnskyld meg, men setter dere bort hunden til ukjente mennesker i 6 mnd. også skal du være hjemme??? 

Hva med å omplassere den stakkars hunden for evig istedet? 

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke krevd betaling, så sant alt av mat og slikt ble dekket..
Men enig over her, at det er rart at du gir vekk hunden for 6 mnd uten grunn..
Jeg er også alene med barn, og har hund.. Det går veldig fint det.

Du kan jo gjøre om på annonsen din, eller finne noen som ønsker seg hund, og si at du har en hund de kan "låne" i 6 mnd som en prøveperiode. Sikkert en del familier som ønsker seg hund, men som ikke er sikre på om de vil klare det. Da er en "prøveperiode" veldig kjekt.. Og det gjør de nok helt gratis

Endret av Bustetroll
Skrevet

Jeg skal være hjemme i den forstand at jeg reiser ikke til utlandet som min mann. Men jeg er i full jobb og studerer ved siden av og har ett barn. Det er virkelig ikke noe godt for hunden vår å ikke få det den trenger. Vi har søkt etter noen som kan gå tur med den også men har ikke fått noen interesserte på det ennå.

Hvorfor omplassere den når dette er snakk om 6 mnd av hundens liv? Dette skjedde akutt og mannen min skal kun ha dette oppdraget. Normalt er hunden med på mannens jobb.

H.i

Skrevet

Når min situasjon blir at hunden må ligge hjemme 10-12 timer flere dager ig ikke får tur på kvelden hellee fordi barnet er i seng. Da vil jeg virkelig gjøre noe for at hunden kan få det bedre de 6 mnd.

H.i

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig å gi/få, men få en skikkelig kontrakt ! Har hørt mange historier om folk som ikke vil gi fra seg hunden når den tiden kommer...

Skrevet

Ei jeg kjenner, ga faktisk 15.000 for pass av bikkjene sine i 4 uker. Dette var to voksne hunder og 7 valper.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god ide å sette bort hunden i den perioden jeg. Det må da være mye bedre for hunden å være hos noen som har tid til den, for så å komme tilbake til familien sin når situasjonen normaliserer seg igjen. Jeg mener at hunden er heldig som har eiere som klarer å se når de selv ikke strekker til, og sørger for at hunden likevel får det den trenger!

Jeg vet desvere ikke hva som er vanlig pris for noe sånt, men tenkte Hi kunne trenge litt støtte i forhold til valget sitt.

Anonymous poster hash: e2bae...1ed
Skrevet

Når min situasjon blir at hunden må ligge hjemme 10-12 timer flere dager ig ikke får tur på kvelden hellee fordi barnet er i seng. Da vil jeg virkelig gjøre noe for at hunden kan få det bedre de 6 mnd.

H.i

Ja da er det nok til det beste :)

Legg ut flere annonser. på "kjøp salg" sider på facebook, osv. Be venner dele hvis du lager det som en status.

Jeg hadde i alle fall funnet noen frivillige, hadde ikke betalt så sant jeg ikke absolutt måtte.

Jeg er "nødt" til å sende hunden min til besteforeldrene mine minst 1 helg i mnd, fordi de er så glad i han. Har også en laaaang kø med venner som spør om de kan passe han. Men ikke alle som har det da. Men burde ikke bli et problem å finne en familie som vil ha en "prøvehund".

Skrevet

100,- kr pr døgn er kanskje en grei pris. Det er vesentlig lavere enn det dere måtte ut med på kennel, men såpass mye at det gir en bra kompensasjon for tiden det tar.

Anonymous poster hash: b3412...a51

• 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...