Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Jeg har lyst å prøve den for å se om jenta vår blir bedre. Anonymous poster hash: 86370...ad6
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Hvorfor ikke bare vente på svar i den andre tråden? Anonymous poster hash: f2eb0...9f6
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Hvorfor ikke bare vente på svar i den andre tråden? Anonymous poster hash: f2eb0...9f6 Hear, hear! Anonymous poster hash: 3e57b...681 Anonymous poster hash: 3e57b...681
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Jeg prøvde det uten å snakke med lege først. De på apoteket sa ingenting om at jeg måtte rådføre meg med lege først. Anonymous poster hash: f2564...c04
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Fordi all form for "diett" skal styres av noen som kan det. Du skrev at du fullammet, og det å ta fra barnet den beste næringskilden for å erstatte det med noe du tror hun har behov for, er helt hårreisende. Det skal gjøres i samråd med lege eller annet helsepersonell med kunnskap om dette. I tillegg er det mange ting du heller kan gjøre enn å slutte med ammingen. Anonymous poster hash: 2d1c5...ce2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Du kan prøve det ut ja. Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 5d453...686
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 Hvorfor ikke prøve melkefri kost selv først? Anonymous poster hash: 742e4...f0e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Legen vil sannsynligvis prøve ut andre alternativer som melkefri ( om det er det som er problemet) kost. Det ville jeg også prøvd ut for nutramigen smaker bittert høgg og jeg ville gjort alt for at ungen skulle få slippe å spise det! Anonymous poster hash: 703a9...aee
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Det kan man fint gjøre. Men om du ammer, vil det ha samme effekt å sette deg selv på melkefri diett. Anonymous poster hash: e6626...7a3
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Husk du må prøve i over tre uker for å se virkning. Vi startet på det, men han klarte ikke venne seg til smaken. Over året gikk vi over til soyamelk som hanelsker. Anonymous poster hash: 6d5d6...c9b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Det beste er at du kutter ut melkeprodukter. Babyen vår ble lakt inn på sykehuset og jeg måtte kutte ut melke produkter, fikk ikke amme på 12 timer etter at jeg hadde fått i meg melke produkter. Så da fikk hun dem mme som du snakker om. Men problemet hos oss ble at hun nektet og ta den mme for den lukta sikkert like ille som den smaker. Så hun fikk det i sonde til jeg kunne amme, hun var da bare 8 uker ca. Anonymous poster hash: 63233...a4e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 For at en lege skal få undersøke om det evt er noe annet som barnet plages med og får tatt prøver? Man skal heller ikke endre kostholdet til små barn sånn plutselig uten samråd med lege. Anbefaler absolutt barnelege. Nutramigen er veldig dyrt men kan fåes på blåresept av barnelege, fastlegen kan ikke skrive ut blåresept på nutramigen. For å få det på blå resept må barnelegen ta prøver og vurdere helsetilstanden til barnet og kjenne på magen om der er masse luft. Kommer du med et barn uten noen som helst symptomer så vil du nok få problemer med å få nutramigen på blå resept. Vi brukte godt over 1000kr i måneden før vi fikk den på blå resept. Hvis du ammer anbefaler jeg på det sterkeste at du først kutter ut melk selv. Det er svært viktig at du prøver en måned med melkefri kost før du konkluderer om det virker eller ikke. Det kan ta lang tid før man merker bedring hos barnet når man enten selv kutter ut melk eller man innfører nutramigen. Nutramigen smaker veldig annerledes og absolutt ikke godt så regn med å bruke flere uker fra du introduserer det til barnet aksepterer det. Så du må regne med at det kan ta en måneds tid lenger for barnet å bli bra hvis du begynner med nutramigen istedenfor å kutte ut melk i ditt eget kosthold. Anonymous poster hash: 47689...7d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå