Gå til innhold

Oppdaget en liten kul i brystet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt inne ved brystvorta, en liten ert...Kjenner den når jeg ligger men ikke når jeg står...Har små pupper så når jeg ligger blir alt helt flatt. ..

Må ringe legen å få time etter jul, kjente jeg ble urolig nå :(

Anonymous poster hash: c43f8...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bestilt time til lege?

Masse lykke til. Prøv å ikke bekymre deg. Du kan ikke gjøre mer nå

Mest sannsynlig helt ufarlig

Anonymous poster hash: 1a668...53d

Skrevet

Nei, oppdaget den i dag tidlig...Men jeg kan gå inn på nettet og bestille time hos fastlegen og det kan jeg gjøre idag og da får jeg time ganske fort på nyåret :)

HI

Skrevet

Har du ammet før?

Hvis du har det er det nok melkekjertlene du kjenner.

Kvinner med små bryster som har ammet kan oppleve at melkekjertlene hovner opp rundt eggløsning/mens.

Jeg har det. Små ertelignende kuler rundt brystvorter og en som ligger litt dypere i brystet.

Greit å få det undersøkt da.

Anonymous poster hash: f48b5...1c3

Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd. Jeg har også en liten kul ved brystknoppen og legen har sagt at det er vanlig med talgkjertler her og at det mest sannsynlig er det. Så min kul skulle ikke undersøkes videre.

Bestill legitime og senk skuldrene i mellomtiden.

Anonymous poster hash: 2ce3c...962

Skrevet

1 år siden jeg sluttet å amme minstejenta...Men er ca 1 uke til mensen så mulig det har en sammenheng...Kjenner jeg har en rnda mindre kul på oversiden av brystet og, de er litt ømme etter litt klemming nå...Jeg bestiller time og satser på at det bare er en eller to talgkjertel...Takk for svar :) føler meg litt beroliget nå!

Skrevet

1 år siden jeg sluttet å amme minstejenta...Men er ca 1 uke til mensen så mulig det har en sammenheng...Kjenner jeg har en rnda mindre kul på oversiden av brystet og, de er litt ømme etter litt klemming nå...Jeg bestiller time og satser på at det bare er en eller to talgkjertel...Takk for svar :) føler meg litt beroliget nå!

Skjønner du blir redd. Ble det selv. Jeg fikk mine kuler før jeg hadde ammet så måtte inn til biopsi. Når jeg fikk time der var kulen borte. Når den kom tilbake fant han ut det var melkekjertlene mine.

Siden du kjenner det flere steder vil jeg tro det er helt ufarlig.

Anonymous poster hash: f48b5...1c3

Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd. Fant selv en klump på størrelse med ei drue for 2 år siden, bestilte og tok mammografi, men innen den tid kom hadde klumpen forsvunnet av seg selv.

Skrevet

jeg hadde plutselig et søkk under den ene brystvorta, og fikk mildt sagt panikk da dette ofte er tegn på brystkreft. Har behandlingsforsikring gjennom jobb, og i løpet av 1 ue hadde jeg tatt mammografi og Ultralyd (fant ingenting galt), og etter enda en uke hadde jeg tatt MR (for sikkerhetsskyld).

Kom deg til legen over nyttår, og be om henvisning til mammografi/UL dersom han/hun ikke automatisk henviser. Klumper i bryst skal undersøkes!

Anonymous poster hash: 1e77b...8a1
Skrevet

Jec skal få time over nyåret ja...kjente etter i dusjen i sted da jeg hadde såpe på hendene og da kjentes det greit ut, ikke noe kul...Må klemme laaaangt inn for å kjenne den når jeg står men skal uansett sjekkes!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...