sug lut Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Det er moro å lære. Selv når det er bare bittelitt kunnskap om noe helt sært i forhold til min egen hverdag. Så herved utfordrer jeg folket til å lære bort litt, sånn på Trivial Pursuit-nivå, som antakelig ikke alle vet, uansett tema - Kurdistan, hamstere, antikke klokker, håndarbeid, kjemi eller biler, kom med det! Og Skjotta, siden du var inspirasjonen, fortell meg noe mer om kuer!
Mistletoe and wine Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Lurer du på om kuer kan gå i trapper? De kan gå oppover, men ikke nedover en trapp. Det er fordi knoklene i kneleddet er satt sammen slik at kneet ikke bøyer seg hvis en ku forsøker å gå nedover en trapp. Derimot, hvis kua går oppover en trapp, bøyer kneleddet seg. Kjøpte en bok som heter "kan kuer gå i trapper" en gang, mye moro fakta man aldri trenger
sug lut Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2013 Lurer du på om kuer kan gå i trapper? De kan gå oppover, men ikke nedover en trapp. Det er fordi knoklene i kneleddet er satt sammen slik at kneet ikke bøyer seg hvis en ku forsøker å gå nedover en trapp. Derimot, hvis kua går oppover en trapp, bøyer kneleddet seg. Kjøpte en bok som heter "kan kuer gå i trapper" en gang, mye moro fakta man aldri trenger Herlig! Nå snakker vi!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Vi red på velvillige, gode og modige fjordinger både opp og ned en lang trapp. Anonymous poster hash: 8d086...2b3
sug lut Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2013 Vi red på velvillige, gode og modige fjordinger både opp og ned en lang trapp. Anonymous poster hash: 8d086...2b3 Aha, da er altså hester leddet annerledes enn kyr
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Jeg kan slikke meg selv på albuen Anonymous poster hash: 53716...6c6
sug lut Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 26. desember 2013 Jeg kan slikke meg selv på albuen Anonymous poster hash: 53716...6c6 HAHA, du tuller? Hvordan er det fysisk mulig?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Mulig dette er allmenn kunnskap, men for meg var det nytt. Jeg hører jo "de gamle" snakker om at de datt og brakk lårhalsen. Men de detter visst ikke og brekker lårhalsen. Men lårhalsen brekker, derfor detter de........ ? Anonymous poster hash: 859ab...d97
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Jeg kan slikke meg selv på albuen Anonymous poster hash: 53716...6c6 HAHA, du tuller? Hvordan er det fysisk mulig? Jeg klarer det, men jeg har en leddsykdom Anonymous poster hash: 53716...6c6
sug lut Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. desember 2013 Min skjerv: den yngre generasjon ser ut til å ta ordet "frontkjemper" som mer eller mindre synonymt med "soldat i krig ved fronten". I norsk sammenheng henviser det imidlertid til nordmenn i frivilig tysk tjeneste under krigen, enten i polititropper, sanitet (frontsøstre) eller som regulære tropper (i SS, Regiment Nordland eller som skijegere) på Østfronten.
BareMas Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 En av de peneste blåfargene er giftig, derfor produseres den ikke lenger. Den heter kobolt, og ble utvinnet i gruver et sted på østlandet, husker ikke hvor, så her må noen gjerne opplyse meg.
sug lut Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 26. desember 2013 Mulig dette er allmenn kunnskap, men for meg var det nytt. Jeg hører jo "de gamle" snakker om at de datt og brakk lårhalsen. Men de detter visst ikke og brekker lårhalsen. Men lårhalsen brekker, derfor detter de........ ? Anonymous poster hash: 859ab...d97 Det er nytt for meg også, er det beinet som er skjørt på forhånd, da?
sug lut Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #13 Skrevet 26. desember 2013 En av de peneste blåfargene er giftig, derfor produseres den ikke lenger. Den heter kobolt, og ble utvinnet i gruver et sted på østlandet, husker ikke hvor, så her må noen gjerne opplyse meg. Modum, Blaafarveverket!
sug lut Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #14 Skrevet 26. desember 2013 Jeg kan slikke meg selv på albuen Anonymous poster hash: 53716...6c6 HAHA, du tuller? Hvordan er det fysisk mulig? Jeg klarer det, men jeg har en leddsykdom Anonymous poster hash: 53716...6c6 aha, skjønner.
BareMas Skrevet 26. desember 2013 #15 Skrevet 26. desember 2013 Ordet defenstrering kommer av at en jesuitt ble kastet ut av et vindu i et slitt i Praha, altså han ble defenstrert. Dette lærte jeg i en forelesning på NTNU, og var faktisk det eneste jeg husker fra den forelesningstimen.
BareMas Skrevet 26. desember 2013 #16 Skrevet 26. desember 2013 En av de peneste blåfargene er giftig, derfor produseres den ikke lenger. Den heter kobolt, og ble utvinnet i gruver et sted på østlandet, husker ikke hvor, så her må noen gjerne opplyse meg. Modum, Blaafarveverket!Takk dette har irritert meg lenge at jeg har glemt
sug lut Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #17 Skrevet 26. desember 2013 En av de peneste blåfargene er giftig, derfor produseres den ikke lenger. Den heter kobolt, og ble utvinnet i gruver et sted på østlandet, husker ikke hvor, så her må noen gjerne opplyse meg.Modum, Blaafarveverket!Takk dette har irritert meg lenge at jeg har glemt Er der hver sommer, vakreste og mest interessante utflukten som finnes i Oslo-avstand! http://www.blaa.no/
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #18 Skrevet 26. desember 2013 Testiklene til blåhvalen er like stor som en liten bil. Boble tror jeg det var. Anonymous poster hash: 17061...18d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #19 Skrevet 26. desember 2013 Mulig dette er allmenn kunnskap, men for meg var det nytt. Jeg hører jo "de gamle" snakker om at de datt og brakk lårhalsen. Men de detter visst ikke og brekker lårhalsen. Men lårhalsen brekker, derfor detter de........ ? Anonymous poster hash: 859ab...d97 Det er nytt for meg også, er det beinet som er skjørt på forhånd, da? Ja, det skal visst være noe sånt Anonymous poster hash: 859ab...d97
Modesty Blaise. Skrevet 26. desember 2013 #20 Skrevet 26. desember 2013 At antal kromosomer ikke har noe som helst med intelligens å gjøre. Den arten som har flest er faktisk en bregne (ormtunge) med 1140 par. Antal kromosomer går på hvor gammel arten er, og hvor lenge den har utviklet seg
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #21 Skrevet 26. desember 2013 USA og statlig adopsjon av barn - det er dyrest å adoptere hvite barn, latinamerikanske barn ligger midt på treet, mens sorte barn er billigst. Anonymous poster hash: 5118d...b63
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #22 Skrevet 26. desember 2013 Cola er egentlig grønn før de tilsetter fargestoff. Anonymous poster hash: c9599...222
Wicked witch Skrevet 26. desember 2013 #23 Skrevet 26. desember 2013 Det med lårhalsen stemmer ikke helt, noen ganger brekker den før personen faller, men den kan også brekke av fallet. Kommer av osteoporose (beinskjørhet).
Musemora Skrevet 26. desember 2013 #24 Skrevet 26. desember 2013 Mulig dette er allmenn kunnskap, men for meg var det nytt. Jeg hører jo "de gamle" snakker om at de datt og brakk lårhalsen. Men de detter visst ikke og brekker lårhalsen. Men lårhalsen brekker, derfor detter de........ ? Anonymous poster hash: 859ab...d97 Det er bare tull iallfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå