Gå til innhold

Neste jul feirer vi hjemme:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah, svigersjulaften er vel overstått og alt gikk fint, men gleder meg allerede til neste år, for da skal vi være hjemme! Da bestemmer vi maten selv og da blir det skikkelig julemat! Alle skal få pyjamas og den skal på når vi vil, og når ungene blir slitne kan vi få dem i seng og fortsette som vi vil. Gleder meg:)

Anonymous poster hash: 4d96f...70b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må seie det var stas med heimejul i år, feira med min familie. Neste år blir det jul saman med svigers, og då er det av mindre viktighet kor vi er. Dei er mindre bundne av tradisjonar då dei er vande med å feire litt her og der og med forskjellige folk og skikkar (vi var alltid heime med kun kjernefamilien), så det er ingen problem for dei å gjere små justeringar. Foreldra mine kunne ikkje fjerne frukt- og sjokoladeskålene på stuebordet til julefrokosten i går (dei har alltid stått framme heile jula sjølv om der var ungar), slik at eldste hadde null interresse av brødmat. Ser for meg julaften kunne blitt ukoselig pga rigide haldningar. Å ha dei på julefeiring her var stor stas forøvrig.

Endret av ★julestjerne★
Skrevet

Neste jul skal vi også feire hjemme for første gang og jeg gleder meg!

Både mine foreldre og svigers er flinke til å tilpasse seg altså, men uansett blir det slitsomt med reising og litt for mange folk (nesten 20 stk).

Så drar vi heller på besøk i romjula.

Anonymous poster hash: f8b01...150

Skrevet

Koser med hjemmejul med bare oss 3 i år. Ikke ensomt eller kjedelig, men annerledes, full fokus på vår lille kjernefamilie og avslapping, og veldig fleksibel ift ritualer og tradisjoner. Også får vi dannet våre egne tradisjoner som er en herlig blanding av begges tradisjoner, pluss litt vi låner av landet vi bor i nå for moros skyld (fondue på første juledag? Gjerne!).

Synes det er kjekt med litt variasjon, så egentlig er vi fornøyd med ordningen vår med ett år for oss selv, ett år med mine foreldre (i hjemlandet mitt) og ett år i Norge med svigerfamilien. Ville ikke likt å måtte alltid gjøre det samme, for da ville vi fokusert mye mer på ulempene: styret med å reise over Atlanterhavet til min familie, litt stiv holdning til juletradisjoner hos svigers, isolasjon når vi feirer for oss selv der vi bor, for ikke å snakke om at det var umulig å finne kålrabi i år!

Anonymous poster hash: 611c4...668

Skrevet

Vi skal også feire jul for første gang hjemme neste år og jeg gleder meg til det :) Det er greit hos svigers også, men ikke helt som vi vil. Og hos min far er det veldig styr når søsteren min også er der.

Skrevet

Er det bare meg som ikke gidder å feire jul hos svigers? Har sagt ifra at jeg vil være sammen med moren min hvert år siden hun er alene. Sånn er det bare. Svigers bor ved siden av oss og kan se barna hver dag resten av året. Vi er dessuten hos de 1 juledag.

Anonymous poster hash: 03f48...aa0
Skrevet

Tror kanskje vi også feirer jul hjemme neste år.

Er så lei av at ingen av familiene tar hensyn til at det nå er to barn på 2 år i familien.

Da er det vel sent å BEGYNNE å åpne pakker først halv 8.

Ingen av familiene vil endre på dette for det er jo tradisjon!

Men det resulterte i at lenge før vi var ferdig med gavene så måtte jeg legge 2 åringen fordi han var så stuptrøtt.

Det var selvsagt ikke populært når det var så masse pakker igjen.

Nei til neste år blir det nok hjemme så vi kan ha middag klokken 4 også begynne på gavene ca halv 6.

Da får kanskje ungene tid til å leke litt med lekene og,før de må legge seg.

Anonymous poster hash: 92f75...b7a
Skrevet

Var deilig å være hjemme i år selv om vi hadde besøk. Besøket måtte tilpasse seg ungene, og det var ingen som klaget over å begynne med pakkene tidligere :) var mye underholdning i supergira småtasser :) ble forresten seint ferdig selv om vi begynte tidlig.

Anonymous poster hash: 1a7d0...11f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...