Gå til innhold

Barn og filming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jente på 8 år som kom på besøk til sønnen min i går, filmet masse med sin nye mobiltelefon hjemme hos oss og sa til sønnen min at hun skal legge det ut på Facebook. Hun filmet aktivt sønnen min, og da vi spiste lot om kameraet gå mens den lå på bordet. Jeg var først ikke oppmerksom på det, og syntes det var ubehagelig da jeg tilfeldigvis oppdaget det. Jeg ba henne gjentatte ganger skru det av før hun hørte.

Jeg er litt rådvill hva jeg gjør nå. Bør jeg ringe foreldrene? Bør jeg ta alvorspraten selv? Bør jeg be henne slette opptakene mens jeg ser på? Bør jeg nekte henne å bruke tlf hos oss? Det hører med til storyen at hun herser veldig og ikke hører veldig på voksne, samtidig som mine andre mindre barn kommer gråtende pga sårende kommentarer fra henne. Jeg har også vært inne på tanken om at det ikke passer at hun kommer mer. Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 7539a...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt en telefon til foreldrene. For det første er hun alt for ung til å være på Facebook og for det andre så må foreldrene snakke med henne ang. det å filme andre.

Anonymous poster hash: 4faaf...0f1
Skrevet

Bør jeg da samtidig ta opp oppførselen hennes? Hun oppfører seg generelt ikke bra mot andre. HI

Skrevet

Bør jeg da samtidig ta opp oppførselen hennes? Hun oppfører seg generelt ikke bra mot andre. HI

Jeg ville ikke sagt alt på en gang. Mindre sjanse for å bli hørt da, tipper jeg.

Anonymous poster hash: 2c0d4...5fa

Skrevet

Takk skal dere ha😊 HI

Skrevet

Blir det lagt ut kan du også kontakte fb for å få det slettet. Personvern.

Anonymous poster hash: 09aa0...cef

Skrevet

Blir det lagt ut kan du også kontakte fb for å få det slettet. Personvern.

Anonymous poster hash: 09aa0...cef

Takk. Det skal jeg gjøre. Jeg syntes det er så ubehagelig. Hvem vet hva hun har fått med seg på opptakene sine av prat mm. Sønnen min sier også at jeg må ringe dem.

Skrevet

Jeg hadde rett og slett tatt tlf og slettet det som var filmet i mitt hus.

9 åringen har en kamerat som holder på sånn også, og tlf hans er full av folmsnutter fra sfo, skole og fritid.

Jeg forklarte at det ikke er lov å filme noen som ikke vet om det, og da ble det slutt på det her i huset ihvertfall.

Skrevet

Jeg ville gjerne fått beskjed om det var mitt barn som filmet uten at det var greit. Det er helt umulig å vite om barna følger regler når de er hjemmefra, så kommunikasjon mellom oss foreldre er essensielt.

Ring foreldrene og gi beskjed. Skjer det flere ganger, så tar du affære og sørger for at filmen blir slettet på stedet, samt at du gir beskjed til foreldrene igjen.

Anonymous poster hash: ceedb...dc5

Skrevet

Tror dette er noe som kan komme til å bli et stort problem- og tror nok også mobbing på denne måten vil eskalere. 2.klassingen hadde besøk i høst av en i klassen som både filmet og tok bilder. Dette er en gutt som plutselig kan snu å bli skikkelig sur og ekkel, og kalle de andre stygge ting. Hørte plutselig han sa; jeg skal legge dette ut på YouTube. Da hadde han gått inn og filmet når mitt barn var på toalettet. Nøkkelen hadde jeg nemlig fjerner tidl på dagen da lillesøster hadde låst seg inne. Jeg ble så sint at tok tlf, fjernet både bilder og film og han får ikke komme inn hos oss med tlf lenger. Snakket også med foreldrene!

Anonymous poster hash: 757f3...1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...