Gå til innhold

God, enkel og helst ikke for dyr mat til 60 gjester??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, jeg er ute i seineste laget, men på fredag skal vi ha fest for 60 mennesker. Hva lager jeg som ikke koster skjorta og som samtidig er godt? 

Kjære kloke damer, jeg trenger desperat råd!!!

Anonymous poster hash: f654a...699

Fortsetter under...

Skrevet

Dette må være et tulleinnlegg???

Lage mat til 60 gjester om noen dager og ikke vet hva???

Har du storkjøkken å bruke?

Da hadde jeg gjort det så enkelt som å lage gryterett med salat og baguetter. Eller enda enklere: sodd.

Men jeg tror ikke på deg da...

Anonymous poster hash: 8b63a...8b2

Skrevet

Er ikke et tulleinnlegg! Er bare veldig avslappa av natur :-) det ordner seg alltid! Men setter pris på tips!

Skrevet

Hva slags gryterett ville du laga?

Takker for svar :-)

Skrevet

Er du hjemme eller har du storkjøkken? Har du hjelp eller er det bare du som skal stå på kjøkkenet?

Anonymous poster hash: 9a92e...bbc

Annonse

Skrevet

Finnbiff er enkelt og greit å lage til mange. Finnbiff, ris (det er litt lettere å lage til mange enn poteter), salat og hvitløksbaguetter.

Eller kokt ihop en suppe.

Anonymous poster hash: 4c3ae...3fe
Skrevet

JEg tenkte også på gryterett fra Toro med en gang med ris, baguett og salat til. Lykke til. Det ordner seg :-).

Anonymous poster hash: 85450...a9d

Skrevet

Et par ribber ( kan gjøres dagen før) Pinnekjøtt, og en kalkun eller to med alt av tilbehør og salater. Det er såpass mye av det som kan lages dagen før at

Det er både enkelt og forholdsvis billig :-)

Skal ha 30 gjester på det samme i dag! :-)

Anonymous poster hash: 946ef...42d

Skrevet

En kjøttsuppe

Anonymous poster hash: 53456...018

Skrevet

Herregud, folk er forskjellige. Det der ville jeg fått PANIKK av! Støtte diverse gryterettforslag som stroganoff (men det er ganske tid- og arbeidskrevende om du skal lage det ordentlig) eller finnbiff.

Anonymous poster hash: d1ab8...edf

Skrevet

Et par ribber ( kan gjøres dagen før) Pinnekjøtt, og en kalkun eller to med alt av tilbehør og salater. Det er såpass mye av det som kan lages dagen før at

Det er både enkelt og forholdsvis billig :-)

Skal ha 30 gjester på det samme i dag! :-)

Anonymous poster hash: 946ef...42d

Pinnekjøtt billig?? Hvilket pinnekjøtt er det du spiser??

Anonymous poster hash: 563b4...c15

Annonse

Skrevet

Gryteretter fra Toro smaker så dårlig at da kan du like godt la være.

Tror jeg ville gått for lasagne med salat og hvitløksbaguetter. Kjøp engangsformer i aluminium. Kan lages dagen før og stekes den dagen den skal serveres.

Skrevet

kremet fiskesuppe eller en gryterett som andre sa.

Anonymous poster hash: e16ca...2a9
Skrevet

Gryteretter fra Toro smaker så dårlig at da kan du like godt la være.

Tror jeg ville gått for lasagne med salat og hvitløksbaguetter. Kjøp engangsformer i aluminium. Kan lages dagen før og stekes den dagen den skal serveres.

Skrevet

Kjøp røkte og salte knoker som kokes og deles i små biter. Ta vare på krafta som brukes til selve suppen etterpå. Kjøp ferdig lapskaus blanding, tilsett sellerirot, persillerot og byggryn. Hender jeg også tilsetter litt kålrot. Alt blandes så i sammen til en deilig suppe. Serveres med godt brød og flatbrød til.

Jobben er å dele opp kjøttet, resten er kjempe enkelt:-) lapskaus blanding er billig og det er ikke verdt å kutte opp grønnsakene selv. Knokler får du fra 29 - 49 kr kg. Tror kiwi hadde til 39 nå.

Anonymous poster hash: 7dfdd...8ba

Skrevet

Kalkun får du for under 20 kr pr kg, men da skal du rekke å tine og steke dem.

Anonymous poster hash: cca9f...934

Skrevet

Trøndersodd er vel det billigste jeg kan komme på. Ikke det mest velsmakende, men funker fint og får folk mette :-) Lykke til :-)

Anonymous poster hash: bbc2e...4e9

Skrevet

Altså - fredag er i morgen og hvis du ikke har handlet inn NOE mat så er vel toget kjørt for både kalkun og ribbe.

Jeg hadde nok gått for en god kjøttsuppe, men da går nok mesteparten av morgendagen med til å handle og kutte. Håper at borddekking og lokalet ellers er klart :)

Skrevet

Med så kort tid på deg, og ingen mulighet til å handle inn og forberede noe i dag, så hadde jeg gått for pølsefest. Pølser, lomper og brød, god potetmos, rekesalat, løk osv. Uformelt, lettvint og de fleste liker det.

Skrevet

Jeg skal ha et mye mindre selskap på nyttårsaften og er allerede litt småstressa!

Mat til 60 stk og du skal handle og lage alt i morgen?! Hjelpes, dette kan da ikke gå bra. Lykke til, det trenger du!

Anonymous poster hash: 8cdc5...04c

Skrevet

Har du storkjøkken tilgjengelig? Hvis ikke anbefaler jeg noe superenkelt som pølser eller gryterett. Lasagne til 60 er dødfødt om du ikke har flere store ovner, det skal stekes ganske lenge og du får ikke laget til alle på en gang. Gryterett med loff? Evt baguetter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...