Gå til innhold

Bind eller tamponger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det mest i bind. Tidligere brukte jeg mye tamponger, men ble da plaget med stadig tilbakevendende soppinfeksjon ved slutten av hver mens-periode.

Anonymous poster hash: 5e02f...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun bind. Tampongene kjennes hele tiden, og det synes jeg er ubehagelig. Og ja, de er satt inn riktig.

Anonymous poster hash: 6efd7...7d4

Anonymous poster hash: 6efd7...7d4

Skrevet

Bruker begge deler. 
Bind/truseinnlegg helt i starten. Tampong når mensen er skikkelig igang, kombinert med bind (jada, jeg blødde gjennom én gang da jeg gikk på ungdomsskolen, og er livredd for at det skal skje igjen!). Går over til kun bind eller truseinnlegg helt på slutten. 

Heldigvis aldri vært plaget med sopp eller noe. Passer på å få "luftet", og jeg tror det hjelper på. 

Anonymous poster hash: 70c9f...3dc
Skrevet

Menskopp.

Fungerer den greit, synes du? Er den sikker? Jeg vet jeg leste en del om den for noen år tilbake, og synes det virket som et fint alternativ, men jeg er redd for at det ikke skal holde... Jeg har sterke blødninger, og må de første 3-4 dagene bruke både bind og tamponger (samtidig!!) for at det ikke skal blø igjennom... Er plagsomt. Har mensen i 8-9 dager... Verst de første 4 dagene.

Anonymous poster hash: 3f85b...4db

Skrevet

Jeg får mageknip av tampong og bruker det kun om jeg skal svømme. Her går det i bind, selv om jeg synes det er ekkelt. Menskopp tør jeg rett og slett ikke prøve :sukk:

Skrevet

Menskopp. Kommer aldri til å gå tilbake til bind og tamponger.

Skrevet

Tampong. Fungerer kjempe bra for meg, ingen plager eller ubehag :)

Anonymous poster hash: 20043...efc

Skrevet

Bruker faktisk bare bind og truseinnlegg. Utsetter mensen om det passer veldig dårlig å ha mensen eller å gå med bind. Type bryllup, ferie osv :)

Skrevet

Menskopp.

Fungerer den greit, synes du? Er den sikker? Jeg vet jeg leste en del om den for noen år tilbake, og synes det virket som et fint alternativ, men jeg er redd for at det ikke skal holde... Jeg har sterke blødninger, og må de første 3-4 dagene bruke både bind og tamponger (samtidig!!) for at det ikke skal blø igjennom... Er plagsomt. Har mensen i 8-9 dager... Verst de første 4 dagene.

Anonymous poster hash: 3f85b...4db

Veldig greit. Jeg blør også veeeldig mye de første to-tre dagene, og må bytter hver 2-3 time. Med tampong lå jeg på ca det samme, noenganger hver time.

Bruker forøvrig bind i tillegg de første dagene, mest pga småspotting, det blør ikke over som før.

Jeg er veldig fornøyd. Jeg merker ikke noe til den, jeg får ikke sopp etter menstruasjonen, føler at jeg har mer kontroll, og føler meg renere.

Skrevet

Menskopp. Digger den. Har et truseinnlegg på i tillegg i tilfelle uhellet skulle være ute.

Slipper å bytte bind hver andre time på det værste.

Håper soppen roer seg snart, har kun brukt koppen ordentlig i 3-4 mnd enda. Slipper masse søl, ekstra vasking av både meg selv og klær.

7-9 dager mens, så greit å slippe åpne sår pga bind. Er det kraftig blødning så tømmer jeg ca hver 4. time. Om det er lite to ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...