Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Jeg er alenemor til tre gutter - 4, 8 og 11 år. De er av ulike årsaker hos meg ca 90 % av tiden. Alle tre er aktive, friske, greie barn og hverdagene går fint selv om det er slitsomt til tider. Økonomien går rundt, og vi er ikke vant til å skeie ut noe særlig i det daglige. Vi går mye i fjellet og om sommeren drar vi på familiehytta eller andre ting som ikke koster så mye. Selv om barna er fornøyde, så vet jeg at spesielt de to eldste har en stor drøm om å reise til "syden". Jeg har også kjempelyst, og drømmer om å overraske dem med tur til våren/sommeren! Har spart litt hver mnd lenge, og har nå ca 40 000 på sparekonto. Det blir jo noe mer ila vinteren håper jeg! Har snakket med min mor, og hun har lyst til å være med om det skulle bli noe av (hun vil betale sin egen reise da). Synes det er for risikabelt å reise alene med dem i tilfelle noe skulle skje..... Vil helst ikke reise med venninner, siden dette skal være VÅR ferie på våre premisser. Googler og leter, men ser meg helt "blind"! Alt ser jo så fint ut, og så leser man gjerne anmeldelser fra gjester og ser at de ikke er særlig bra... Er det noen som har vært på tur med barn på min alder og som har et fantastisk fint sted å anbefale??? Vil ha all-inclusive og helst et sted der man finner vannaktiviteter! I alle fall fint basseng og helst kort til stranda. Litt andre aktiviteter er også et stort pluss, men vann er viktigst`! Dette blir en once-in-a-Lifetime-ferie for oss, og jeg er livredd for at vi skal bli skuffet....... Tips mottas med stor takk :-D Anonymous poster hash: f1705...974
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 dytter.... Anonymous poster hash: f1705...974
Gjest Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Rodos , Kypros på slike familie senter. Sumving sandy bay feks.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Mallorca er supert med barn. Saccoma er kjempefint! Var der med to barn og foreldrene mine i fjor. Vi kjøpte tur gjennom Expedia. Ringte og bestilte, og fikk god service, bl.a rom vegg i vegg. Firestjerners all inklusive med stort bassengområde rett ved stranden. Anonymous poster hash: 01bc8...59b
Hellinor Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Vi skal til Rhodos i sommer, hotell aegan blue med Startour. Det VET jeg er bra, flere bekjente har vært der. Er badeland og kjempegod mat (avgjørende ved all inclusive).
Snabeltann Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Hei! Vi drar 19.7 til Palma Nova (Hotel Viva Palma Nova - et utrooolig fint Blue Star Hotel hotelll med underholdning, barneklubber, lite vannland, mange bassenger all inclusive osv) med Star Tour fra Oslo. Har to gutter på 4 og 11 år. Hadde vært superhyggelig å ha noen å reise sammen med. Vi kan hjelpe til å passe barn osv. Er i begynnelsen av 30 årene. Har med gubben og. Mitt tredje barn hehe :-) Ta kontakt hvis interessant :-)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Jeg ville valgt sunwing hotellene til Ving. Det er genialt med barn, du har masse aktiviteter for alle aldre, norsk/svenske ansatte, legesenter på hotellet, underholdning for hele familien :-) Tyrkia og Kypros anbefales!! Vet også Star Tour har samme opplegg men jeg har ingen erfaring med de... Anonymous poster hash: e8d53...203
Dette er min mening: Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Detur har mange flotte all-inclusive hotell med badeland som gir mye for pengene
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Jeg anbefaler Tyrkia, det er billig der og du vil oppleve at de er veldig glade i barn der både i butikker og på hotell/resturanter. Men om jeg var deg så ville jeg sjekket litt rundt utenom reisebyråene også. F.eks om du ser et hotell du liker kan du jo selv sende en prisforespørsel, eller se på hoteller på hotels.com, sjekk også fly, f.eks så vet jeg at om sommeren flyr både Norwegian og SAS til Alanya.En annen ting er det med anmeldeser, husk at noen ser kun det som ikke er bra, så hva er vikrtig for deg/dere? Noen rom kan nok være dårlig rengjort en dag, askebegeret på balkongen var ikke tømt eller at hotellet er noe slitt. Nå har jeg bodd på mange ulike plasser og har ikke latt rommets tilstand gå inn på meg.Det jeg stusser litt på er det med all-inclusiv. Jo jeg har prøvd det også og skal dere være der i 2 uker kan jeg love at dere blir lei maten uansett hvor det er. Ofte så er det samme menyen hver dag. Velg gjerne med frokost slik at alle får i seg noe mat om morgonen, men det å skulle spise alt der vil bli kjedelig. Jeg vet om flere resturanter i Alanya som gir barn mulighet til å få velge en annen rett om de ikke likte det som de valgte først. Anonymous poster hash: 63c0c...218
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Tidlig vår ville jeg dratt til Kanariøyene, Egypt eller Tyrkia. På sommeren er det fint rundt Middelhavet og på Kanariøyene (blir ikke like varmt her da). Egypt og Tyrkia er veldig varmt da. Jeg elsker Hellas, rolig stemning (på mange av øyene iaf) og fantastisk god mat! Synes maten på Mallorca var ganske kjedelig om man ikke betaler 50 euro for et måltid (les: pommefrites, ubestemmelig kjøtt og (om du har flaks) en kvart tomat). Hellas er helt nydelig hva mat angår. Av steder jeg har vært på i Hellas anbefales Rhodos, Naxos (nyyydelige strender) og Milos, ellers skal vel også Korfu, Paros, eller kanskje Skopelos/Skiathos være bra :-) Men det er ikke noe særlig varmt i vannet før i Juni i Hellas. Vil du reise veldig tidlig i vår (februar/mars/april) kan dere dra til Dubai, nydelig strand der og + masse å gjøre med barn :-) Anbefales på det varmeste. Anonymous poster hash: 7ba48...555
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 Jeg var super fornøyd med Tyrkia , vi reiste med nazar, supre hoteller! Anonymous poster hash: 6a48a...656
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 Sunving, Kallithea på Rhodos. Bare helt herlig. Og vi er gjengangere : D Anonymous poster hash: 716db...39b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #14 Skrevet 26. desember 2013 Sunwing Alcudia Beach på Mallorca Anonymous poster hash: 80348...702
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #15 Skrevet 26. desember 2013 Hei, HI her igjen! Tusen takk for mange gode tips, har studert og sett bilder lenge nå :-) Må si jeg har falt litt for Aegean blue på Rhodos :-) Ser og høres kjempeflott ut!!! Men tar gjerne imot enda flere tips!! Anonymous poster hash: f1705...974
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #16 Skrevet 26. desember 2013 Jeg har vært på de typiske feriestedene blant annet i Spania, Hellas og på Kypros. Helt greit der, men Kroatia er så mye bedre! Vi har vært flere år både i Dubrovnic og langs Makarska Riviera. Sistnevnte er en liten og trygg plass, som er veldig godt tilpasset barnefamilier - min favoritt er Tucepi, og hotell Alga er ypperlig for både barn og voksne. Aktiviteter både på dagen og kvelden, fint basseng, kun noen meter ned til stranden. Det eneste som er mellom stranden og hotellet er en fin strandpromenade, der de har restauranter og noen butikker. I Kroatia er det ikke sandstrender, men rullesten, og det er genialt å slippe all sanden både i sko, klær og inn på hotellrommet/leiligheten. Et kjapt googlesøk kan også vise deg private leiligheter, som er billigere å leie, selv om det ikke er all inclusive. Er også flere båter som går ut til noen nydelige øyer i nærheten. Ypperlig for både små pirater og voksne, men mat ombord, musikk, og en unik opplevelse på øyene - Hvar og Brac Slenger med en link til mitt favorittsted, Tucepi http://www.tucepi.com/index.php/en/multimedia/photo-album Anonymous poster hash: 25411...43c
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #17 Skrevet 26. desember 2013 Jeg har vært på de typiske feriestedene blant annet i Spania, Hellas og på Kypros. Helt greit der, men Kroatia er så mye bedre! Vi har vært flere år både i Dubrovnic og langs Makarska Riviera. Sistnevnte er en liten og trygg plass, som er veldig godt tilpasset barnefamilier - min favoritt er Tucepi, og hotell Alga er ypperlig for både barn og voksne. Aktiviteter både på dagen og kvelden, fint basseng, kun noen meter ned til stranden. Det eneste som er mellom stranden og hotellet er en fin strandpromenade, der de har restauranter og noen butikker. I Kroatia er det ikke sandstrender, men rullesten, og det er genialt å slippe all sanden både i sko, klær og inn på hotellrommet/leiligheten. Et kjapt googlesøk kan også vise deg private leiligheter, som er billigere å leie, selv om det ikke er all inclusive. Er også flere båter som går ut til noen nydelige øyer i nærheten. Ypperlig for både små pirater og voksne, men mat ombord, musikk, og en unik opplevelse på øyene - Hvar og Brac Slenger med en link til mitt favorittsted, Tucepi http://www.tucepi.com/index.php/en/multimedia/photo-album Anonymous poster hash: 25411...43c Slovenia kan også anbefales. Var i portoroz engang - varmt og fint. Ca som st tropez bare i slovenia. Går båt til firenze bla som ikke er lengre unna enn en dagstur :-) mye fint å se i slovenia og kroatia - for eksempel svære underjordiske grotter som de i postojna :-) Anonymous poster hash: 7ba48...555
Petetatismos Skrevet 26. desember 2013 #18 Skrevet 26. desember 2013 Sier som en til; Sunwing alcudia beach. Barn under 11-12 spiser gratis med voksne, vi fikk hotell nøkkelen på flyplassen og kunne gå rett inn på hotellet. Når vi reiste sjekket vi inn alt på hotellet og kunne gå rett til security gate da vi kom til flyplassen. Fine basseng, show på kvelden for de som var interessert, lekeplasser, super Strand etc. Vi hadde besteforeldre med også og de syntes også det var toppen og vil at vi drar neste år også Vi bodde på princess (sunwing alcudia Beach) og skulle valgt samme resort og hotell igjen (iforhold til de andre på resorten)
*Yuna* Skrevet 26. desember 2013 #19 Skrevet 26. desember 2013 Sunwing hotellene til Ving Der spiser barn gratis med betalende voksen. Det er fine basseng, barneaktiviteter og underholdning
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #20 Skrevet 26. desember 2013 Har reist en god del, også på charter. Beste stedene jeg har vært er Fig tree bay (star tour) og Rhodos (Kallithea, Ving). Fantastiske steder!! Reiseselskapet jeg er mest fornøyd med generelt er star tour, de gjør alltid det lille ekstra. Anonymous poster hash: 336e2...58d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #21 Skrevet 26. desember 2013 Jeg har vært på de typiske feriestedene blant annet i Spania, Hellas og på Kypros. Helt greit der, men Kroatia er så mye bedre! Vi har vært flere år både i Dubrovnic og langs Makarska Riviera. Sistnevnte er en liten og trygg plass, som er veldig godt tilpasset barnefamilier - min favoritt er Tucepi, og hotell Alga er ypperlig for både barn og voksne. Aktiviteter både på dagen og kvelden, fint basseng, kun noen meter ned til stranden. Det eneste som er mellom stranden og hotellet er en fin strandpromenade, der de har restauranter og noen butikker. I Kroatia er det ikke sandstrender, men rullesten, og det er genialt å slippe all sanden både i sko, klær og inn på hotellrommet/leiligheten. Et kjapt googlesøk kan også vise deg private leiligheter, som er billigere å leie, selv om det ikke er all inclusive. Er også flere båter som går ut til noen nydelige øyer i nærheten. Ypperlig for både små pirater og voksne, men mat ombord, musikk, og en unik opplevelse på øyene - Hvar og Brac Slenger med en link til mitt favorittsted, Tucepi http://www.tucepi.com/index.php/en/multimedia/photo-album Anonymous poster hash: 25411...43c Slovenia kan også anbefales. Var i portoroz engang - varmt og fint. Ca som st tropez bare i slovenia. Går båt til firenze bla som ikke er lengre unna enn en dagstur :-) mye fint å se i slovenia og kroatia - for eksempel svære underjordiske grotter som de i postojna :-) Anonymous poster hash: 7ba48...555 Slovenia står allerede øverst på ønskelisten! Så kjekt å høre positive erfaringer. Jeg har villet reise dit siden jeg var 12-13 år, men ingen deler lysten min, dessverre. Men en gang skal jeg dit! Anonymous poster hash: 25411...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå