Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer. Vet ikke hva som feiler jenta vår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal starte, men...

Hun er 9 uker gammel. Sov mye og godt de første ukene, soving, spising og bæsjing var det det gikk i ;)

Men plutselig, rundt 6 ukers alder snudde det. Hun begynte å sove kun 10 min dupper på dagen og det endte med illskriking fordi hun alltid var overtrøtt.

Slik er det enda, hun sover på natta,men ikke på dagen. Og er såklart takknemlig for natta, men aner ikke hvorfor hun ikke sover på dagen. Eller,jeg har mine mistanker ettersom hun stadig er surklen i halsen og får sure oppstøt. Opptil 5 oppstøt på 5 min har jeg registrert. Men dette har hun på natta også og likevel sover hun da. Tror jeg hvertfall. Hun er sur og gretten fra morgenen av,så hun sover nok ikke så godt. Likevel er hun helt rolig hele nettene. Men dagene er et helvete. Jeg mistenker stille refluks, men vet jo ikke om det er det eller om det er det som gjør at hun ikke sover. Dagene er helt ødelagt og jeg sitter mye og gråter.

Vi har brukt mangfoldige kroner på kiropraktor,manuellterapeut og akupunktør, men ingenting har bedret seg. Kiropraktor fant låsninger som kun fikset.

Jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Fastlegen henviste til ph måling på sykehuset,men det tar nok tid før vi får kommet inn dit. Hun ville heller ikke skrive ut medisin før vi hadde tatt måling. Dagene er som sagt et helvete og jeg går med en vond klump i magen hele tiden. Klarer ikke å få de rette følelsene for jenta pga disse fæle dagene. Ønsker henne bare bort.

Får vondt av å skrive dette, men er på randen nå. Mannen hjelper så godt han kan, men er en fortvila situasjon.

Syns synd på eldste gutten siden jeg er konstant stressa og sur.

Jeg vil bare bort. Har lyst å forsvinne slik at jeg slipper å ta meg at henne.

Skrev et innlegg tidligere idag. Var da så fortvila at jeg ringte legevakten. Men der ble vi bare avfeid.

Huff, jeg vil bare fort fra alt dette.

Anonymous poster hash: 0f52e...25f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo mest ut som refluks. Vi har ei som lignet på dette som baby, der var det så enkelt som melkeintolleranse. Hun ble satt på Nutramigen morsmelkerstatning og ble en helt ny baby.

Sover hun ikke på dagtid uansett om hun er i bæresele, på trilletur, på biltur e.l.?

Anonymous poster hash: abcc8...3ee
Skrevet

Dette gjør du sikkert allerede, men prøv å heve hodeenden i det hun sover i om dagen.

Skjønner godt du er fortvilet. Håper dere får raskt time på sykehuset.

Klem til deg!

Anonymous poster hash: 1c596...3c3

Skrevet

Jeg skjønner at dette tarpå og er slitsomt for seg, HI!

Hadde selv ett barn som var veldig mye syk og dårlig det første leveåret og jeg ble deprimert av det.

Jeg foreslår at du ringer fastlegen din når de åpner igjen og ber han sende en purring til sykehuset, bare fortell hvordan du har det selv med det samme. Så vil jeg tipse deg/dere om å dele opp litt mtp ansvar for bama. Ta med deg ditt eldste barn og la far være hjemme med det minste barnet. Så bytter dere litt på.

Snakk med familie om hvordan du har det. Trill deg turer og kom deg ut en tur, det hjelper på humøret.

Du vil ikke bort fra henne, det lover jeg deg! Det er vondt å ha det slik, bit tennene sammen, hun trenger deg!

Skrevet

Hei. Føler med deg. Jenta vår fikk påvist stille reflux da hun var tre måneder. I dag er hun straks to og har nå vokst det av seg. For oss hjalp medisinene helt fantastisk. Før det gikk hun knapt opp i vekt og slet med pusteproblemer (sure oppstøt son gjorde at hun satte i halsen) og kvalme. Ikke noe greit når man ikke vet hva som er galt. Håper dere finner ut av det. Bare mas på lege, sykehus og fortell om situasjonen og uroen din. Kontakt også helsestasjonen for hjelp, tips og samtale.

Ting som kan hjelpe mot reflux er å la barnet ligge med hevet seng, spise små mengder av gangen. For oss hjalp det da hin fikk medisin og begynte med velling (3mnd) på legens ordre. Det finnes en morsmelkerstatning på apoteket som er bra for barn med reflux, hindrer oppstøt. Denne er ikke reseptbelagt.

Håper ting blir bedre for dere. Del tankene og bekymringene dine med venner og familie. Er ikke noe greit å være alene med slike tanker. Det blir bedre.

Anonymous poster hash: 90085...308

Skrevet

Mitt barn sov også godt om natta selv om hun hadde kraftig stille refluks. Hun ble så dårlig av det at hun nektet plent å spise pga smerter. Vi var på sykehuset i en mnd med sonde. Etter det var mat et helvete. Det gikk på nervene løs. Først etter 1 1/2 år ble hun bedre av spisevegringen.

Så jeg anbefaler deg å purre på legen før det blir så ille som i vårt tilfelle.

Skrevet

Det høres jo mest ut som refluks. Vi har ei som lignet på dette som baby, der var det så enkelt som melkeintolleranse. Hun ble satt på Nutramigen morsmelkerstatning og ble en helt ny baby.

Sover hun ikke på dagtid uansett om hun er i bæresele, på trilletur, på biltur e.l.?

Jo,hun sover 10-15 min maks,før hun er våken igjen. Slik går dagene og hun blir kjempegretten allerede på formiddagen. Da hylskriker hun.

Sov din også lite?

Kan du fortelle litt mer om din situasjon og babyen din?

Hi

Skrevet

Hun er 9 uker gammel. Sov mye og godt de første ukene, soving, spising og bæsjing var det det gikk i ;)

Men plutselig, rundt 6 ukers alder snudde det. Hun begynte å sove kun 10 min dupper på dagen og det endte med illskriking fordi hun alltid var overtrøtt.

Slik er det enda, hun sover på natta,men ikke på dagen. Og er såklart takknemlig for natta, men aner ikke hvorfor hun ikke sover på dagen. Eller,jeg har mine mistanker ettersom hun stadig er surklen i halsen og får sure oppstøt. Opptil 5 oppstøt på 5 min har jeg registrert. Men dette har hun på natta også og likevel sover hun da. Tror jeg hvertfall. Hun er sur og gretten fra morgenen av,så hun sover nok ikke så godt. Likevel er hun helt rolig hele nettene. Men dagene er et helvete. Jeg mistenker stille refluks, men vet jo ikke om det er det eller om det er det som gjør at hun ikke sover. Dagene er helt ødelagt og jeg sitter mye og gråter.

Vi har brukt mangfoldige kroner på kiropraktor,manuellterapeut og akupunktør, men ingenting har bedret seg. Kiropraktor fant låsninger som kun fikset.

Jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Fastlegen henviste til ph måling på sykehuset,men det tar nok tid før vi får kommet inn dit. Hun ville heller ikke skrive ut medisin før vi hadde tatt måling. Dagene er som sagt et helvete og jeg går med en vond klump i magen hele tiden. Klarer ikke å få de rette følelsene for jenta pga disse fæle dagene. Ønsker henne bare bort.

Får vondt av å skrive dette, men er på randen nå. Mannen hjelper så godt han kan, men er en fortvila situasjon.

Skrev et innlegg tidligere idag. Var da så fortvila at jeg ringte legevakten. Men der ble vi bare avfeid.

Fatter ikke hvordan mødre som har barn som sover hele natta kan sitte å grine og klage.... Mitt barn sov oså maks ti min dupper på dagen i denne alderen... men han sov heller ikke spesielt godt om natten, for å si det mildt. En periode kun han våkne minst en gang i timen. Noen ganger hvert 20 min. Da så jeg litt stjerner kan du si. Han er en skjønn frisk gutt i dag, som sover MASSSE. Ting går seg til. Nyt kveldene og natten og ro ned hormonenen dine. 

Anonymous poster hash: 9e0d1...8aa

Skrevet

Akkurat vært gjennom det samme med nr 3 her som er 6 mnd!! I 5 mnd nå har vi levd i et helvete som nesten har tatt knekken på oss. Mye skriking og lite søvn, tydelig at hun svelger unna og har vondt. Ble faktisk værre etter 5 mnd! Fikk tenner og introduserte mat, det forværret. Leger avfeid da hun legger så godt på seg, men hun spiser jo for trøst helt panisk stakkars. Men vi har fått hjelp! Ble satt på medisin, men værre. Bruker nå gaviscon etter hvert måltid. Ble en forbedring på 70-80 prosent etter første døgn!! Bor du langt unna Oslo? Det et en barnelege på volvat som heter Kristin Jensen, hun er så dyktig og god! Kan masse om reflux! Ring dit, vi har også brukt masse penger på behandling, bedre å bruke de der!! Lykke til, vet hvor jævlig det er!!!

Anonymous poster hash: 1d898...ccd

Skrevet

Hei. Føler med deg. Jenta vår fikk påvist stille reflux da hun var tre måneder. I dag er hun straks to og har nå vokst det av seg. For oss hjalp medisinene helt fantastisk. Før det gikk hun knapt opp i vekt og slet med pusteproblemer (sure oppstøt son gjorde at hun satte i halsen) og kvalme. Ikke noe greit når man ikke vet hva som er galt. Håper dere finner ut av det. Bare mas på lege, sykehus og fortell om situasjonen og uroen din. Kontakt også helsestasjonen for hjelp, tips og samtale.

Ting som kan hjelpe mot reflux er å la barnet ligge med hevet seng, spise små mengder av gangen. For oss hjalp det da hin fikk medisin og begynte med velling (3mnd) på legens ordre. Det finnes en morsmelkerstatning på apoteket som er bra for barn med reflux, hindrer oppstøt. Denne er ikke reseptbelagt.

Håper ting blir bedre for dere. Del tankene og bekymringene dine med venner og familie. Er ikke noe greit å være alene med slike tanker. Det blir bedre.

Takk for svar :)

Hva heter den morsmelkerstatningen?

Jeg var hos vikar for fastlegen, og hun visste ikke hva ph måling var engang. Måtte nesten tvinge henne til å sende henvisning mens jeg forklarte hva det var. Hun visste ikke hvor den skulle sendes hen engang (hvilken avd på sykehuset). Det visste ikke jeg heller, så gudene vet hvor hun sendte den hen. Fastlegen min har ferie, så hun får jeg ikke tak i.

Noe må skje kjapt, jeg orker ikke en dag til med dette.

Jeg ammer nå,men hvis det kan hjelpe med mme fra apotek så reiser jeg og kjøper imorgen.

Hi

Skrevet

Fatter ikke hvordan mødre som har barn som sover hele natta kan sitte å grine og klage.... Mitt barn sov oså maks ti min dupper på dagen i denne alderen... men han sov heller ikke spesielt godt om natten, for å si det mildt. En periode kun han våkne minst en gang i timen. Noen ganger hvert 20 min. Da så jeg litt stjerner kan du si. Han er en skjønn frisk gutt i dag, som sover MASSSE. Ting går seg til. Nyt kveldene og natten og ro ned hormonenen dine.

Anonymous poster hash: 9e0d1...8aa

Herlighet for et svar til en fortvilt mor! Jeg hadde også en baby som sov lite på dagen og våknet ofte om natten, men har ingen vanskeligheter med å forstå denne mammaens frustrasjon.

Det er jo ikke mangel på søvn hun klager på, men hun er lei av å se babyen sin være plaget av noe/være utilpass!

Til hi: syns også dette høres ut som stille refluks. Jeg tror nemlig min jente hadde dette også som baby, men vi fikk ph måling for seint.. Hun var allerede over året når vi fikk komme inn, og ting hadde begynt å bedre sej i forhold til søvn osv..

Forstår hvordan du har det, min lille var konstant overtrøtt de første månedene.. Purr på den ph målingen du ;)

Anonymous poster hash: 7b287...7a3

Skrevet

Men hvis jeg kjøper inn mme fra apotek, vil det hjelpe på refluxen eller kun hvis hun har melkeallergi?

Hi

Skrevet

Er det nutramigen vi må kjøpe for å prøve?

Og hvis hun viser tegn til bedring og senere får påvist allergi hos lege, får vi igjen beløpet vi har lagt ut på mme før allergien er påvist?

(Den er jo ganske dyr uten blå resept)

Skrevet

Hva heter den morsmelkerstatningen?

Jeg var hos vikar for fastlegen, og hun visste ikke hva ph måling var engang. Måtte nesten tvinge henne til å sende henvisning mens jeg forklarte hva det var. Hun visste ikke hvor den skulle sendes hen engang (hvilken avd på sykehuset). Det visste ikke jeg heller, så gudene vet hvor hun sendte den hen. Fastlegen min har ferie, så hun får jeg ikke tak i.

Noe må skje kjapt, jeg orker ikke en dag til med dette.

Jeg ammer nå,men hvis det kan hjelpe med mme fra apotek så reiser jeg og kjøper imorgen.

Hi

Mener det heter enfamil ar. Det er tykningsmiddel i det som reagerer med magesyren så barnet ikke skal gulpe så mye. Hør på apotek, og ring legen din igjen. Eventuelt kontakt volvat. Legen vi ble henvist til het beintson (tror det staves slik) og jobber på ullevål sykehus, gastrolege på poliklinikken. Veldig dyktig. Ser du har fått mange råd. Ta til deg de som er til hjelp og la resten prelle av :-)

Skrevet

Vet ikke når legen min er tilbake pga ferie. Men tidligst neste uke. Jeg bor på Vestlandet, og vet ikke hvem jeg skal kontakte i disse juletider når legevakta bare avviser :(

Men får man kjøpt det tykningsmiddelet reseptfritt?

Hi

Skrevet

Jo,hun sover 10-15 min maks,før hun er våken igjen. Slik går dagene og hun blir kjempegretten allerede på formiddagen. Da hylskriker hun.

Sov din også lite?

Hi

Hun var helt fin til hun passerte seks uker, så plutselig voldsomme skriketokter og søvnproblemer. Men sov greit om natta, så det var jo til å leve med. Men bare korte dupper, mye promping og "svelgelyder," skrik og atter skrik. Hun lot seg roe noenlunde på trilletur utendørs, men våknet i det vogna stod stille. All annen soving på dagen var trøblete.

Etter et par dager på Nutramigen ble hun helt fin.

Skrevet

Du må ringe sykehuset og spørre om de har fått henvisningen.

Er der en barneavdeling, så er det de som skal ha fått den.

Den som roper høyest får mest, så du må rett og sle tt bare stå på.

God bedring, refluxbarn har det ikke noe godt :(

Anonymous poster hash: 984c3...a3a

Skrevet

Min er 22 mndr og har hatt en rolig periode mht reflux. Men ser ut til å starte igjen. Ser flere gode tips her og flere i samme båt. Og finnes det noen spesiell kost å holde seg til?

Min spiser særs lite og alt er en kamp.....

Skrevet

Sov din også lite?

Hi

Hun var helt fin til hun passerte seks uker, så plutselig voldsomme skriketokter og søvnproblemer. Men sov greit om natta, så det var jo til å leve med. Men bare korte dupper, mye promping og "svelgelyder," skrik og atter skrik. Hun lot seg roe noenlunde på trilletur utendørs, men våknet i det vogna stod stille. All annen soving på dagen var trøblete.

Etter et par dager på Nutramigen ble hun helt fin.

Det er jo som å lese om jenta vår. Så da kandet altså veldig godt være melkeintoleranse?

Men hvordan går man frem i forhold til å få refundert penger for denne dyre mme? Hvis det viser seg å være melkeintoleranse.

Hi

Skrevet

Vi brukte Enfamil mme.

Hjalp Enfamil mme mot refluxen? Eller brukte dere noe i tillegg?

Hi

Skrevet

Du må ringe sykehuset og spørre om de har fått henvisningen.

Er der en barneavdeling, så er det de som skal ha fått den.

Den som roper høyest får mest, så du må rett og sle tt bare stå på.

God bedring, refluxbarn har det ikke noe godt :(

Anonymous poster hash: 984c3...a3a

Ja,sykehuset har barneavdeling. Jeg skal ringe og purre, er ganske desperat etter å få jenta vår frisk. Men blir kanskje feil å ringe imorgen, 2.juledag?

Hi

Skrevet

Mener emfamil er reseptfritt. Det hjelper mot reflux. Ring sykehuset i morgen, bare å stå på. Den dyre melkefrie erstatningen kan fås på resept og er da ikke så dyrt.

Skrevet

Tenkte bare å teste ut den melkefrie erstatningen eller den mot reflux nå i helga. Men ut fra beskrivelsen, hva tror dere er galt? Allergi eller reflux?

Hi

Skrevet

Har ikke peil på hva det kan være men syns du skal purre, og også si at det går ut over storebror...

Anonymous poster hash: 0759b...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...