Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Kan man tine vaniljeis fra boks og blande inn bringebær saus, porsjonere i glass og fryse igjen. Vil gjøre litt mer ut av desserten enn den boksen på bordet liksom. Alternativet med nonstop og peanøtter tenkte jeg og på men hva tror dere om det første alternativet mitt? Anonymous poster hash: 1c936...126
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Det tror jeg går veldig bra! :-) Anonymous poster hash: ba8d1...47d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Nei, når isen først har tint, smaker det høgg om du fryser den igjen. Anonymous poster hash: 07365...962
<3 2G <3 Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Isen smaker ikke godt når den har ting og blitt frosset igjen. Lag heller en lun saus og hakk opp det andre
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Nei den vil krystallisere seg og smake ekkelt. Bedre å ha skåler med noe godt å ha på på bordet sammen med isen Anonymous poster hash: 43070...e35
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Hvis jeg tar isen i hurtigmikseren da så den ikke tiner helt og så vender inn bringebærsaus.Vil den krystallisere seg og smake høgg da og? Anonymous poster hash: 1c936...126
soleia Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Ville heller servert bringebærsaus ved sida av isen. Du kan jo legge den opp i glas før servering og helle bringebærsausen over, og kanskje pynte med feks sjokoladestenger eller ei passande julekake? - evt ha småkaker ved sida av. Endret 25. desember 2013 av soleia
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Hva med å lage isen selv, så kan du blande i akkurat det du vil? Det er overraskende lett å lage is Anonymous poster hash: f8dcc...dc8
Nyttårs barn Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Lag varm saus til å ha ved siden av isen. Sjokoladesaus er også nam.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #10 Skrevet 25. desember 2013 Har ikke fløte;) Hva med å lage isen selv, så kan du blande i akkurat det du vil? Det er overraskende lett å lage is Anonymous poster hash: f8dcc...dc8 Anonymous poster hash: 1c936...126
BellaSuz Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 Det funker fint om du passer på å røre i isen under innfrysningen, da unngår du at den krystalliserer seg. Jeg bruker å lage lakris-is på den måten og det blir et godt resultat!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #12 Skrevet 25. desember 2013 Det funker fint om du passer på å røre i isen under innfrysningen, da unngår du at den krystalliserer seg. Jeg bruker å lage lakris-is på den måten og det blir et godt resultat! Nam! Lakris is! Tell me more? Hvordan gjør du det? Og hvilken lakris brukes? Anonymous poster hash: 07413...a8d
BellaSuz Skrevet 25. desember 2013 #13 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Det funker fint om du passer på å røre i isen under innfrysningen, da unngår du at den krystalliserer seg. Jeg bruker å lage lakris-is på den måten og det blir et godt resultat! Nam! Lakris is! Tell me more? Hvordan gjør du det? Og hvilken lakris brukes? Anonymous poster hash: 07413...a8d Vet ikke om jeg kan gi deg oppskriften, den er sykt god og avhengighetsskapende 😂Jeg bruker 1 l god vanilje is som jeg lar stå litt frem på benken til den blir halvtint, og 1 pose pandalakris. Koker opp lakrisen med vann til det blir en seig masse, som grøt. Spe på med litt mer vann underveis enn å bruke for mye. Det gjør ingenting om ikke alle lakrisbitene er helt oppløst, det blir bare bedre😋 Avkjøl kasserollen i vannbad til den er litt kjølig. Så rører du det bare sammen og setter det tilbake i fryseren igjen mens du rører ca hver halvtime/time, avhenger av fryseren. Tilslutt jager du ut bikkje, barn og mann og setter deg godt tilrette i sofaen med heeeele boksen😄 Endret 25. desember 2013 av BellaSuz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå