Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Hvor lenge gikk du? Greide du åpne deg? Ble du bra? Jeg må gå...fornuften i meg vet jeg må, men jeg tror ikke jeg greier. Får lyst å gråte bare jeg ser brevet :-( Anonymous poster hash: 647db...785
<3 2G <3 Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 4-5 mnd. Fikk god hjelp og er mye bedre rustet til å håndtere hverdagen
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Oi..jeg trodde det måtte mange år til. 4-5 mnd er jo overkommelig. Kan jeg spørre hvorfor du gikk? HI Anonymous poster hash: 647db...785
<3 2G <3 Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Depresjon. Kan fortsatt ha tunge dager, men er flinkere til å finne ut hva som tunger meg og prate om det med mannen eller venninner. Noen trenger lengre tid så klart, men det er utrolig godt å få hjelp Går fint skal du se
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Det spørs jo helt hva du går for det, da. Selv gikk jeg til en psykolog privat og på eget initiativ etter fødsel. Var ikke syk og fikk ingen diagnose, men hadde noen issues som toppet seg etter fødsel. Gikk i 5-6 måneder før jeg følte at jeg ikke trengte det lenger. Anonymous poster hash: 369f5...7e9
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Dette klarer du! Jeg skjønner at det er tøft, men det er vel nødvendig for å bli bedre? Jeg har gått til psykolog etter dødsfall og selv om det selvfølgelig ikke kunne reparere noe, så hjalp det i hvert fall litt. Og litt fremgang er alltid bedre enn ingen fremgang. Jeg synes du skal fokusere på å komme deg til psykologen i første omgang og så tar du det gang for gang. Det kan ta lang tid før du klarer å åpne deg eller føler en bedring, men det betyr ikke at du går dit forgjeves. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Min terapeut var psykiater, men det er jo mye det samme. Gikk fire år, opplevde det som nyttig. Anonymous poster hash: 65f46...84b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Jeg går jevnlig, og har gått i litt over fem år. Psykologer er ikke skumle, og du kan bestemme helt selv hva du vil snakke om. Noen har kanskje vansker i starten, men du kan åpne deg når du vil, om du blir trygg på psykologen din. Det er også viktig å ha en god kjemi med psykologen, har jeg erfart, men det er viktig å huske at den kan komme etter hvert. Jeg har tenkt å bytte noen ganger (har hatt en del forskjellige psykologer), men etter hvert lærer man hverandre å kjenne, og da går det så mye bedre Jeg har en positiv erfaring med psykologer. Men det er viktig å gi gjøre en innsats selv også. Psykologer er ikke vidundermennesker, men de rettleder deg på veien opp og frem Anonymous poster hash: cefa9...ea8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Jeg gikk først til en eldre psykolog og det føltes bare kleint. Greide ikke å sette ordpå noe og det føltes ikke som om han ante hva jeg strevde med. Så flytta jeg og fant en annen superfin psykolog! Han hjalp meg å få orden på tanker og følelser og ga meg noen verktøy. Hadde bare 4-5 samtaler med ham, så klarte jeg meg fint selv. Kjemi betyr nesten alt! Anonymous poster hash: 45320...dc4
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #10 Skrevet 25. desember 2013 Jeg har fått til to stykker. Først en dame jeg ikke hadde noen kjemi med og som bare satt og ventet på at jeg skulle si noe. Byttet til en annen på samme kontor, super fyr som jeg fikk veldig mye hjelp av. Var i forbindelse med samlivsbrudd, både i parterapi og alene. Veldig glad jeg gikk. Anonymous poster hash: acdc3...ed7
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 Talk for svar...det hjelper å se at det har funket. Jeg vil så gjerne, men vet ikke om jeg er sterk nok til prosessen :-( HI Anonymous poster hash: 647db...785
mamma_til_verdens_beste Skrevet 25. desember 2013 #12 Skrevet 25. desember 2013 Har selv aldri vært hos psykolog, men jeg vet om folk som bare har hatt behov for 4-5 samtaler, samt andre som har gått ved behov i mange år. Det spørs nok hva problemet er.Liker du ikke psykologen, eller føler du at du ikke har nytte av samtalene så er det jo ingen som tvinger deg til å fortsette.Dørstokkmila blir sikkert ikke kortere, så sett deg på nett og finn fram til noen du kunne tenke deg å kontakte, og fastsett en dag du skal ringe.Lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 Jeg skal nok gå første gang. Får ta det fra der. Skal prøve å gå iallfall. Ble utsatt for et overgrep i barndommen og jeg er redd det å ta tak i det vil bare gjøre det verre... HI Anonymous poster hash: 647db...785
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #14 Skrevet 26. desember 2013 Gikk i to år, skulle ha gått lengre, men vokste forbi barnepsykologen. Fikk barnepsykolog da jeg var 16, og syntes jo det var rart, og hadde voksenproblemer året etter som hun ikke kunne hjelpe med. Har PTSD Anonymous poster hash: 98619...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå