Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Og jeg lurer på hvor ofte det skjer komplikasjoner som at ungen sitter fast osv? Anonymous poster hash: 514b4...efe
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Når man tenker på hvor mange barn som blir født hver dag er det heldigvis en veldig liten prosent som ender med komplikasjoner og dramatikk, men det er klart det skjer jo innimellom. Av en eller annen grunn er det ingen som går og snakker om alle de problemfrie fødslene som går helt etter boka, det som snakkes om er de dramatiske fødslene... Anonymous poster hash: 38637...8f8
<3 2G <3 Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Jeg snakker om mine ganske så vanlige fødsler. Var vondt og ting jeg ikke vil gjøre igjen skjedde ja. Men ikke noe drama eller farlig. Det er ikke ofte barnet blir stående fast, de har en løsning for alt.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Det beste er å forberede seg på det verste slik at du ikke ender med traumer eller en fæl opplevelse. Jeg selv hadde en tre-dagers fødsels som stoppet opp og sluttet med en masse leger og jordmødre og en tang (AU!). Føltes ikke ille i etterkant siden jeg viste at det kunne skje, men glad for at jeg var forberedt. Det er kanskje ikke så ofte at en fødsel medfører komplikasjoner i stor grad (har ikke hatt problemer i etterkant jeg heller), men like greit å være forberedt på at det kan skje. Dessuten er det noe annet og stå opp i fødselen selv - man venter jo på noe godt, så av en eller annen grunn føles det ikke så ille som det kan høres ut som... Og så er det veldig rart så fort alt er glemt når barnet er ute (og smertene er borte-vekk med een gang) :-) Og nei, barnet blir ikke stående fast, de bruker tang/sugekopp/keisersnitt om det blir alvorlig. De tar blodprøver og måler puls på barnet hele tiden om ting går for sakte og reagerer i god tid. Anonymous poster hash: aaae9...00c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Begge mine satt fast, men de kom ut etterhvert med hjelp fra et dusin leger og jordmødre. Anonymous poster hash: fc0c2...42b
<3 2G <3 Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Og du vil bare fortsette å få høre de, så snakk med jordmor om du blir virkelig bekymret. Men ikke heng deg opp i ting, ikke alltid så lett men lurt
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Min gikk kjempe fint, var stjerneskikker, hun kom ut på 20 min. Sånn da fikk du en fin historie Anonymous poster hash: f63fb...abe
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Ble lettere skremt når jeg hørte om baby som satt fast og de måtte knekke armen til baby for å få den ut. Ikke pusta babyen heller og den lå i koma en periode. Puster visst selv nå, men mest sannsynlig må de forvente hjerneskade av no slag.. Hi Anonymous poster hash: 514b4...efe
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Syns det var rart det ikke ble hastesnitt før det gikk så langt Anonymous poster hash: 514b4...efe
<3 2G <3 Skrevet 25. desember 2013 #10 Skrevet 25. desember 2013 Det er det ikke ofte skjer heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 Syns det var rart det ikke ble hastesnitt før det gikk så langt Anonymous poster hash: 514b4...efe En vanskelig skulderforløsning er vanskelig å forutse før det faktisk er for sent. Det er jo en kombinasjon av flere faktorer, at skuldrene til barnet er brede, at mors bekken er smalt og gjerne at barnet vrir seg litt skjevt ned i fødselskanalen, når hodet til barnet er på utsiden og skuldrene kiler seg fast i bekkenet er det for sent for keisersnitt og barnet må bare brytes ut. Jeg opplevde akkurat det samme, barnets skulder og arm fikk veldig hard medfart, men den ofres for at barnet skal få luft. Mitt barn måtte gjenoppleves, og ble ikke friskemeldt for hjerneskade før det var 1 år gammelt, men heldigvis gikk det helt bra med hodet. Armen er et annet kapittel, den ble hardt skadet og vil alltid ha betydelig nedsatt funksjon og styrke. På sykehuset har de sagt at i snitt blir 5 barn i året skadet på denne måten pga vanskelige skulderforløsninger i Norge, så det er virkelig ikke ofte deg skjer altså. Anonymous poster hash: 38637...8f8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #12 Skrevet 25. desember 2013 Syns det var rart det ikke ble hastesnitt før det gikk så langt Anonymous poster hash: 514b4...efe En vanskelig skulderforløsning er vanskelig å forutse før det faktisk er for sent. Det er jo en kombinasjon av flere faktorer, at skuldrene til barnet er brede, at mors bekken er smalt og gjerne at barnet vrir seg litt skjevt ned i fødselskanalen, når hodet til barnet er på utsiden og skuldrene kiler seg fast i bekkenet er det for sent for keisersnitt og barnet må bare brytes ut. Jeg opplevde akkurat det samme, barnets skulder og arm fikk veldig hard medfart, men den ofres for at barnet skal få luft. Mitt barn måtte gjenoppleves, og ble ikke friskemeldt for hjerneskade før det var 1 år gammelt, men heldigvis gikk det helt bra med hodet. Armen er et annet kapittel, den ble hardt skadet og vil alltid ha betydelig nedsatt funksjon og styrke. På sykehuset har de sagt at i snitt blir 5 barn i året skadet på denne måten pga vanskelige skulderforløsninger i Norge, så det er virkelig ikke ofte deg skjer altså. Anonymous poster hash: 38637...8f8 Sorry, et par skrivefeil der... Anonymous poster hash: 38637...8f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå