Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Blemmer og prikker ved rompa, nedover bena, hendene, armene og i ansiktet. Mange små røde prikker på tunga. Blemmer på innsiden av leppa. Ingen ting på bryst/mage rygg og hode. Høy feber. Hun er generelt hoven på hele kroppen. Hun har ikke sovet noen ting på halvannen døgn. Hun bare skriker og sier at hun svir og og verker. Nesten konstant. Spiser ikke. Må tvinge i henne drikke med sprøyte. Hun klarer ikke drikke selv da det gjør så vondt. Hun har småklaget over øreverk forut dette. Hun har tatt alle vaksiner i vaksineprogrammet. Vi har gitt henne polaramin, paracet, badert henne, smurt henne med diverse salver. Ingen ting hjelper, men feber går ned. Uansett er hun (og vi) helt desperat etter søvn nå. Har en baby på 3 mnd. Er vannkopper farlig for han? Legevakten konkluderte med vannkopper over telefon. Og at vi måtte ta tiden til hjelp.... Anonymous poster hash: 28ebe...de4
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Klarer hun å sovne/sove oppå deg om du bader med henne i badekaret? Sett på White Noise app på mobilen for en jevn dur, og sett henne skrevs over deg i badekaret med hennes ansikt mot ditt bryst. Slik fikk jeg mine småbarn til å sove om de var syke eller utrøstelige... Dere kan også kjøpe Hvitvask på apoteket, det kan lindre kløe... Får dere i henne nok næring og væske? Tisser hun? Anonymous poster hash: 53882...340
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Jeg syns det høres ut som hånd munn og fotsyken Anonymous poster hash: 0708b...b7f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Vannkopper skal jo sprekke, her begynte det å gå hull på de etter ca. et døgn. Anonymous poster hash: c6bce...dd6
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Hvis det er vannkopper, vil det lindre å gi hun et lunkent havrebad. Du lager en liten pose med havregrøt/havremel og lar det ligge i badekaret. Vi fikk det Jul 2011, ble lite søvn og mye nattbading. Men han ble fort frisk og blid igjen. Ga paracet, ellers bare havrebad, alt var jo stengt i nabolaget. Men så vidt jeg vet får man ikke prikker på tungen av vannkopper, så det virker på meg som hånd munn og fot sykdom. Mannen fikk det for 2 år siden (guttungen slapp, det var det ironiske ved det hele), han sa det var veldig vondt, særlig i munnen. Hvis hun har veldig vondt i halsen kunne det vært skarlagens feber. Guttungen fikk det i juni, han gikk ned 2 kg på 1 uke, spiste ingenting og klagde over fryktelig vondt i halsen og hodet. Man kan få rød flammende utslett på kroppen, ofte lokalisert (rumpen, lysken, lår og legg, armene). Da er det lege og antibiotika. Anonymous poster hash: 9443f...a43
FirstAidKit Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Uten at jeg er lege, så høres det mer ut som hånd, fot og munnsyke enn vannkopper. Google det, så får du mer informasjon. Vårt barn hadde det i høst, eneste jeg kan si er at det går over. Lykke til og god bedring!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Hånd, munn og fotsyke kan være mye mer plagsomt enn vannkopper, og jeg synes også det høres ut som det... Anonymous poster hash: 02009...ca8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Men vannkopper kan fint komme inni munnen og ned i halsen.. Anonymous poster hash: 86bb6...046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå