Gå til innhold

Ville de sagt på ultralyd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva man ikke kan få for seg;)

Tok første ultralyd i uke 14 og fikk vite at 95% sikkert så var det en gutt. Har hatt flere ultralyder etter dette og fortalt dette og da har dem egentlig slik jeg husker aldri avkreftet dette. Så hadde jeg en på besøk istad som tok en sånn spådom og sa at jeg har jente i magen. Ble så forvirret nå og begynte å tenke tenk om det er sant.

Tror dere at når jeg snakker om gutt under ultralyden og sier han at de ville sagt du dette er en jente om dette var tilfellet???

Anonymous poster hash: b7592...2ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva man ikke kan få for seg;)

Tok første ultralyd i uke 14 og fikk vite at 95% sikkert så var det en gutt. Har hatt flere ultralyder etter dette og fortalt dette og da har dem egentlig slik jeg husker aldri avkreftet dette. Så hadde jeg en på besøk istad som tok en sånn spådom og sa at jeg har jente i magen. Ble så forvirret nå og begynte å tenke tenk om det er sant.

Tror dere at når jeg snakker om gutt under ultralyden og sier han at de ville sagt du dette er en jente om dette var tilfellet???

Hva i alle dager får deg til å tro at spådommen er riktig? Det er jo bare svada

Skrevet

Ville stolt mer på en ultralyd enn en spådom

Anonymous poster hash: 59392...41d

Skrevet

Jo da gjør jo det, men ble så usikker på om legen i uke 14 sa feil og at de kanskje dom tok ultralyd i ettertid ikke ville rette på meg når jeg henvendte meg til babyen som ham.

Derfor lurte jeg på hva dere tenkte om de da hadde sagt du det stemmer ikke at det er en han som du sier men en hun.

Skrevet

stakkars unge om han/hun skal få en mor som deg.. som begynner å tvile på hva en utdannet profesjonell jordmor/lege/gyno forteller deg når en eller anna "spåkone" sier at det er ei jente.. 

Anonymous poster hash: 9a240...f3a
Skrevet

Spåkona kan ta feil, UL kan vise feil

Men jeg stoler langt med på en utdannet lege/jordmor enn ei spåkone

Skrevet

Jeg ville IKKE stolt på det nei.

Jeg var på UL i uke 12. Vet jo at det er bare 50% 50 % da, men hun var sikker på at det var en gutt jeg hadde i magen.

Da jeg var på ordinær UL, sa jeg "Vet jo at det var usikkert da, men fikk vite på UL i uke 12 at det var en gutt".

Da sa hun "Ja, det ser ut som det er noe der ja". Og det var den "bekreftelsen" liksom.. 

Tror ikke hun gadd å sjekke så nøye siden jeg sa dette..

Det var forøvrig en dårlig , sur, unøyaktig drittkjerring som foretok ultralyden da.

Ut kom en jente. 

Skrevet

Ok, men det jeg egentlig lurte på er: Dersom jeg under flere ultralyder den seneste tid ( er i uke 33) snakker om babyen i magen som "han", hadde ikke da legen sagt du jeg ser egentlig ikke en han der men en hun, dersom det var tilfellet. Eller hadde de latt meg tro det jeg allerede trodde???

Skrevet

Jeg har vært på mange UL utenom den vanlige og legene sier aldri noe om kjønn med mindre jeg spør, og da er detikke noe de er opptatt av.

Jeg tror ikke de ville korrigert deg med mindre du spør direkte, ikke alle vil jo vite kjønn engang så de tar vel ikke for gitt at du vet.

Anonymous poster hash: 1eeac...2e3

Skrevet

Hadde du sagt du ble spådd hadde de nok sagt det var tull på ultralyd ja. :-D

Anonymous poster hash: b5bca...2b6

Skrevet

Har ei venninna som i uke 12 eller 14 fikk vite at hu venta jenta å sa dette på samtlige ul kontroller men då hu hadde enn ekstra kontroll i uke 32 så var det enn gutt. Di andre gangene hadde di ikke sett bedre etter siden hun allerede hadde fått bekreftet at det var jente :/ så alt er muligt litt kjedeligt om du går til inkjøp av masse kjønnsbestemte klær å utstyr ;)

Anonymous poster hash: 7f1c2...c72

Skrevet

Det er akkurat det jeg har, samt nå at alle rundt oss venter en gutt, har to jenter fra før. Ikke at jeg tror på spådom, men mer at legen i uke 14 kan ta feil og så det at jeg har sagt han på andre ultralyd og at de ikke har rettet på meg. Uff vil ha ultralyd nå..... Dette fikk meg virkelig nervøs.

Skrevet

Hvis du ikke har spurt, så ikke regn med at de ville rettet på deg selv om du har sagt "han" om babyen. Vi har ikke visst kjønnet på noen av våre, men har ofte omtalt babyen som "han" forde, og det samme har jordmor/jordmor på UL. Rett og slett fordi det er mer naturlig å si (en baby = hankjønn). På UL så har de ofte gitt beskjed om at selv om de sier "han" når de omtaler babyen, så betyr det ikke at det er gutt. Blir ofte litt feil å si "den" om babyen. Litt for upersonlig/umenneskelig...

Og bare så det er sagt, det var IKKE en "han" jeg hadde i magen! :)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nei, de ville ikke ha rettet på deg.  De skal ikke avsløre kjønnet om du ikke spør selv, ev. kan de spørre om du vil vite kjønnet.

Skrevet

Det at du har kalt babyen for han, eller referert til babyen som han, er av absolutt INGEN relevans.

Det er ingen i helsevesenet som ville rettet på deg, om de så at det var en jente, med mindre du har spurt direkte.

For å få vite kjønn på ultralyd, så må du spørre. Evt, så spør de "vet du kjønnet" eller "vil du vite kjønnet".

Du bør ikke stole på at noen ville rettet på deg, om de så at det ikke var en han. Men jeg ville heller ikke stolt på spådamen, hva er det for noe liksom?

Eneste måten å finne dette ut sikkert på er en ny ultralyd. Å se kjønn i uke 14 er et meget usikkert prosjekt.

Anonymous poster hash: e00f9...4aa
Skrevet

Blir mer usikker ut ifra svarene deres;) men mannen mener at på ultralyd i uke 20 så bekreftet jordmor gutt og viste oss tissen ( noe også legen i uke 14 gjorde) Får tenke å tro at det er en liten gutt der inne og igjen spørre eksakt på neste ultralyd.

På de andre ultralydene spurte de om jeg vet hva det er og da sa jeg gutt, men kan ikke huske hva de sa til det.

Skrevet

Blir mer usikker ut ifra svarene deres;) men mannen mener at på ultralyd i uke 20 så bekreftet jordmor gutt og viste oss tissen ( noe også legen i uke 14 gjorde) Får tenke å tro at det er en liten gutt der inne og igjen spørre eksakt på neste ultralyd.

På de andre ultralydene spurte de om jeg vet hva det er og da sa jeg gutt, men kan ikke huske hva de sa til det.

I uke 14-15 var "tissen" som be vist navlestrengen ;) Har ei lita pie og ikke en gutt.

Så er du usikker og vil vite kjønn ville jeg ha anbefalt ny ultralyd :)

Anonymous poster hash: ee099...1dd

Skrevet

Det er akkurat det jeg har, samt nå at alle rundt oss venter en gutt, har to jenter fra før. Ikke at jeg tror på spådom, men mer at legen i uke 14 kan ta feil og så det at jeg har sagt han på andre ultralyd og at de ikke har rettet på meg. Uff vil ha ultralyd nå..... Dette fikk meg virkelig nervøs. Anonymous poster hash: b7592...2ad

Hva er du nervøs for?

Anonymous poster hash: a70b1...312

Skrevet

Jeg ble spådd for mange år siden av en som har hatt rett på alt annet hun har spådd, at jeg ikke ville få barn. Nå er nummer to på vei...

Anonymous poster hash: 16a12...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...