Optatium Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 De har vært her siden lille julaften, og det er i grunn hyggelig. MEN, praten går så treigt, svigermor maser og overstyrer (nå får jeg feks et pinnekjøtt jeg nok ikke kommer til å spise fordi hun lager det slik hun er vant med), duken jeg la på var for fin, hun ville han nisseservise (jeg ville bruke penserviset vi fikk til bryllupet) og ikke minst: TV står på hele tida. Har aldri hatt på så mye tv i jula før noen gang! Nå er det godt det er siste kvelden, imorgen reiser de.. Huff, litt fælt å føle det sånn, jeg er egentlig glad i svigermor! Flere som har fått nok?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Oh yes, kjekt med besøk, enda kjekkere når de går. Når det er sagt, lar ingen overstyre meg i mitt eget hjem da;) Anonymous poster hash: 2bc75...4f5
mams87 Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Tror det er helt vanlig. Jeg blir irritert over veldig mye her også og synes det er deilig når jeg har huset til meg selv igjen. Min svigermor vil bare hjelpe, men gjør ting som jeg egentlig ikke vil hun skal gjøre hjemme hos meg. Hun gjør ting på sin måte, som er helt forskjellig fra måten jeg gjør ting på.
Optatium Skrevet 25. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. desember 2013 Jeg syns det er så vanskelig å stå imot i møte ned en viljesterk og gjøre-selv svigermor :-P Gleder meg til imorra!!
Mamma4livet Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Våre svigerforeldre kom 19. desember og skal være til 30. Jeg har kjent de i maaaange år og har selvsagt irritert meg over svigermor fra tid til annen. MEN ettersom årene har gått har jeg blitt tydelig (på en vennlig måte) når jeg ønsker å gjøre ting på min måte. I tillegg lar jeg henne slippe til på ting jeg ikke synes er så viktig. Det er viktig å tenke at man er heldig som har familie å feire jul med og at man bør gå i seg selv å tenke at man selv også har sider som kan være irriterende for svigerforeldrene. I tillegg gjelder dette et begrenset antall dager, noe som bør gjøre sitt til at man er overbærende de få dagene dette gjelder. Tenk også på at dårlig stemning påvirker barna i huset. Men det er selvsagt helt legitimt å glede seg til besøket drar hjem.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Her har jeg verdens lateste svigermor i hus, hun kom den 19. og skal bli til den 27. .. Hun parkerer rumpa i sofaen og ser på tv hele dagen. Tror hun har sett på tv i 7-8 timer i dag, i går satt hun i sofaen og strikket i 6 eller 7 timer. Vi har to små barn på 6 mnd og 2 år, og mannen og jeg har definitivt hendene fulle av ting å gjøre absolutt hele tiden. Det være seg rydding, matlaging, lek eller stell med barna. Men tror du at svigermor hjelper til med noe som helst? Å nei da... Om babyen ligger på teppet og hyler etter meg om jeg f eks holder på å sette inn i oppvaskmaskinen, så sitter svigermor godt fast i sofaen og babler "ååå er du en sint liten gutt du!" Og hun er vant med helt annen julemat enn meg, og hadde kjøpt med to digre bæreposer full av billigmat som hun hadde tenkt å lage på julaften... Stappet kjøleskapet fullt og forkynte at det virkelig ikke ble julaften om hun ikke fikk ha ditt og datt... Men jeg sa fra til henne på en veldig høflig måte at jeg nok dessverre måtte legge beslag på tre kokeplater og stekeovn de siste timene før middagen, og til syvende og sist så laget hun faktisk ingenting og roste min mat.. Og så fikk hun lage i stand middag med julematen sin i dag mens min mann, barna og jeg var på besøk hos min bror (hun ville ikke være med dit, helt greit det). Men det er altså SÅ provoserende og frustrerende hvor lat hun er, hvor mye mer spennende det er å se på tv enn å være sammen med barnebarna sine. Av og til lurer jeg egentlig på hvorfor hun er her... Anonymous poster hash: c95f4...0aa
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 er det litt stygt av meg å glede meg over at min egen svigermor ligger syv fot under når jeg hører om disse grusomme damene dere skisserer? Anonymous poster hash: 927a3...aba
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 er det litt stygt av meg å glede meg over at min egen svigermor ligger syv fot under når jeg hører om disse grusomme damene dere skisserer? Anonymous poster hash: 927a3...aba Ja, det synes jeg. Flere som har svart her har svigermødre som ønsker å hjelpe til, men svigerdøtrene ønsker å gjøre ting selv på sin egen måte. Altså, de er ikke bedre enn svigermødrene sine. Og hun som har svart over deg ser ikke at hennes svigermor lagde middag til henne og familien mens de var på besøk hos noen andre. Er ikke lett å være svigermor skjønner jeg. Anonymous poster hash: 4398f...97a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 er det litt stygt av meg å glede meg over at min egen svigermor ligger syv fot under når jeg hører om disse grusomme damene dere skisserer? Anonymous poster hash: 927a3...aba Tenk over at du forhåpentligvis blir en svigermor selv og avhengig av godwill av svigerdatter/svigersønn for å ha et forhold til dine barn og barnebarn. Anonymous poster hash: bd37f...f30
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #10 Skrevet 25. desember 2013 er det litt stygt av meg å glede meg over at min egen svigermor ligger syv fot under når jeg hører om disse grusomme damene dere skisserer? Anonymous poster hash: 927a3...aba Du får håpe din kommende svigerdatter ikke tenker det samme om deg når den dagen kommer da. Anonymous poster hash: 1e939...e62
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 De har vært her siden lille julaften, og det er i grunn hyggelig. MEN, praten går så treigt, svigermor maser og overstyrer (nå får jeg feks et pinnekjøtt jeg nok ikke kommer til å spise fordi hun lager det slik hun er vant med), duken jeg la på var for fin, hun ville han nisseservise (jeg ville bruke penserviset vi fikk til bryllupet) og ikke minst: TV står på hele tida. Har aldri hatt på så mye tv i jula før noen gang! Nå er det godt det er siste kvelden, imorgen reiser de.. Huff, litt fælt å føle det sånn, jeg er egentlig glad i svigermor! Flere som har fått nok? Jøss, drepe noen over en duk, nisseservise og tv-titting. Det var jo ikke et drastisk tiltak. Anonymous poster hash: 57808...215
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #12 Skrevet 25. desember 2013 Stakkars svigers Anonymous poster hash: 08f68...376
juniprins2014 Skrevet 25. desember 2013 #13 Skrevet 25. desember 2013 http://ihatemyinlaws.com/les på denne dere.. så vil dere nok prise dere lykkelige for at dere har så flotte svigerforeldre...
Optatium Skrevet 25. desember 2013 Forfatter #14 Skrevet 25. desember 2013 De har vært her siden lille julaften, og det er i grunn hyggelig. MEN, praten går så treigt, svigermor maser og overstyrer (nå får jeg feks et pinnekjøtt jeg nok ikke kommer til å spise fordi hun lager det slik hun er vant med), duken jeg la på var for fin, hun ville han nisseservise (jeg ville bruke penserviset vi fikk til bryllupet) og ikke minst: TV står på hele tida. Har aldri hatt på så mye tv i jula før noen gang! Nå er det godt det er siste kvelden, imorgen reiser de.. Huff, litt fælt å føle det sånn, jeg er egentlig glad i svigermor! Flere som har fått nok? Jøss, drepe noen over en duk, nisseservise og tv-titting. Det var jo ikke et drastisk tiltak.Anonymous poster hash: 57808...215 Altså nå var jeg heldigvis ikke dønn seriøs når jeg sa drepe, men dette r slitsomt å bli overkjørt i eget hjem. Og jege r svært opptatt av å inkludere og vil veldig at de skal føle seg hjemme og få en skikkelig julefeiring. Men når de fosskoker pinnekjøttet, og kliner sauefett i kålrotstappa da blir jeg litt kvalm. Og når jeg sier fra at jeg ikle vil det, så får jeg beskjed om å ikke være så kresen.. Litt strevsomt! Men familie er viktig, og dete r ikke aktuelt å feire uten svigers!
Gjest Løvemusene Skrevet 25. desember 2013 #15 Skrevet 25. desember 2013 Jeg vil ha min bort nå!!!!!! Blir gal!!!!
sug lut Skrevet 25. desember 2013 #16 Skrevet 25. desember 2013 Svigers og villsvin er det jaktsesong på hele året, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #17 Skrevet 25. desember 2013 Men hvorfor lar du deg overkjøre? Anonymous poster hash: 4958c...6e9
Gjest Hercule Poirot Skrevet 25. desember 2013 #18 Skrevet 25. desember 2013 Men hvorfor lar du deg overkjøre? Anonymous poster hash: 4958c...6e9 Det samme tenker jeg. I mitt hus gjelder mine regler. Uansett. Så da blir det opp til gjestene - take it, or leave it.
Optatium Skrevet 25. desember 2013 Forfatter #19 Skrevet 25. desember 2013 Jeg lar meg overkjøre for å beholde husfreden :-P vil ikke krangle i jula, dessuten holder svigers grudge lenge dersom de syns de har blitt urett behandlet.. Men jeg skal bli flinkere, om to år skal pipa ha en annen lyd (neste gang vi feirer jul sammen).
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #20 Skrevet 25. desember 2013 Jeg har utrolig flotte svigerforeldre! Og har bedre forhold til de enn til mine egne foreldre. Vi har i mange år feiret jul sammen med de. De bor åpen annen kant av landet, er gamle, og har blitt i flere uker når de har besøkt oss. Selvfølgelig har jeg i årenes løp irritert meg over enkelte ting, og blitt lei av ikke å ha huset for meg selv! Men de forguder barnebarna og det er gjensidig. For et snaut år siden fikk svigermor en stor hjerneblødning, og har blitt pleiepasient. Hun vil aldri mer ha mulighet til å besøke oss.. Jeg er utrolig glad for at vi har hatt så mye besøk av de opp gjennom årene. Både vi og barna (og ikke minst svigers) har mange gode minner om utallige besøk. Anonymous poster hash: e4514...c4a
Iiiiik Skrevet 25. desember 2013 #21 Skrevet 25. desember 2013 er det litt stygt av meg å glede meg over at min egen svigermor ligger syv fot under når jeg hører om disse grusomme damene dere skisserer? Anonymous poster hash: 927a3...aba Tenk over at du forhåpentligvis blir en svigermor selv og avhengig av godwill av svigerdatter/svigersønn for å ha et forhold til dine barn og barnebarn. Anonymous poster hash: bd37f...f30 Det tenker jeg på etterhvert som min eldste vokser til. Tenk hvis mine unger får ektefeller som ikke liker meg, som klager over meg, som bidrar til at jeg får et dårligere forhold til mine barn? Tenk hvor sårt det blir? Tenk hvis jeg føler meg truet av at de har truffet en ny som signaliserer at alt mitt er feil, at mitt barn skal velge bort alle mine skikker og tradisjoner? Tenk hvor vondt det kommer til å være for meg! Så nå er jeg flinkere til å trekke på skuldrene og kjenne etter hva som virkelig er viktig for meg og på hvilke områder hun kan få gjøre som hun er vant til. Tar også lett imot hjelp (eller innblanding som andre ville kalt det) og setter meg ned med en bok.
anonymsuperbruker Skrevet 26. desember 2013 #22 Skrevet 26. desember 2013 De har vært her siden lille julaften, og det er i grunn hyggelig. MEN, praten går så treigt, svigermor maser og overstyrer (nå får jeg feks et pinnekjøtt jeg nok ikke kommer til å spise fordi hun lager det slik hun er vant med), duken jeg la på var for fin, hun ville han nisseservise (jeg ville bruke penserviset vi fikk til bryllupet) og ikke minst: TV står på hele tida. Har aldri hatt på så mye tv i jula før noen gang! Nå er det godt det er siste kvelden, imorgen reiser de.. Huff, litt fælt å føle det sånn, jeg er egentlig glad i svigermor! Flere som har fått nok? Jeg har aldri kjent svigermor. Hun døde da samboeren min var 6 år gammel. Svigerfar døde i fjor og savnet er stort. Skulle gjerne HATT svigerforeldre, jeg... tenk på det neste gang dere klager og er lei dem!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #23 Skrevet 26. desember 2013 Min svigermor er rar og deprimert. Hun takler ikke å være i nærheten av hverken meg , eller andre folk hun ikke er i familie med. Når jeg og min samboer ikke er i nærheten av henne, så er hun ikke sein med å baksnakke meg:) Dette vet jeg forde min samboers mormor er alkoholiker, og pleier å ringe når hun er i slaget. Og på den forrige tlf'n hun ringte så hadde hun lagt ut i det vide og brede om hva min svigermor syntes om meg. Jeg konkluderte dermed med at min svigermor går til moren sin for å sutre, slik at hun føler seg bedre i sin deprimerte tilværelse. Har gjort hva jeg har kunnet for å bedre forholdet oss i mellom, og jeg har respektert henne med ikke å bruke problemene hun har mot henne. Men det ser ikke ut til å hjelpe. Jeg og min samboer har en liten baby sammen som vi er glade i. Men desverre får svigermor seg til å nærmest spytte ut om at barnet vårt er bortskjemt. Bare forde at babyen vår blir redd når hun holder og prater med henne. Har forståelse for at de som ikke har svigerforeldre, helst ser at andre må sette pris på de man har. Men i mitt og samboers tilfelle, så er moren hans direkte ubehagelig å ha i nærheten. Ja, hun er nærmest skummel! Og jeg føler det blir utrolig falskt hver gang jeg forsøker å oppføre meg normalt overfor henne, i tillegg til å være hyggelig og snill med henne. For jeg vet jo innerst inne at hun helst ønsker meg bort. Og det synes jeg i grunn er trist. Da jeg føler at jeg er en god kjæreste for min mann, og en fullverdig mamma som gir barnet masse glede og kjærlighet. Besøket med svigermor er begrenset, mest forde jeg og min samboer ikke orker å utsette oss for ubehageligheter. Men jeg har jo et ekstra knep i ermet:) Jo flere vi er sammen, jo vanskeligere blir det for svigermor å vise sitt sanne jeg. Da holder hun somregel kjeft og isolerer seg fra besøket. Spesielt om det ikke er familien hennes. Å snakke ut med henne vil aldri nytte, i følge samboeren min. For i Svigermors hode så er det noe galt med alle andre, unntatt henne og slekten sin. Har desverre trenkt tanker om hun kanskje ikke ser på meg som bra nok for sønnen hennes, noe jeg er uenig i. For min samboer ser ut til å ha det veldig godt med meg, og vi er en lykkelig liten familie som holder sammen:) Anonymous poster hash: 5ad76...eb9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #24 Skrevet 26. desember 2013 Min svigermor er fantastisk. Riktignok ønsket hun ikke at jeg skulle være sammen med sønnen hennes tidligere, og hun sa noen stygge ting om meg. Men det er flere år siden nå, og jeg har lagt det bak meg. Hun er fantastisk flink og interessert i ungene, og veldig hjelpsom når vi treffes. Forholdet vårt har blitt enormt mye bedre etter vi fikk barn. Jeg er heldig. Anonymous poster hash: 765b2...963
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #25 Skrevet 26. desember 2013 er det litt stygt av meg å glede meg over at min egen svigermor ligger syv fot under når jeg hører om disse grusomme damene dere skisserer? Anonymous poster hash: 927a3...aba Ja, det synes jeg. Flere som har svart her har svigermødre som ønsker å hjelpe til, men svigerdøtrene ønsker å gjøre ting selv på sin egen måte. Altså, de er ikke bedre enn svigermødrene sine. Og hun som har svart over deg ser ikke at hennes svigermor lagde middag til henne og familien mens de var på besøk hos noen andre. Er ikke lett å være svigermor skjønner jeg. Anonymous poster hash: 4398f...97a Hvor skrev jeg at jeg ikke satte pris på denne ene middagen hun har laget i løpet av de 8 dagene hun har vært her? Hadde for øvrig satt mye større pris på det om hun gadd å leke litt med barnebarna sine i stedenfor bare å sitte i sofaen og glo på tv. TV som 2-åringer strengt talt ikke skal se, har vært mange tv-serier med voksne som krangler osv! Og da er det jo bare å ta 2-åringen unna på andre ting så han ikke blir skremt... Er faktisk bare å sette seg ved bordet sammen med eldstemann og tegne litt. Anonymous poster hash: c95f4...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå