sug lut Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 Alle glade og fine, ribba så mør at den falt fra hverandre og kunne spises uten hjelp for oss uten arm, ungen pussa sølv for meg og bordet ble nydelig, og timevis med gaver sakte og alle lappene lest høyt for vi skriver morsomme lapper, og ingen små deler til noe forsvant i papiret og storeungen kunne montere det som skulle monteres, og dessert og kaffe langt etter vanlig sengetid, og mor full av medister og surkål klarte likevel en ekstra nattmat-ribbebit etter stengetid i horisontalen på sofa. Og deilige freden dagen derpå, stille i huset og snop på bordet og snart våkner nok noen som kan skrelle meg en klementin.
Mistletoe and wine Skrevet 25. desember 2013 #2 Skrevet 25. desember 2013 Her ble også julaften perfekt, jeg klarte å lage mør og god ribbe med perfekt svor, fine gaver, alle blide og fornøyde og ikke minst så sov hele huset til 9.30. Deilige jula Jeg er syk og har ikke stemme, men litt medisiner og masse hjerterom så er vi i havn og dagen i dag blir tilbrakt på sofaen i kosebukser mens mini styrer på gulvet med alle nye lekene sine sammen med pappaen sin Fredelig romjul til alle kranglere <3
frk Nilsen Skrevet 25. desember 2013 #3 Skrevet 25. desember 2013 Det ble en veldig fin julaften etterhvert, mannen kom seg heldigvis etter nattens oppkast. (glad kun mannen som ble sjuk) Han våknet til liv og ble i bedre form utover dagen. Pinnekjøtt og rotmosen var perfekt! Ungene var mer enn godt fornøyde med julekjøttbollene. Fine gaver under treet Nå sitter vi i pysjen og drikker kaffe, ungene bygger ny lego og koser seg!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 Med svigerinne som har skikkelig løsnesehumor fikk vi ledd mye i går. Hun fleska til med pakkelek og enden på visa var ar vi alle satt utspjåka tilbake med punkehanekam, parykker, løsbriller og bart, glitrende flosshatter og hårbøyler med allskensk krimskrams på. Nissen kom fra sørpolen og lurte på om vi kunne vise ham veien til østpolen da han dro. Mett! Glade barn. Spesielt han som fikk nytt trommesett. Dermed ble det en liten tur innom 17. mai også. Seint hjemme og allikevel våken nok til å ta seg ett glass rødvin mens man ser på alt der fine alle har fått. I dag blir det seriøs kosing hele dagen!
Iiiiik Skrevet 25. desember 2013 #5 Skrevet 25. desember 2013 Gledelig jul! Fin julaften hos oss også. Den ustabile slektningen var i vater. Barna var greie og glade. Det var altfor mye mat, så i dag blir det overdådig lunch. Vi har startet dagen med lego her også og en liten frokost slik at det blir plass til den allerede omtalte lunchen. Minstemann hadde kledd seg fint før jeg stod opp, med nye klær i flere lag og diverse juggel rundt omkring.
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 25. desember 2013 #6 Skrevet 25. desember 2013 Vi har hatt en ny og annerledes svigersjul. Litt stressende med pakkeåpning etter midnatt, men det gikk etter at vi la inn noen timer med søvn på dagen. Masse god og morsom mat fra tre kulturer, mange, mange, mange fine gaver til alle (den fineste var at min mann gir seg og lar meg bestemme navn) og ellers masse kos, glade barn og latter! Det gjør opp for stresset med å drasse med seg enorme mengder gaver på fly. Nå testes nye leker og enda mer mat og hyggelige mennesker venter. God jul!
Gjest Fru Banderas Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Herlig jul her også! Arvingen min bygger lego med søstra mi, alle tre spiste overdådig førstejuledagfrokost og JEG!! Jeg leser om landet og byen jeg som jeg har fått i form av fly + hotell i julegave :-D Jeg lagde riskrem nok til 50 personer, hvilket betyr at det forsatt er godt over 40 porsjoner igjen fremdeles. Det nytes.
Mama Christmas Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Herlige jul, nydelige jul! Fortsatt julefred i heimen her, kun avbrutt av diverse lyder og melodier fra nye leker. Mamma får sitte i fred med kaffekoppen og junior leker og koser seg. Ferdig med alt av ansvar for denne jula, nå er det bare å henge med på besøk til andre. Fantastisk. Har vært utrolig moro å arrangere egen jul for første gang, men i ettertid ser jeg at jeg kanskje har lagt lista vel høyt for meg selv, noe som resulterte i dertil høye skuldre. Men, trass i Gilde sine blemmer, det ble pinnekjøtt på julaften. Såvidt - gubben fikk tak i den siste pakken i kommunen (stor suss til han for det!). Det ble nesten perfekt, og høstet skryt fra gjestene. Storveis frokost dagen etterpå, med perfekt eggerøre - jeg som aldri har laget eggerøre før. Mette og fornøyde gjester! Nå er som sagt mine arbeidsoppgaver for jula over, og det nytes. Ah, julefred, du er så velkommen!
sug lut Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 26. desember 2013 Herlige jul, nydelige jul! Fortsatt julefred i heimen her, kun avbrutt av diverse lyder og melodier fra nye leker. Mamma får sitte i fred med kaffekoppen og junior leker og koser seg. Ferdig med alt av ansvar for denne jula, nå er det bare å henge med på besøk til andre. Fantastisk. Har vært utrolig moro å arrangere egen jul for første gang, men i ettertid ser jeg at jeg kanskje har lagt lista vel høyt for meg selv, noe som resulterte i dertil høye skuldre. Men, trass i Gilde sine blemmer, det ble pinnekjøtt på julaften. Såvidt - gubben fikk tak i den siste pakken i kommunen (stor suss til han for det!). Det ble nesten perfekt, og høstet skryt fra gjestene. Storveis frokost dagen etterpå, med perfekt eggerøre - jeg som aldri har laget eggerøre før. Mette og fornøyde gjester! Nå er som sagt mine arbeidsoppgaver for jula over, og det nytes. Ah, julefred, du er så velkommen! Så fint å høre at du ble fornøyd med egenjula. Det er jo stor frihet i å skape egne tradisjoner, sammen med ansvaret. Det eneste man må unngå er å la eksterne pålegge juketvangstrøye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå