Gå til innhold

når slutta de med albyl-e og klexane?

helixxx

Anbefalte innlegg

Er 32+1 og lurer litt på når de slutta med blodfortynnande. Det er ikkje funne noke gale med mitt blod/koaguleringssystem, men eg er no langt på veg med tvillingar med bruk av dette. Er litt redd for å slutte etterkvart.....skal spørre på kontroll på mandag, men ok for meg å vite når de har/skal slutte......

Einaste dei har sagt hittil er at eg ikkje må ha tatt klexane på ein del timar før fødsel fordi det kræsjar med epidural....og epidural setter dei uansett når det er tvillingar fordi det er muleg dei må.inn å rote med tvilling2 for å få den "rett ut"...

Fortsetter under...

Jeg gikk på albyl-e frem til uke 35 i første svangerskap og uke 34 i andre svangerskap, uten at det ble bevist at jeg hadde behov for det. Etter 4 MAer fikk jeg to døtre så jeg tror albyl-e var avgjørende for meg! Lykke til med siste innspurt! :)

Fekk no beskjed om å gå på albyl-e til "3 vk før fødsel". Det er jo vanskeleg å vite, men sidan eg mest sannsynleg blir satt i gang når eg er 38 vk så skal eg gå på albyl-e til vk 35. Klexane skulle eg fortsette med, men ikkje same dag som fødsel (igjen vsnskeleg). Ny ktrl når eg er 35 vk...eg ser målet :)

• 2 uker senere...

Annonse

Så spennende Helixx. Masse lykke til. Har fulgt med på siden hele høsten. Jeg selv går også på klexane og albyl e. Er litt over 19 uker på vei og lurte på når tid du justerte opp klexane dosen? Jeg står på 40mg en gang til dagen, men forstår på flere at dere øker etterhvert? Hva går de etter når de øker, vekt? antall uker i svangerskapet?? Og hvilken dose går du på nå? Er redd jeg skulle stått på høyere dose nå, og er mange uker til ny legekontroll. På forhånd tusen takk for svar!

Hei håperpålykken og grattis med å ha kommt så langt :)

Anng klexane så starta eg på 20 mg....det var derfor eg vart oppjustert til 40 mg ved ca oul fordi ein skal ha 40 dersom ein er meir enn 50 kg (og eg var 64....er 84 no...). Har gått på 40 mg ever since....så du har sikkert rett dose :)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...