Gå til innhold

Kjenner at jeg blir kvalm når jeg leser her inne at enkelte barn får 40-60 pakker i kveld...de barna må jo ha mistet en god del av gleden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var kvitt kvalmen, gikk inn på dib og leste dette, og da kom den brått på meg igjen gitt ;) Her fikk barna 12-13 gaver hver, og de var storfornøyde. De fikk det viktigste av hva de ønsket seg. Kan ikke en gang se for meg at mine kunne ha komt på 60 ting de ønsker seg. Men i kveld tror jeg jeg fant ut hvorfor noen får så utrolig mange gaver, for min bror og hans kone hadde delt opp gavene fra seg og sin familie i mange små gaver. Er nok sånn det ofte foregår. Eksempel : datteren min fikk fra de en gave som var et par øredobber ( ikke ekte), en pakke som inneholdt en ring, en som inneholdt et smykke, og en som inneholdt en pakke med undertøy. Vi er blitt enige om å gi hverandres barn gave på rundt 300 kr. Her ble de 300 kronene delt opp i 4 gaver, som da ble fra de. Synes det er litt tåpelig å gjøre det sånn. De gav sine barn 4-5 gaver fra de i stedet for en i fra de. Vi holdt på med gavene lenger enn vi har gjort før, og ungene ble litt leie på slutten. Synes det blir litt for dumt jeg altså :P

HI

Anonymous poster hash: a8277...621

Vel, deg om det. Det du beskriver er vår drømmejul. Jo flere gaver jo bedre. gaveåpning tar timevis uten at noen klager her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hjelper ikke med mange gaver, når det bare er billige små ting, syns det er bedre og legge mere i en gave, så det er noe skikkelig noe, ikke noe billig rammel.

Anonymous poster hash: 90dab...a29

Jo, det er faktisk ikke prisen som avgjør om en gave er vellykka, hverken den ene eller andre veien.

Endret av sug lut
Skrevet

Hjelper ikke med mange gaver, når det bare er billige små ting, syns det er bedre og legge mere i en gave, så det er noe skikkelig noe, ikke noe billig rammel.

Anonymous poster hash: 90dab...a29

Jo, det er faktisk ikke prisen som avgjør om en gave er vellykka, hverken den ene eller andre veien.
Veldig sant her i huset. Eldste fekk utrulig mykje fint, men sit no og kosar seg over tannbørste og tannkrem ho fekk (elskar å pusse tennene sjølv, hatar å få hjelp med tannpuss).
Skrevet

Min fikk få pakker og ble veldig glad for alt hun fikk,men hun synes det var vanskelig å forstå hvorfor søskenbarna vi feiret sammen med.fikk over dobbelt så mange gaver som henne.de andre kunne åpne 8-10gaver,og hun 1-2.men hun har bare en liten fam.

Anonymous poster hash: cbecc...8f3

Skrevet

Bli kvalm av hvordan andre feirer jula??

Hva er greia? Er vel bare å drite i det? Eller er det god gammeldags misunnelse?

Anonymous poster hash: 847e7...848

Gjest Julia1984
Skrevet

Min fikk få pakker og ble veldig glad for alt hun fikk,men hun synes det var vanskelig å forstå hvorfor søskenbarna vi feiret sammen med.fikk over dobbelt så mange gaver som henne.de andre kunne åpne 8-10gaver,og hun 1-2.men hun har bare en liten fam.

Anonymous poster hash: cbecc...8f3

Hvorfor fikk hun bare 1-2 gaver? Har hun ingen andre enn dere. Hva med tanter, onkler? Besteforeldre?

Skrevet

Min fikk få pakker og ble veldig glad for alt hun fikk,men hun synes det var vanskelig å forstå hvorfor søskenbarna vi feiret sammen med.fikk over dobbelt så mange gaver som henne.de andre kunne åpne 8-10gaver,og hun 1-2.men hun har bare en liten fam.Anonymous poster hash: cbecc...8f3

Vi har litt likt utfordring, Junior får 10-12 gaver, fetterne får 3 ganger så mye. Men det får bare være slikt, jeg skal ikke begynne å kjøpe masse bare fordi svogerens familie gjør det. Min sønn på 4 huske kan i det minste huske hvem som ga julegavene i fjor, mens fetterne som er mye eldre ikke har oversikt fra det øyeblikket pakken åpnes.

I år tok vi det helt ut, han fikk 13 gaver, også en det en som ikke rakk tidsnok til Jul, totalt 14. Akkurat passe til at det var mye under treet, men ikke så mye at han ikke skjønte hvem ga hver pakke og fikk tid til å teste alt ila dagen.

Anonymous poster hash: 7bc44...651

Skrevet

Ikke misunnelig nei, men synes at enkelte tar helt av. Det blir rett og slett bare for dumt. Dersom mitt barn hele tiden ble lest opp, mens de andre barna vi feiret med fikk en gave sånn litt innimellom ville jeg fått vond samvittighet. Jeg hadde kjent på den at noen barn fikk en normal gavemengde (10-20), mens noen fikk opp mot 60 stk.

Skrevet

Det er jul en gsng i året. Ellers i året får de ikke gaver, bortsett fra bursdag. Har de vært flinke hos tannlegen, legen osv kan de få et blad om det er det om å gjøre.

Så jeg har ingen Max-limit på gaver i julen. Men om noen spør hva de ønsker seg/trenger, nevner jeg både hva DE ønsker og hva JEG ønsker (om det er noe de trenger).

Men det blir langt i fra 50-60 gaver! De fikk nok 15-20 gaver hver i går. Holder i massevis :)

Skrevet

Ikke misunnelig nei, men synes at enkelte tar helt av. Det blir rett og slett bare for dumt. Dersom mitt barn hele tiden ble lest opp, mens de andre barna vi feiret med fikk en gave sånn litt innimellom ville jeg fått vond samvittighet. Jeg hadde kjent på den at noen barn fikk en normal gavemengde (10-20), mens noen fikk opp mot 60 stk.

Når du sier det på DEN måten stiller det seg anderledes. Jeg synes ikke det passer seg at ett av barna får 40 gaver og et annet barn i samme selskap får 10.

Anonymous poster hash: 847e7...848

Skrevet

Vår på snart 2 år har fått 8 gaver i år og det er MER enn nok :) Likte ideen om at onkler og tanter slår seg sammen... det skal jeg foreslå til neste år :)

Anonymous poster hash: cd9e9...92c
Skrevet

Her slår vi sammen gavene så det ikke blir så mye. En fra foreldre, en fra besteforeldre, en fellesgave fra tanter, onkler og søskenbarn.

smart!

Skrevet

Nei, vet dere hva! Hvorfor begrense mengden gaver, og hvorfor kjøpe mange selv bare for å få så mye som mulig til barnet ?

Må da vel være greit å kjøpe 1-2 selv og heller la resten av slekta lage så få eller mange gaver de ønsker ? Skal man si til folk hva de SKAL kjøpe og hvor få/mange gaver barnet SKAL ha fra hver enkelt ? Jeg blir helt overgitt over dere som har sterke meninger ift få/mange gaver... dere virker helt sprø ! :o

Noen har store familier og noen har små familier, det kan man da vel ikke noe for ? Jøye meg altså !  Nei, la ungene få det som blir av seg selv uten å styre det så fælt ! Stakkars barn !!

Skrevet

ikke lett og være deg hi, fælt og være så sjalu

Anonymous poster hash: f6bc9...752
Skrevet

Hadde det bare vært det at jeg var sjalu så kunne jeg jo bare ha kjøpt en haug med gaver selv og gitt fra nissen, fjøsnissen, gardsnissen, loftsnissen, alle dyrene våre etc. Sånn som mange gjør. Nei vet du hva, det blir bare for dumt.

Men skjønner jo det at dere so driver på sånn ikke ser dette selv ;-)

Skrevet

Vil tilføye til mitt svar her at vår sønn fikk en helt fin mengde gaver. Ikke for lite og ikke for stor. Vi kjøpte to til ham selv, og den ene var en stor pakke duplo, hadde vi ønsket å gi han mange gaver kunne vi fint lagd flere gaver av duploen. Men vi velger fint å ikke gjøre det, og vi ønsker heller ikke å styre hvor mange gaver han får fra andre og heller ikke at noen må eller skal kjøpe sammen for å unngå mange gaver.  

Lite voksent av de som sitter her å påstår at andre er sjalu fordi de skriver sine egne meninger her inne. Vi andre tenker nok ikke noe bedre om dere når dere sitter å skriver slikt, dere dummer dere ut. 

La folk gjøre som de vil, la folk ha sine egne "tradisjoner" og måter. Prøv å ikke la dere "bli kvalme" fordi noen velger å gi et eller flere barn mange gaver, eller få gaver. Hva godt får dere ut av å skrive om dem, å te dere på denne måten om den saken ? Dere virker jo bare sure, og dumme.

De aller fleste barn vokser opp til å bli fine mennesker til tross for mange/få julegaver ! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...