Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #1 Skrevet 24. desember 2013 Julaften skal være en dag hvor man ikke stresser. Man koser seg med familien og tar det med ro. Spiser koselig julefrokost og puslet litt rundt med julemat og lignende. I dag skjedde følgende. Mannen gikk på tur med bikkja og jeg kreket meg i dusjen. Har tre kroniske diagnoserog kroppen skriker om nåde i dag. Ble litt mye styring her i gården alt som skulle vært klart til i dag. Når jeg nesten er ferdig i dusjen begynner mannen og mase om at jeg må bli ferdig for nå skulle vi se jul i svingen. Jeg kjapper meg og vrenger på meg noe tøy og ser dette sammen med mann og barn. Så finner han ut at nå må han dra på gravlunden. Spør om vi ikke skal lage frokost. Nei DET har han ikke tid til. Spør om han ikkekan droppe det i år. Ufyselig vær er det også. NEI er svaret. Jeg slenger noen rundstykker i ovnen mens han dusjer og han bare hiver i seg sine og stryker på dør. Barnet og jeg spiser mat sammen, men det blir jo ikke det samme. Her sitter jeg nå og mannen meg opp til alt jeg må gjøre i dag. Jeg viste at jeg måtte stryke duken til spisebordet. Men det viser seg at mannen ikke gadd og vaske gulvene likevel i går kveld. Så nå må jeg gjøre det også. Ja, gulvene må vaskes. Hund og sølevær gjør at det er møkkete her nå. Etterpå må jeg kjøre ut og hente foreldrene hans også. Heldigvis skal mannen lage julemiddagen, men det er nok bate fordi jeg er analfabet på kjøkkenet. Ble så skuffet over dette med julefrokosten og gulvvasken at jeg har lyst til å grine. Å dra på gravlunden er ikke noe han alltid har gjort. Er vel bare de siste 5 årene tenker jeg. Graven til farmoren, bestefaren og onkelen, fellesgrav. Har jeg lov til å være skuffet eller er det bare tullete av meg? Blir alltid litt ekstra "sår" når smertene er så intense som nå. Anonymous poster hash: b9335...3d3
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #2 Skrevet 24. desember 2013 Prøv å rist det av deg, ellers kan resten av dagen også bli kjip. Jeg synes det var greit at han dro på kirkegården. I hans hode har dere sikkert hatt fellessamling rundt Linus og at ikke frokosten ble like viktig da. Ta en kjapp runde over gulvene og aksepter at ingenting blir perfekt, da gjør du julaften til en fin opplevelse for dere alle. God jul:) Anonymous poster hash: 63178...b0e
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #3 Skrevet 24. desember 2013 Vær glad du har en mann! Jeg sitter helt alene her med sønnen min på 1 år Ingen frokost og heller ikke lunsj med noen Anonymous poster hash: a9e81...02b
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #4 Skrevet 24. desember 2013 Vær glad du har en mann! Jeg sitter helt alene her med sønnen min på 1 år Ingen frokost og heller ikke lunsj med noen Anonymous poster hash: a9e81...02b Åhh, herregud så teit!! Vær glad du har sønnen din du. Naboen kan ikke få barn. Vær glad du har tak over hodet. Jeg vet om en i Bergen som er uteligger...... Anonymous poster hash: 7bfa6...abd
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 Vær glad du har en mann! Jeg sitter helt alene her med sønnen min på 1 år Ingen frokost og heller ikke lunsj med noen Anonymous poster hash: a9e81...02b Skjerp deg! Martyrer er det verste jeg vet. Anonymous poster hash: cdcee...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå