Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #26 Skrevet 24. desember 2013 Ja her får de spissen mye godteri de bare vil. Satt frem 8 godteriskåler i går og de er det bare å forsyne seg av hele julen. Fyller på når det blir tomt. Kjøpte godteri for over 1000 kr til jul så ingen fare for at det blir tomt. Og unga dør ikke av å spise mye godt i jula. De spiser mye med engang det blir satt frem også roer det seg til litt kikk innimellom. Anonymous poster hash: 31e2b...1f2
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #27 Skrevet 24. desember 2013 Har to på 19 mnd og her tar vi ikke frem godisen før etter at de har lagt seg. Er hos mine egne foreldre, så det er lett å si fra. Jeg synes godt du kan spørre vertskapet om det. Det har jeg gjort flere ganger og alltid blitt møtt med forståelse. Femåringen vår får forsyne seg, men vi er nøye på at han spiser ordentlige måltider i løpet av dagen også, God jul! Anonymous poster hash: 2f1f8...15b
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #28 Skrevet 24. desember 2013 Her setter vi ikke frem mer enn hva som er greit å spise. Anonymous poster hash: 30fae...b4a
Young&coolmama;) Skrevet 24. desember 2013 #29 Skrevet 24. desember 2013 Får bare ta en og en, men ikke mange godter til sammen i løpet at dagen i dag. Temmelig hyper fra før, så sukker er nok ikke det beste hehe. Men han har hatt sjokoladekalender og vi har trent med å-ta EN, så sette på plass.... Synes alle unger skal lære seg at det ikke bare er å forsyne seg selv. Han har begynt å gå i kjøleskapet, finne seg for eksempel en yoghurt og sier namnam, men må pent levere den tilbake om det ikke er tid for mat, litt hyl og skrik blir det, men det er det verdt på sikt. Om dere skal ha skåler stående fremme nå i jula så pass på nøtter og sånn så de små ikke setter i halsen;)
Mamma4livet Skrevet 24. desember 2013 #30 Skrevet 24. desember 2013 Jeg synes ikke du er hysterisk. En ettåring kan ikke forventes å forstå at man ikke skal forsyne seg grovt. Jeg hadde spurt vertskapet om de kunne lagt godteriet utenfor barnets rekkevidde. Jeg er nok en av de "hysteriske" mødrene som virkelig ikke ser poenget med å fore så små barn med sukker. De er da like fornøyd med bær og frukt når de ikke kjenner til sjokolade og snop. Ha en strålende jul! Nå må jeg dekke bordet.
Nissefisen Skrevet 24. desember 2013 #31 Skrevet 24. desember 2013 Kan du ikke ta med ei lita skål med noe godt som er barnet sitt? Når den er tom er det nok. Kanskje litt lettere da?
Tired mama Skrevet 24. desember 2013 #32 Skrevet 24. desember 2013 Har aldri opplevd at noen av mine har gått amok, jeg. Tror selv vi har et normalt og sunt forhold til godteri. Vi er langt fra hysteriske. Har sett at venner av oss som er ekstremt hysteriske også har unger som blir rett og slett GALE hver gang det kommer frem en godteriskål. Hos oss setter vi alltid frem skåler med både potetgull og godteri. Barna får spise så mye de vil, men de spiser begrensede med mengder. De spiser ikke til de spyr. Du får bare prøve å være avslappet når det gjelder godteri og barnet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå