Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Herre Gud. Kl 16 idag begynte jeg å notere ned hver gang hunden har vært på do. Og fra klokken 16 til 22 har hun vært på do 11 ganger!! 3 av gangene har vært uhell inne , tiltross for at det da bare er en halv time - 40 minutter siden sist vi var ute. Er dette normalt? Og i natt var vi også ute med hun 4 - 5 ganger! Slitsomt. Anonymous poster hash: 0efa7...5ed
klg,2 boys now:) Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Hvor gammel er valpen?er vel avhengig av str og hunden og inntak av drikke
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Hvor gammel er valpen?er vel avhengig av str og hunden og inntak av drikkeHun er 9 uker om ett par dager. Liten hunderase . Hun drikker egentlig ikke så veldig mye i løpet av dagen Anonymous poster hash: 0efa7...5ed
klg,2 boys now:) Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Ok er vel ikke så uvanlig med mindre hunder.er ikke enkel og få husren heler.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #5 Skrevet 23. desember 2013 Tror denne rasen er grei å få husreine , og vet valper tisser mye, men så mye er i overkant syntes jeg. Og har lest at mange må ut med de om natten , men de nevner bare en og to ganger , mens vi må jo ut minst 4-5 ganger :-/ jaja håper det gir seg snart det om natten hvertfall og helst litt førre turer ut på dagen Anonymous poster hash: 0efa7...5ed
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #6 Skrevet 24. desember 2013 Valpen har vært hos dere i ca en uke blæra er ikke så stor enda. Så høres normalt ut. Er du usikker så ta en telefon til dyrlegen. Alltid bedre å ringe for mye enn for lite. Anonymous poster hash: 54ecc...f2d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #7 Skrevet 24. desember 2013 Det er lurt å ta bort vannskåla på kvelden (f.eks kl 18), så slipper du nok unna med 2 turer om natta etter hvert kan dere ha vnnet fremme hele tiden. OG ikke gå ut med hunden hvis den ikke tisser. Den skal alltid tisse/bæsje når dere er ute. da slipper du en hund som bare skal ut for å ha noe å gjøre så koselig med valp savner valpetiden jeg Anonymous poster hash: 4eca3...92d
Mars17 Skrevet 24. desember 2013 #8 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Absolutt normalt, selv med større hunder.. Husk å gå ut selv når det er uhell inne.. I det du løfter opp valpen slutter den å tisse, bær den så med deg ut, ikke alltid den tisser men viktig å gi den muligheten. Husk å gå ut hver gang den har drukket, spist, lekt, herjet, sovet osv.. :-) Jeg har en større rase en deg, men han var ute heeeeeele tiden i begynnelsen synes jeg, både natt og dag.. http://www.amor-siempre.com/forside.html spesielt http://www.amor-siempre.com/engodstartmvalpen.html Mye fin info på denne siden, boken; valpen flytter hjemmefra er også veldig bra :-) Endret 24. desember 2013 av Blonid
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #9 Skrevet 24. desember 2013 Når min var valp tisset han MYE inne i starten. Det var mye skvetting/tissepauser under lek. Jeg la avispapir foran utgangadøren og hver gang han tisset sa jeg nei (mild stemme) og bar han til avisen. Tok ikke lang tid før han skjønte det. Når han gikk mot avisen var jeg lynrask til å bære han ut og når han tisset ute fikk han masse ros. 14 dager senere var han nesten helt renslig og hadde ett og annet uhell inne. Valper og tissing er slitsomt men de kan jo ikke noe for det heller. De vet jo ikke bedre. Om ikke oppdretter har lært de å tisse på avispapir har dere nok en litt lengre vei å gå. Anonymous poster hash: 83fa3...cfa
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #10 Skrevet 24. desember 2013 Hurra!! I natt var vi ute kun en gang. Siste tur før natten var kl 23. Så våknet hun kl 2 for en tur ut, og etter det våknet hun ikke igjen før kl 07.40 :-D fantastisk herlig! Og nå er det faktisk gått to timer siden sist hun var ute . Hun ligger å sover, så spent på når hun våkner og må ut. Tusen takk for gode råd, og ikke minst tilbakemeldinger om at det er helt normalt å gå så ofte på do som valp. Hun er en cavalier forresten. Riktig god jul til alle sammen! Anonymous poster hash: 0efa7...5ed
Mars17 Skrevet 24. desember 2013 #11 Skrevet 24. desember 2013 Hurra!! I natt var vi ute kun en gang. Siste tur før natten var kl 23. Så våknet hun kl 2 for en tur ut, og etter det våknet hun ikke igjen før kl 07.40 :-D fantastisk herlig! Og nå er det faktisk gått to timer siden sist hun var ute . Hun ligger å sover, så spent på når hun våkner og må ut. Tusen takk for gode råd, og ikke minst tilbakemeldinger om at det er helt normalt å gå så ofte på do som valp. Hun er en cavalier forresten. Riktig god jul til alle sammen! Anonymous poster hash: 0efa7...5ed Anbefaler absolutt og springe ut med en gang hun våkner nå, så slipper du mest sannsynlig uhell inne, så lenge man er veldig obs og føre var i starten så er mye gjort.. Man lærer seg fort vaner på når din hund trenger å gå ut :-) God jul :-)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #12 Skrevet 24. desember 2013 Hurra!! I natt var vi ute kun en gang. Siste tur før natten var kl 23. Så våknet hun kl 2 for en tur ut, og etter det våknet hun ikke igjen før kl 07.40 :-D fantastisk herlig! Og nå er det faktisk gått to timer siden sist hun var ute . Hun ligger å sover, så spent på når hun våkner og må ut. Tusen takk for gode råd, og ikke minst tilbakemeldinger om at det er helt normalt å gå så ofte på do som valp. Hun er en cavalier forresten. Riktig god jul til alle sammen! Anonymous poster hash: 0efa7...5ed Anbefaler absolutt og springe ut med en gang hun våkner nå, så slipper du mest sannsynlig uhell inne, så lenge man er veldig obs og føre var i starten så er mye gjort.. Man lærer seg fort vaner på når din hund trenger å gå ut :-) God jul :-) Jeg tok hun med ut med en gang hun kom ut av sengen sin, så hun gikk på do ute. Hun er heldigvis veldig flink til å gå på do hver eneste gang vi tar hun med ut. Veldig glad for å se litt fremgang idag. Har begynt å notere ned hver gang hun er på do, så jeg kan følge med litt på om hun klarer å holde seg lengre og lengre har prøvd å huske tidene i hodet, men gav opp det kjapt Anonymous poster hash: 0efa7...5ed
Balumpalump Skrevet 24. desember 2013 #13 Skrevet 24. desember 2013 hehe 11 ganger var da ikke så mye? Min var på do 4 ganger i timen på det værste (rundt 9-10 uker). Det er bare å komme seg ut! Selv på natta... Forresten så ble min raskt renslig, selv om hun tisset "døgnet rundt". Tipper dette går seg til snart, skal du se Så får du prøve å kose deg så mye som mulig med valpebiting og tiss overalt
anonymsuperbruker Skrevet 24. desember 2013 #14 Skrevet 24. desember 2013 Herre Gud. Kl 16 idag begynte jeg å notere ned hver gang hunden har vært på do. Og fra klokken 16 til 22 har hun vært på do 11 ganger!! 3 av gangene har vært uhell inne , tiltross for at det da bare er en halv time - 40 minutter siden sist vi var ute. Er dette normalt? Og i natt var vi også ute med hun 4 - 5 ganger! Slitsomt. Anonymous poster hash: 0efa7...5ed Jeg husker jeg skrev tisseliste da jeg fikk valp for første gang. Hadde bare hatt voksne hunder tidligere. Jeg tror vi var ute ca hvert 20. minutt de første ukene. Fra 9 uker og framover. Nå har vi 3 valper i huset, og var ute OFTE til å begynne med. Nå er de 6 mnd, og holder seg en stund. Likevel noen runder ut per dag. Helt normalt. De har korte tarmer og liten blære når de er små. De er som babyer <3 Ikke kjeft på en valp som tisser inne. Det er ikke valpens feil. Det er eieren som ikke har vært ute ofte nok. Så du får bare ta med valpen ut og tørke opp etterpå. Jeg gjør det selv om valpen er i gang med å tisse/bæsje. Tørker heller opp tissestripa på vei ut døra etterpå. Da får valpen gjort seg ferdig ute, og jeg kan rose for det. - I stedet for at det blir noe negativt. Noen ganger rekker man det bare ikke. (Spesielt når man har 3 stk!! Da tisser gjerne en inne mens man er ute med en annen... Og nr 3 tisser når man tørker opp etter nr. 1!!) hehe... Men det er moro!!! )) Valpetiden går så altfor fort!! Savner 6-12 ukersalderen <3 Det var den beste tiden (hadde kullet hjemme). Det er ofte lettere med avvenning om sommeren, men det er ikke umulig på vinteren. Heldigvis mild vinter i år. Lykke til!
anonymsuperbruker Skrevet 24. desember 2013 #15 Skrevet 24. desember 2013 hehe 11 ganger var da ikke så mye? Min var på do 4 ganger i timen på det værste (rundt 9-10 uker). Det er bare å komme seg ut! Selv på natta... Forresten så ble min raskt renslig, selv om hun tisset "døgnet rundt". Tipper dette går seg til snart, skal du se Så får du prøve å kose deg så mye som mulig med valpebiting og tiss overalt hehe 11 ganger var da ikke så mye? Min var på do 4 ganger i timen på det værste (rundt 9-10 uker). Det er bare å komme seg ut! Selv på natta... Forresten så ble min raskt renslig, selv om hun tisset "døgnet rundt". Tipper dette går seg til snart, skal du se Så får du prøve å kose deg så mye som mulig med valpebiting og tiss overalt 3-4 ganger i timen er normalt, ja!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #16 Skrevet 24. desember 2013 Hehe.. Jeg som syntes 11 ganger på ca 6 timer var mye jaja. At hun tisser mye og må mye ut gjør ingenting egentlig, men når det blir sånn om natten også, så blir jeg ganske sliten! Men det er jo verdt det! Og hun får aldri kjeft for å ha uhell inne. Sånt må man regne med :-) Anonymous poster hash: 0efa7...5ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå