Gå til innhold

Tvillingvogn - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Kikker på tvillingvogn og aner ikke hva vi bør velge! Ser at mange velger TFK, men kikker også mot Emmaljunga. Er opptatt av sikkerhet og komfort, og at man kan ha en bra bilstol m/ isofix på understellet. Er også viktig at man ikke får problemer på slapsete og sporete veier, og at vogna er generelt lett å trille. Tvillingene kommer trolig i juni, så er usikker på om vi trenger gedigne bager, egentlig. 

Takker på forhånd for innspill :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106532-tvillingvogn-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kikker på tvillingvogn og aner ikke hva vi bør velge! Ser at mange velger TFK, men kikker også mot Emmaljunga. Er opptatt av sikkerhet og komfort, og at man kan ha en bra bilstol m/ isofix på understellet. Er også viktig at man ikke får problemer på slapsete og sporete veier, og at vogna er generelt lett å trille. Tvillingene kommer trolig i juni, så er usikker på om vi trenger gedigne bager, egentlig. 

Takker på forhånd for innspill :)

Ja mange velger tfk, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. For meg har den et veldig stort minus og det er at den ikke har vendbare sittedeler. Det har jo emmaljunga viking, om det var den du hadde sett på?

Størrelse og vektmessig er disse to ganske like, de har begge lang liggelengde i sportsdelene, mens tfk har en litt større bag enn viking.

Tfk har lufthjul som er litt større enn vikings hardplast hjul, jeg vil si at den aller beste trillekomforten og dempingen på ugjevnt underlag får man med lufthjul -men jeg synes viking understellet har god komfort det også.

Når man får sommerbarn er det jo egentlig ekstra viktig at bagen er stor, dersom man ønsker å ha de i bag til over vinteren, de vil jo da være ganske store når vinteren og tid for vinterpose kommer, er nok ikke mange tvillingbager som er store nok da desverre. Men de fleste opplever en sportsvogn med vinterpose og god kalesje som vel så lunt som en bag. Men så er det dette at med tfk blir du å ha barna vendt fra deg, jeg synes det er vanskeligere å få det lunt i vognen da fordi jeg føler det blåser rett inn forfra. Men dette er jo en smakssak....

Mange velger TFK fordi de kan bestille den billig fra utlandet. Minus er Barna vendt fra deg og liten kurv under setene til varer Får de heller ikke helt opp i sittende stilling i sportsdelene. pluss er håndbrems, at den er lett å trille og lett å slå sammen og prisen. Dette er min mening da. Jeg hadde kjøpt den igjen og spart de ekstra tusenlappene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...