Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 ... Nå har skikkelig julestemning og gleder seg til i morgen. Har null julestemning, kjenner meg bare trist og sliten. Har bare foreldre og en søster her. Mannen min er utenlansk, så ingen gaver eller noe derfra.Vi er ikke særlig sammensveiset, men har det greit nok sammen. Vi skal feire sammen med familien til min søster sin mann, de er en stor sammensveiset gjeng. Hadde vi ikke feiret med de, så ville det blitt oss + mine foreldre og vårt barn. Helt greit det også, men sist det var slik, så var kvelden slutt kl. 21. Føler litt at vi er invitert av " vedledighet", de er veldig snille mennesker. Kjenner meg faktisk litt missunelig på min søster som har en slik stor, flott, sammensveiset familie på sin mann sin side.De er på ferier sammen, foreldrene stiller alltid opp som barnevakt osv, mens mine foreldre har mer eller mindre null interesse for barnebarna. Stas da vi er sammen, utover det intresserer de seg null. Jaja, det går nok bra, så lenge barnet vårt får en flott dag 😊 Ikke klag dere som har stor familie, vær heller glad og irriter dere ikke over bagateller. Anonymous poster hash: 1a7f1...2c2
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Jeg føler det på samme måte som deg. Kjæresten min sin familie er også veldig sammensveiset familie :-) De har tatt imot meg og min datter med åpne armer og jeg har blitt veldig glad i dem ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Det er faktisk ikke pent å mis-unne noen. Det betyr at du ville hatt det i stedet for henne. VI er tilsammen 5 stykker på juleaften og skal ha en fin kveld. Grøt - tur i kirken - middag og så gaver og småkaker. Jeg er vant til å feire med få, og det går helt fint det! Det er jo ikke bare kvantiteten som teller Anonymous poster hash: 2bba6...78e
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Har det akkurat som deg!! Bare at jeg har en norsk mann, men foreldre i utlandet. Har bestemt meg for å aksepterere situasjonene. Når de triste tankene kommer, skal jeg kjenne på de, akseptere de, for så å gjøre det beste ut av det. Nå er målet mitt hver jul og skape en god jul for barna, og skape nye tradisjoner (vi har ingen fra før). Håper julen din blir fin likevel! Lag deg litt gløgg og spis noen pepperkaker til en julefilm. Blir så bra! God jul! Anonymous poster hash: 77f8c...cd9
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #5 Skrevet 23. desember 2013 Da er du jo kjempeheldig som har funnet en mann med en slik familie, bare nyt det. Jeg sliter med å se at min søster har slik nydelig svigerfamilie, mens jeg har ingenting. Familien i utlandet bryr seg ikke, og ikke særlig mine foreldre heller, Jeg savner å ha en familie, rett og slett. Har mannen og barnet vårt, men skulle så gjerne hatt noen flere. Sett pris på foreldre/ sviger foreldre som bryr seg, det er hvertfall bedre enn å ikke ha noen Anonymous poster hash: 1a7f1...2c2
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Jeg føler det på samme måte som deg. Men det beste rådet jeg kan gi er å akseptere at sånn er det bare, dere har deres egen familie og du er heldig. Jeg å mannen skal være sammen hjemme i morgen sammen med hunden og datteren vår, lage oss god middag og bare kose oss, meg og min lille familie. Kunne ikke følt meg mer rikere om hele familien var samlet, både mine foreldre og hans. Vi skaper vår egen kos og det er det beste av alt. Anonymous poster hash: 1a8f8...65c
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 For all del, ikke misforstå: Jeg unner min søster alt dette, og elsker henne til døde. Hun og hennes mann har vært der mer for oss enn noen andre, kanskje spesielt i situasjoner der det ville vært natulig at foreldre stilte opp. Mvh HI Anonymous poster hash: 1a7f1...2c2
Jallow B Skrevet 23. desember 2013 #8 Skrevet 23. desember 2013 Min manns familie feirer ikke jul, så ingen gaver derifra. ( Ikke at de akkurat hadde hatt råd uansett.. ) Det er oss, barnet, og to-tre venner av ham som egentlig ikke feirer jul selv heller, muslimer som de er Det gjør meg faktisk ingenting å ikke ha masse familie tilstedet og alt dette. Jeg liker at det er rolig og fredelig, at vi inviterer inn noen som ikke har gjort julen før, eller ikke har noe sted å være i jula, og lar de ta del i vår feiring. I forhold til gaveantallet under treet nå, og da vi feiret en hel, stor familie sammen, er det stor forskjell. Men jeg innbiller meg selv at det ikke er det viktigste, men heller kosen som er der hele dagen, stemningen, og atmosfæren
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Og vi, som er så glade for å få feire "alene", bare vi fire. Det er så godt! Stille og rolig og veldig hyggelig. Jeg skjønner ikke helt hva som er "galt" med å feire en rolig julaften. Men nå har jeg aldri prøvd noe annet, da.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 Jeg er vandt til å feire en stille jul, men i morgen skal konene til brødrene mine være med og jeg er singel.. Liker de kjempe godt, men gjør litt vondt at jeg ikke har en å dele dagen med også.. Anonymous poster hash: a05f0...c5f
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Det ble feil for meg, for jeg er ikke missunderlig. Men synes at kjæresten min er heldig ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #12 Skrevet 23. desember 2013 Det er faktisk ikke pent å mis-unne noen. Det betyr at du ville hatt det i stedet for henne. VI er tilsammen 5 stykker på juleaften og skal ha en fin kveld. Grøt - tur i kirken - middag og så gaver og småkaker. Jeg er vant til å feire med få, og det går helt fint det! Det er jo ikke bare kvantiteten som teller Anonymous poster hash: 2bba6...78e Takk :-) der lærte jeg ett nytt ord! Eller en ny betydning av ett ord sikkert mange bruker feil!! Anonymous poster hash: d16a4...bf1
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #13 Skrevet 24. desember 2013 Jeg har ingen egen familie utenom min egen datter. Vi feirer derfor alltid hos min samboer. Der er vi syv stk som feirer sammen. Jeg synes faktisk du er heldig som får tilbringe julen med din egen familie. Jeg har alltid ønsket å feire julen sammen med min. Men det kommer aldri til å skje noe som gjør at jeg føler det mangler noe. Anonymous poster hash: f30b9...9bb
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2013 #14 Skrevet 24. desember 2013 Min mann er også utenlandsk uten familie i Norge. Min familie består av mannen og barna. Vi koser oss sammen, men samtidig skulle jeg ønske vi hadde et alternativ med besteforeldre, tanter og onkler. Anonymous poster hash: 503a0...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå