Gå til innhold

IKM uke 4

Anbefalte innlegg

Hmm.. Enda ikke noe utslag på EL testene..?! Kjenner jeg begynner å

Bli smått utålmodig her! Legger ihvertfall inn aksjer så det holder disse dager :) kan nok være at den er litt forsinka siden jeg var innlagt med bekkenbetennelse forrige måned, og har UVI nå?

Fortsetter under...

Annonse

EL rett rundt hjørnet her, men mannen er så uinteressert som han kan få blitt. Vet ikke hva jeg skal gjøre, alle triks er prøvd, men når han ikke vil, så vil han ikke. Vi er enige om å få barn altså, det er bare ikke så lett å få han til å ha sex på kommando. :(

Jeg tester ikke, bare temper, og mannen vet ingen ting om det, da blir han bare stresset. Vi har jevnlig sex vi også, men i og med at han ikke har snøring på når muligheten for å bli gravid faktisk er til stede, kan det plutselig bli en uke tørke akkurat når det gjelder. I klassisk mannfolkstil har han visst bare innstilt seg på at vi slutter med prevensjon, og så ordner jeg resten. :P

Og en voldtekt senere, så ordnet det seg jammen... høhø!

du fikk lurt han ja!;) hehe... jeg har lurt mannen fire dager på rad nå.. midt på natten (og litt på morningen........ :fnise: ) etter han egentlig var utslitt og ville sove etter lang dag/natt på jobb. Han setter nok pris på det...innerst inne!!

menneh, alle monner drar :D får se om jeg lurern ikveld også :wow:

Annonse

13 dager siden første dag mens, og nå fikk vi lyserosa på papiret etter sex. Kan det være et godt tegn, tro? Er det noe festing på gang kanskje, eller bare tilfeldig. Får aldri blod på papiret ellers, kun hvis mensen kommer, men den er ikke venta enda!

13 dager siden første dag mens, og nå fikk vi lyserosa på papiret etter sex. Kan det være et godt tegn, tro? Er det noe festing på gang kanskje, eller bare tilfeldig. Får aldri blod på papiret ellers, kun hvis mensen kommer, men den er ikke venta enda!

Mer sannsynlig at det er EL vel, eller bare «naturlig slitasje», om det har vært mye humping. ;) Et befruktet egg fester seg ikke før en ukes tid etter EL. (Nå finnes det selvsagt ingen absolutter i biologien, så det kan selvsagt skje både tidligere og senere, men jeg vil tro det er veldig uvanlig at det fester seg så tidlig.)

Det jeg derimot også har hørt er at man visstnok er ekstra fruktbar om man spotter ved EL. Har du sjekket evt slim? Det bør jo kunne gi deg en pekepinn.

Hm, ut i fra temperaturkurven min ser det ut til at EL kan ha vært allerede på dag 11, dvs fredag. I så fall er jeg allerede 3 dpo, og det ligger an til tidenes korteste syklus, med IKM uke 3 i stedet. Synes det er litt rart, men får vel se an tempen noen dager til før jeg er sikker.

Hvordan ligger dere andre an? :) Veldig stille her om dagen altså, jeg har ikke vært på forumet så lenge, men det var mye mer aktivitet i de tidligere IKM-trådene jeg har vært med i. (Nå ble jo «alle» i uke 52 gravide, da...)

Mer sannsynlig at det er EL vel, eller bare «naturlig slitasje», om det har vært mye humping. ;) Et befruktet egg fester seg ikke før en ukes tid etter EL. (Nå finnes det selvsagt ingen absolutter i biologien, så det kan selvsagt skje både tidligere og senere, men jeg vil tro det er veldig uvanlig at det fester seg så tidlig.)

Det jeg derimot også har hørt er at man visstnok er ekstra fruktbar om man spotter ved EL. Har du sjekket evt slim? Det bør jo kunne gi deg en pekepinn.

Ja, det høres mer riktig ut det, men jeg har ikke hatt noe EL-slim.. så skjønner ikke heelt hva det kommer av.. Vel, det har kanskje vært litt mye humping det siste, så kan jo være det!! Får håpe syklusen er normal, så har vi vært fåll truffet på dagene, så får vi se om det går vår vei :)

Det er vel ikke sånn at testene blir positive idet egget slipper, er det ikke 24-48 timer før, eller noe sånt? Så om du har kort LH-stigning og bare får positiv test én gang betyr vel ikke det at løpet er kjørt bare noen timer senere. (Men jeg har null personlig erfaring med disse testene, altså.)

Massvis av aksjer her også!
Fikk blomster av mannen i dag, og når jeg spør hvorfor svarer han "fordi du har vært så snill og god i det siste"  :fnise:  kan ikke skjønner hva han mener..... Hehehe. men da vet jeg hva som skal til for å få litt blomster i hus! :nigo:

Endret av bonusmamma

Bonusmamma, har du rosa på papiret 13 dager etter mens er det stor sannsynlighet for ekstra fruktbarhet, har du hatt mye sex, merker du kanskje ikke om du har ekstra mye el-slim heller. Og noen har ikke mye el slim! Hei å hopp! Du er i ovulation-time.  Skal se det klaffer  :fnise: Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...